סקרים: 61-59 מנדטים למתנגדי נתניהו; לפי סקר חדשות 12, מרצ מתחת לאחוז החסימה

יושב ראש ועדת הבחירות פוגלמן אסר לשדר את הופעתו של נתניהו בתוכנית "סטנד-אפ ניישן" ● יושב ראש סיעת יהדות התורה פינדרוס: מי שהתגיירה בגיוס צה"לי היא שיקסע ● קבינט הקורונה קבע שישראלים יוכלו להיכנס לארץ ללא אישור של ועדת החריגים; ההחלטה תיכנס אם תאושר על ידי הממשלה ● לראשונה אותרו בישראל חולים בווריאנט הניו-יורקי של נגיף הקורונה

ארכיון: שלט בחירות של מרצ, 7 בפברואר 2015 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
שלט בחירות של מרצ, 7 בפברואר 2015

הממשלה אמורה לדון היום בצהריים במתווה כניסה ויציאה מהארץ כדי לאפשר לישראלים להגיע ארצה להצביע בבחירות. זאת לאחר שהממשלה לא הצליחה להגיע להסכמות בנושא אמש.

ב-ynet מדווחים כי נתניהו הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת להקים צוות בין-משרדי שיגבש מתווה בנושא.

לאחר הדיון בקבינט יובא המתווה לאישור הממשלה.

דובר משרד החוץ בוושינגטון, נד פרייס, אמר כי וושינגטון מתנגדת לכל צעד שמרחיק את פתרון שתי המדינות, כך מדווחים בכאן חדשות.

ארצות הברית קראה הלילה לישראל להימנע מצעדים חד צדדיים שמחריפים את המתיחות ומקשים על השגת הסדר.

הדובר סירב לומר אם ממשל ביידן שוקל לבטל את הקביעה של ממשל טראמפ שההתנחלויות אינן הפרה של החוק הבינלאומי.

יו"ר סיעת יהדות התורה בתכנית שתשודר הערב:

הרב קריב ממפלגת העבודה הגיב בטוויטר:

תקשיבו איך ח"כ הזה שוודאי לא שלח את ילדיו להגן על גבולות הארץ מדבר על חיילות שהתגיירו בגיור אורתודוכסי בצה"ל, ותבינו עד כמה פסיקת בג"ץ בנושא הגיור הרפורמי קריטית. הזלזול ושנאת האחים נוטפים לו מהפה, אז למה לעזאזל אנחנו צריכים לתת לו ולחבריו מונופול על היהדות שלנו?

יאיר לפיד כתב:

האמירה של ח"כ פינדרוס היא אמירה חשוכה ועצובה. על איזו חיילת ששירתה בצה"ל הוא מדבר? הלוחמות בקרקל? המג"בניקיות במחסומים? התצפיתניות מול עזה? הצעירות המופלאות האלה שאתה קורא להן "שיקסע" מצילות את

אביגדור ליברמן כתב:

פינדרוס וחברי יהדות התורה, לא להתגייס לצבא ולחיות על חשבון משלמי המיסים – זה שיקסע. מי שצריכים לשבת שבעה זה אתם על שקברתם את ערכי העם היהודי. כל חייל שמשרת בצה"ל ועבר גיור צה"לי יותר יהודי מכל תלמידי ישיבת מיר ביחד.

אורנה ברביבאי:

"הכרתי בצה"ל שיקסע רבות העולות באהבתן ומחויבותן למדינה, יותר מכל אלה המגנים אותן.

 

עודד פורר כתב:

ראיתם את טיסות הקומבינה, את ההתחמקות מגיוס, את חוק המרכולים ושאר מיני כפיה דתית. אחרי פורים ירדה המסיכה גם בנושא הגיור בצה"ל. מה עוד אתם צריכים כדי להבין שסוף לשלטון דרעי וליצמן זה לא קמפיין אלא צו השעה.רק ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן יובילו לממשלה בלי ש"ס ובלי יהדות התורה.

מרב מיכאלי:

שוב נפלטה לפינדרוס האמת של בלוק החסינות, שוב מתברר מול מה אנחנו מתמודדים. מול זה לא מתחנפים, לא מתקפלים, לא מזדעקים גוועלד. מעמידות אלטרנטיבה ברורה: מכילה, מכבדת, פלורליסטית, ישרה, אשה. כזאת ששייכת למאה ה 21. איזו משתי האופציות אתןם רוצים בכנסת? בואו הביתה. לבית של אמת.

השר מיכאל ביטון על העימותים אמש בישיבת הממשלה: "מה שמחכה לנו בשבועות הקרובים הוא מופע אימים שבועי, שבו רה"מ יתקוף את מנדלבליט. אנחנו נהיה שם כדי להגן עליו ולבלום את ההחלטות הפופוליסיטיות וחסרות האחריות של רה"מ ושר האוצר".

ביטון שהתראיין בגל"צ אמר שהוא מצפה שיהיה עוד כמה ממשלות מעבר כי יש סיכויים נמוכים שהגוש להחלפת נתניהו יצליח להתאחד. בכל מקרה הוא הבטיח: "אין מצב שכחול לבן תבנה שותפות חדשה עם נתניהו".

השר אקוניס על פסיקת בג"ץ הנושא הגיור ברשת ב': "בג"ץ החליט להחליט דווקא אתמול – כשלושה שבועות לפני הבחירות. סוגיה כזאת צריכה להיפתר באחדות רחבה ככל האפשר"

סגירה