תיעוד של ברק נכנס לביתו של אפשטיין בנוכחות צעירות

ברק הודיע כי יגיש תביעת דיבה נגד העיתון הבריטי ● התמונה, בה נראה ברק נכנס לביתו של אפשטיין כשפניו מכוסות, צולמה ב-2016 ולפי הדיווח אחריו נכנסו מספר צעירות ● סקר חדשות 12: הליכוד עם 31 מנדטים, כחול לבן עם 30 והרשימה המשותפת עם 11 ● שלי יחימוביץ' הודיעה כי היא לוקחת פסק זמן מפוליטיקה ● ורפי פרץ חזר בו מדבריו - על השואה השנייה ועל טיפולי המרה

אהוד ברק (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
אהוד ברק
07:08 עריכה

התקרבות משמעותית בין העבודה למרצ, אהוד ברק צפוי להישאר בחוץ.   יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ הזזמינו ביומיים האחרונים סקרים כדי לבחון את שאלת השפעתו של חיבור אפשרי ביניהם. משני הסקרים עולה כי ריצה משותפת תוביל לבחירתם של יותר ח"כים משתי המפלגות, בהשוואה לריצה בנפרד.

לפי הסקר שהזמין הורוביץ, שנערך על ידי ד"ר קמיל פוקס, ריצה בנפרד מעניקה למרצ 7 מנדטים ולעבודה 5 מנדטים, כלומר 12 ביחד (תוצאה שהופיעה גם בסקר נוסף שערך פוקס אמש), ואילו ריצה ברשימה מאוחדת תביא לרשימה כזו 14 מנדטים – שניים יותר. עוד עלה מן הסקר כי איחוד של העבודה ומרצ מתקבל על ידי מצביעי השמאל כ"מגמה חיובית".

גורמים במחנה השמאל אמרו כי הורוביץ הזמין את הסקר כדי לקדם איחוד עם העבודה וכדי להזים את חששו של פרץ מהאפשרות שאיחוד כזה יפגע בעבודה. פרץ חושש מאיחוד מפני שבקמפיין הבחירות שלו לראשות המפלגה הוא הבטיח להביא קולות של מצביעי ליכוד מתונים והוא מעריך כי איחוד עם מרצ יקטין את הסיכוי לכך. בכל מקרה, נראה ששתי המפלגות קרובות יותר לאיחוד ביניהן מאשר לאיחוד או חיבור עם ישראל דמוקרטית של אהוד ברק.

למרות זאת, פרץ צפוי להיפגש השבוע שוב עם ברק, כדי לדון על אפשרות לריצה משותפת. בינתיים, בישראל דמוקרטית התגאו אמש בסקר של קמיל פוקס שבו הם זוכים ל-6 מנדטים ועוקפים גם את העבודה וגם את מרצ. ברק, מצדו, נחוש להתמודד עד הסוף, גם אם לא ייווצרו איחודים.

סקר נוסף שהזמין ברק מד"ר קמיל פוקס מתמקד בשאלה מי ראוי להנהיג את האיחוד בין מפלגת העבודה לבין מפלגתו של ברק ולפיו אם אהוד ברק יעמוד בראש האיחוד הרשימה תקבל 12 מנדטים ואילו אם עמיר פרץ יעמוד בראש איחוד המפלגות – הרשימה תקבל 8 מנדטים בלבד. על-פי הסקר, אם שתי המפלגות רצות בנפרד, מפלגתו של ברק מקבלת 6 מנדטים ואילו מפלגת העבודה מקבלת 5 מנדטים – כלומר ברק עוקף את פרץ גם אם שתי המפלגות רצות לבד.

07:43 עריכה

עמיר פרץ, אהוד ברק וניצן הורוביץ ייפגשו היום בניסיון לקדם חיבור בין מפלגות המרכז-שמאל. עם זאת, נראה שמפלגת העבודה לא תצטרף לאיחוד בין מפלגות השמאל אם אהוד ברק יעמוד בראשו, כפי שאמר אתמול (שני) ל"הארץ" מקור במפלגת העבודה, המעורה במגעים עם מרצ וישראל דמוקרטית.

07:53 עריכה

אהוד ברק בריאיון לאתר daily beast: "ביקרתי באי הפרטי של אפשטיין, אבל מעולם לא פגשתי שם נשים".

עוד אמר שם ברק: "פגשתי אותו (את אפשטיין) יותר מעשר פעמים. מעולם לא השתתפתי במסיבה עמו, ומעולם לא נפגשתי איתו בחברת נשים או בנות צעירות (…). ביקרתי באי למשך מספר שעות, שנים לאחר הפרסומים על מסיבות סקס או אורגיות שהתקיימו שם. פגשתי שם אנשים מכובדים מאוד, ביניהם מדענים וזוכי פרס נובל".

ברק ציין בריאיון כי הוא פגש את אפשטיין גם באוניברסיטאות האמריקניות MIT והרווארד, במעבדות בהן הוא תמך פיננסית. "בכל האירועים האלו מעולם לא פגשתי נשים או נערות", טען. כשנשאל האם ייתכן שבעתיד יתפרסמו תמונות שלו מאירועים כאלו, השיב ברק: "אין שום סיכוי".

על התמונה שכבר פורסמה, בה הוא נראה בסמוך לדירה של אפשטיין כשלראשו כובע, אמר ברק: "היה כל כך קר שאדם המגיע מהמזרח התיכון היה חייב לחבוש כובע. הייתי שם, לארוחה או לשיחה, שום דבר אחר".

08:06 עריכה

מפלגת הרב טאו רכשה מפלגה ב-80,000 שקל: המפלגה רכשה את מפלגת 'לזוז' מידי אמנון זאבי שהקים את המפלגה בשנת 2008. רכישת המפלגה סללה את הדרך של המפלגה להתמודד בבחירות לכנסת ה-22.

 

הבוקר התפרסמו גם שמותיהם של מייסדי המפלגה: נווט הקרב יגאל כנען תושב כפר אדומים, איש ההייטק ותושב ירושלים אריאל שחר, הרב איתי הלוי רב היישוב מגרון והרב דרור אריה, פעיל ציבורי מוכר.

08:23 עריכה

אחמד טיבי בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב': "גם אם יש אי הסכמות, המפלגות הערביות צריכות להתאחד".

08:37 עריכה

תלמידיו של הרב יצחק טאו הכריזו על הקמת מפלגת "נעם"

אל רשימת המפלגות המתכוונות להתמודד בבחירות לכנסת ה-22 מצטרפת מפלגת ימין חרד"לית חדשה בשם "נעם-עם נורמלי בארצנו" שמאיישים תלמידיו של הרב יצחק טאו מישיבת "הר המור".

08:41 עריכה

מקור ראשון: ברק, יעלון, לבני ומרידור ניסו להקים מפלגה לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-21. ציפי לבני שקלה ריצה משותפת עם אהוד ברק במסגרת מפלגה חדשה, אך המגעים כשלו.

08:47 עריכה

ח"כ לשעבר נחמן שי ב"קול חי": "עמיר פרץ והעבודה חייבים להוביל את מחנה השמאל. אם ברק רוצה להצטרף, הוא מוזמן. הוא כח. גם הקמפיין שלו מרשים ויעיל. אבל התפקיד המוביל צריך להיות של העבודה".

09:27 עריכה

אליק סולטנוביץ', חבר ישראל ביתנו וסגן ראש עיריית אשקלון לשעבר, מסביר לרזי ברקאי בתוכנית "מה בוער?" (גלי צה"ל) מדוע השתתף בפגישת הפעילים לשעבר עם בנימין נתניהו: "אחרי מה שקרה בבחירות האלה ראיתי שליברמן לא חושב על המדינה. בכל השנים האחרונות היינו עם החרדים, ומה שקרה עכשיו נראה לי לא טבעי". 

09:30 עריכה

נתניהו, כזכור, האשים אתמול את ליברמן בניסיון לחבל בבחירת עופר ברקוביץ', המועמד החילוני לעיריית ירושלים. ברקוביץ מגבה את הטענה אצל רזי ברקאי בגלי צה"ל: "רה"מ צודק במאת האחוזים. ליברמן עשה בעיר קומבינה על חשבון התושבים". 

10:27 עריכה

שר החינוך רפי פרץ מגיב לידיעה על כך שלא לחץ את ידה של הזוכה באולימפיאדת הפיזיקה הבינלאומית, ולידיעה נוספת, לפיה הוא לקח חלק בטקס רשמי שנערך בהפרדה מגדרית : "נסיון להמשיך להעמיק את השסע בחברה הישראלית".

10:42 עריכה

הלכה ההזדמנות לשופינג על חשבון הברון: אהוד ברק חסם את כרטיס האשראי שלו בעקבות הפיכת הצילום שלו לוויראלית. בסביבתו של יו"ר ישראל דמוקרטית לא מכירים נסיונות להשתמש בכרטיס, אולם ליתר בטחון ברק ביקש לבטל אותו.  אגב, לפי הדירוג האחרון של 'פורבס' ברק מחזיק בהון עצמי של 120 מליו שקל.

11:07 עריכה

גם הנהגת צופי תל אביב-יפו מצטרפת למחאה נגד שר החינוך רפי פרץ: "ממירים חושך לאור".

11:21 עריכה

המשבר בזהות מחריף: ד"ר רפאל מינס, מספר 7 ברשימת המפלגה לכנסת, מספר ש"פייגלין התגלה כאדם לא אמין".

"התנהגותו של פייגלין לאורך המשבר היתה קפריזית, ילדותית ולא כנה", כתב מינס בעמוד הפייסבוק של זהות, "לפייגלין יש יחסים תלותיים עם  שי מלכה והוא מנוהל על-ידו, ומתקבל הרושם שאין לו יכולת קבלת החלטות עצמאית. צורת הטיפול של פייגלין ושי מלכה במשבר מעידה כאלף עדים על נכונות הצעד שנקטנו כשהתרענו על הסכנה הטמונה במבנה הניהולי של המפלגה".

ד"ר מינס ועו"ד ליבי מולד, מספר 5 במפלגה, הם אלה שפתחו את הדיון בקבוצה פנימית של ראשי המטות של תנועת זהות סביב השינויים שניסה לערוך פייגלין במפלגה.

12:03 עריכה

יועז הנדל, כחול-לבן, קורא לעימות פומבי עם אנשי הליכוד: "מפלגת נתניהו מקדמת הסכם סחר עם דרום קוריאה שמחרים את רמת הגולן ואיו"ש בניגוד לחוק הישראלי. עזבו שמדינית אין לי מושג מה הם רוצים. ימין זה לא. אין מצע כתוב, רק מה שנתניהו אומר. מה העמדות בנושאי דת ומדינה? כלכלה? ירושלים? עזה? לא הגיע הזמן לעימותים פומביים על עמדות?. 

12:06 עריכה

אהוד ברק, בהמשך לפרשת כרטיס האשראי שלו, מעביר את הכדור לנתניהו:

12:11 עריכה

ליברמן משיב לנתניהו על כך ש"גנב" לו 25 פעילים כדי להתחרות בו על הקול הרוסי: "נתניהו מחזר אחרי אנשי ישראל ביתנו בעבר רק מתוך ידיעה ברורה שהיא הגורם היחיד שנהנה מאמון ומתמיכה רחבה בקרב העולים. אני לא מודאג, הוא לא לוקח מאיתנו אפילו קול אחד. זה פתטי".

12:50 עריכה

סקר פנימי בימין: שקד תחזק את הליכוד בשלושה עד חמישה מנדטים.

בסקר, שנערך על ידי חברת "הגל החדש" ופורסם בערוץ 20, נבדקה הפופולאריות של מנהיגי הימין ממפלגות שונות. שלושת הפוליטיקאים שזכו לדירוג הגבוה ביותר הם ראש הממשלה נתניהו (53% אהדה), איילת שקד (53% ) וח"כ גדעון סער (48%). נפתלי בנט זכה ל 41% אהדה, ליברמן עם 33%, והרב רפי פרץ וסמוטריץ עם 19% תמיכה כל אחד.

שקד צפוייה להודיע בימים הקרובים, עוד לפני סוף השבוע, לאן פניה מועדות. נתניהו עדיין לא הכריע בנושא.

13:22 עריכה

ח"כ לשעבר טלי פלוסקוב (כולנו) ליעל דן בגלי צה"ל: "ההצעות שמגיעות אליי אינן רק ממפלגת הליכוד. כחלון עוד לא פנה אליי, אבל אם תגיע הצעה להיכנס במקום ה-35 בליכוד במקומו של רועי פולקמן זו הצעה שלא אוכל לסרב לה".

13:38 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התארח באולפן וואלה ניוז ואמר בין השאר:

"שלושה חודשים לפני הבחירות הוא (נתניהו) נזכר בקיומם של העולים, ממנה יועץ מיוחד, מקים מטה, רשתות חברתיות. שום דבר לא חדש. אם ראש הממשלה, בין כל תפקידיו כשר הביטחון ושר הבריאות, בין איראן, חמאס וחיזבאללה, מוצא זמן לרוסים – סימן שהוא בפאניקה רצינית. אני מאוד מקווה שראש הממשלה ימשיך בקו הזה, זה מאוד עוזר לנו.

"מה שכרגע מדינת ישראל זקוקה לו זו ממשלה לאומית רחבה. אני לא אהיה חלק מממשלה צרה, לא אשב בממשלה עם החרדים והמשיחיים. נתניהו החליט שהוא הופך את עצמו לבין ערובה של החרדים והסמוטריצ'ים. מנסים בכוח לבנות מדינת הלכה ואנחנו נמנע את זה. אני בטוח שאי אפשר להקים ממשלת אחדות לפניי. אין שום סיכוי שהליכוד וכחול לבן מגיעים ל-61 מנדטים".

13:51 עריכה

בתכנית "בחצי היום" עם יואב קרקובסקי (כאן רשת ב') דווח כי מקורבי ברק ומקורבי פרץ ממשיכים לקיים שיחות תוך החלפת סקרים לבחינת ריצה משותפת. גורם המקורב למגעים תיאר את הפגישה בין ברק לפרץ, שהתקיימה בשבוע שעבר, ואמר שהייתה כימיה  טובה בין השניים.

14:06 עריכה

תגובת בנק הפועלים לתביעה בעניין האשראי שהעמיד לפישמן מגלה: נתניהו היה קרוב להשתלטות על "ידיעות אחרונות"

תשובת בנק הפועלים, שפורסמה אתמול (שני) ב–TheMarker, חושפת כי עסקה שבה היה מעורב נתניהו לרכישת השליטה בעיתון כבר היתה בשלבים מתקדמים, ואושרה בידי ועדת האשראי של בנק הפועלים.

14:42 עריכה

רפי פרץ ממשיך למשוך אש – הפעם בעקיפין: משרד החינוך מעניק חסות לאירוע הוקרה לרב יצחק גינזבורג – מחבר החוברת "ברוך הגבר", העוסקת בשבחו של ברוך גולדשטיין, שביצע את הטבח במערת המכפלה. משרד החינוך בתגובה: "הורינו להסיר את החסות".

14:45 עריכה

שר התיירות יריב לוין באולפן YNET: "לציניות ולשקר של ליברמן אין גבול. הוא ישב עם החרדים. זה אף פעם לא הפריע לו. להקים ממשלת ימין בלי מפלגות חרדיות פירושו שאי אפשר יהיה להקים ממשלת ימין".

14:49 עריכה

הקומיקאי נדב אבקסיס הציב אתגר – אהוד ברק נעתר והזמין אותו לארוחה על חשבונו:

15:32 עריכה

בניגוד לעמדת יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, החליט פרקליט המדינה שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד הליכוד על פרסום תעמולה פוליטית תוך הסתרה, שהמפלגה היא שעומדת מאחורי המיזם. "זזים ימינה" הציג עצמו כיוזמה א-פוליטית בבחירות האחרונות, למעשה הליכוד הוא שמימן את המיזם.

15:39 עריכה

קרבות הטוויטר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליושב ראש ישראל דמוקרטית אהוד ברק נמשכים. נתניהו תוהה איך ברק, שלא הצליח לשמור על כרטיס האשראי שלו, ישמור על המדינה, וברק, מנגד, מצביע על מעורבותו של נתניהו בשורה של כלי תקשורת.

17:42 עריכה

שלי יחימוביץ' (העבודה) הודיעה שהיא "לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים" ולא תכהן בכנסת הבאה

יחימוביץ' החלה את דרכה הפוליטית במרץ 2006. לפני כן היתה עיתונאית בכירה בחדשות ערוץ 2.

בהודעה שהוציאה לתקשורת נכתב: "במהלך השנים סירבה שוב ושוב להצעות נתניהו להצטרף לממשלתו ולכהן כשרה". לאורך השנים מילאה תפקידים בכנסת, בהם יו"ר ועדת האתיקה, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ופעמיים כיו"ר האופוזיציה.

עיקר עבודתה הפרלמנטרית הייתה בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והבטחון. כמו כן, עמדה בראש ועדת המשנה החסויה לענייני חוץ וביטחון של ביקורת המדינה. היא כיהנה גם כיו"ר מפלגת העבודה.

יחימוביץ' מבקשת להדגיש כי מחוייבותה למפלגת העבודה ולערכיה נשארה כשהייתה, כי תתמוך בעמיר פרץ ותעשה כל שתוכל".

18:14 עריכה

פוליטיקאים שליוו את שלי יחימוביץ' לאורך השנים מגיבים להודעתה על פסק זמן מהחיים הפוליטיים. ביניהם – עמיר פרץ, בו הודיעה יחימוביץ' כי תמשיך לתמוך

18:41 עריכה

יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ חוזר בו מהשימוש שעשה במילה "שואה" בהתייחס להתבוללות של יהודי ארצות הברית

IMG-20190716-WA0005
IMG-20190716-WA0005
20:21 עריכה

סקר שפורסם הערב בחדשות 12, שנערך על ידי מכון מדגם, מראה כי לו הבחירות היו נערכות היום – מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 31 מנדטים, כחול לבן 30 מנדטים והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים.

לפי הסקר, אם אהוד ברק, עמיר פרץ וניצן הורוביץ יתאחדו, הם יקבלו יחד 15 מנדטים, כחול לבן עם 28 והליכוד עם 31 מנדטים.

אם איילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין, אלה יקבלו 12 מנדטים, הליכוד עם 28 מנדטים וכחול לבן עם 30.

לשאלה "מי תעדיף לראשות הממשלה?", ביבי עם 40% ובני גנץ עם 28%

20:33 עריכה

יושב ראש הכנסת לשעבר, אברהם בורג, שוקל לחזור לחיים הפוליטיים, כך פורסם הערב בחדשות 13. לפי הדיווח, הוא בודק בימים האחרונים, בסקרים, את כוחה של מפלגה יהודית-ערבית עם חבר הכנסת לשעבר טלאב א-סנע.

"אני בשלב בחינה של האפשרות ואממש אותה רק אם אראה שבכוחה להגדיל את גוש המרכז-שמאל", כך אמר בורג.

20:42 עריכה

אהוד ברק מודה לפעילי מרצ והעבודה שפונים אליו בבקשה להתאחד, לטענתו. "המגעים נמשכים במלוא הפרץ והמרץ"

20:51 עריכה

שר החינוך, רפי פרץ, חזר בו מדבריו: "אני יודע שטיפול המרה הם דבר פסול וחמור – זוהי עמדתי והיא אינה משתמעת לשני פנים". פרץ כתב את הדברים במכתב למנהלי בתי הספר שתקפו אותו. "מדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם".

22:30 עריכה

הדיילי מייל הבריטי מדווח: אהוד ברק תועד ב-2016 נכנס לביתו של המיליארדר אפשטיין בניו יורק, כשזמן לא רב לאחר מכן נכנסות לשם צעירות. כזכור, אפשטיין נעצר לפני כשבוע בחשד לניצול מיני של קטינות.

ממטה ישראל דמוקרטית נמסר: "ברק איננו מתכוון להמשיך לעסוק בספינים שכל תכליתם להסיח את הדעת מהתנהגות פלילית לכאורה של ראש ממשלה מכהן, שקיבל 4.2 מיליון דולר וסכומים נוספים מאיש עסקים אמריקאי, שהוא בן דודו וכן מעבריינים מורשעים באירופה.

ברק יפעל מיידית באמצעות עורכי דינו כדי להגיש תביעת דיבה כנגד הדיילי מייל.

כל עיסוקו של אהוד ברק בימים אלה הוא בגיבוש המחנה הדמוקרטי לכוח אחד מאוחד, שיפעל כדי להחזיר את ישראל למסלול ולשמור על היותה מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית למען אזרחיה ובשירותם".

סגירה