מצילים את ישראל

אביגדור ליברמן ויאיר לפיד. נובמבר 2015 (צילום: Miriam Alsterl/Flash90)
Miriam Alsterl/Flash90
אביגדור ליברמן ויאיר לפיד. נובמבר 2015

מחנה הדמוקרטיה, המתנגד לשלטונו ההרסני של נתניהו, מחויב להתאחד סביב מנהיגותו של לפיד. לוותר על מפלגות קטנות ועל כאלה שיש חשש מבוסס שלא יעברו את אחוז החסימה, ולהצביע אך ורק למפלגות שבוודאות גמורה עוברות את אחוז החסימה ובוודאות לא יֵשבו עם נתניהו.

לכן על מחנה הדמוקרטיה להצביע למפלגות האלה בלבד:
העבודה המתחדשת
יש עתיד
ישראל ביתנו.

מחנה הדמוקרטיה מחויב להתאחד סביב מנהיגות לפיד. לוותר על מפלגות קטנות וכאלה שיש חשש מבוסס שלא יעברו את אחוז החסימה, ולהצביע למפלגות שבוודאות עוברות את אחוז החסימה ולא ישבו עם נתניהו

הצבעה לכל מפלגה אחרת רק תחזק את מחנה ביבי. אין פנאי למשחקים או להצלת מפלגת מרצ, כל מי שמתכוון להצביע למרצ שיצביע לעבודה ויחזק אותה במנדטים. מפלגות קטנות או כאלה שיש חשש שלא יעברו את אחוז החסימה מחויבות לפרוש. כחול לבן, זליכה ומרצ חייבות אפוא לפרוש. גם אם יש סיכוי קטן שמרצ תעבור את אחוז החסימה, היא לא תוכל לשנות דבר במעט המנדטים שיהיו לה.

ולמה? כי כדי לשנות חייבים כוח פוליטי, וכוח פוליטי פירושו מנדטים. ארבעה מנדטים הם מעט מאוד ואין בכוחם לשנות דבר.

ראו מה קרה לכחול לבן, מ־35 מנדטים, כוח פוליטי עצום של מפלגת שלטון, הפכה לארבעה מנדטים ביום טוב ובכך איבדה את כוחה הפוליטי מול נתניהו. ולא משנה הסיבה כרגע לירידה הזאת בכוחה הפוליטי של כחול לבן. על הסיבה כתבתי כאן בעבר במאמרי דעה שונים, למשל זה.

משמע, מפלגה קטנה לא יכולה לשנות דבר גם אם יש לה את כל הרצון הטוב שבעולם.

לכן הפעם מצביעים רק למפלגות עמידות וחזקות שהוכיחו את עצמן לאורך זמן, וזונחים את המפלגות הקטנות ואת אלה שלא יעברו את אחוז החסימה. הפעם מצביעים לעבודה (שבהובלת מרב מיכאלי פרשה מהקואליציה של נתניהו־גנץ), ליש עתיד ולישראל ביתנו.

מילה לכל הנחפזים להציל את מרצ: כל המבקשים/המתעקשים להציל את מרצ מוּנעים מן הרגש ולא מן השכל, מן הלב ולא מן הראש. אין זה הזמן להציל מפלגה קטנה שעשתה וממשיכה לעשות את כל הטעויות האפשריות בדרך לנפילתה ומפלתה ולא מוכנה אפילו לשאת באחריות לכך. במקום להציל מפלגה אבודה ולא מתפקדת שברור שלא תהיה חלק משום קואליציה עתידית, צריך להציל מדינה ולהעביר את המנדטים של מרצ למפלגת העבודה ובכך לחזקהּ ולהגדיל את כוחה הפוליטי – מעשה הרבה יותר דחוף, קריטי ובהול.

כאן המקום לציין שהצבעה לרשימה המשותפת גם היא הצבעה למפלגה גדולה יחסית נגד נתניהו, אלא שהצבעה למפלגה זו משמעה הצבעה למפלגה הומופובית. נא הביאו זאת בחשבון בבואכם להצביע.

כל המבקשים או המתעקשים להציל את מרצ מוּנעים מן הרגש ולא מן השכל, מן הלב ולא מן הראש. אין זה הזמן להציל מפלגה קטנה שעשתה וממשיכה לעשות את כל הטעויות האפשריות בדרך לנפילתה ומפלתה

אם כן, כדי לנצח את נתניהו חייבים גוש חזק ומאוחד עבודה־יש עתיד־תקווה חדשה־ישראל ביתנו. במצב הזה רק לפיד מסוגל באמת להחליף את נתניהו ולאחד את העם. כל השאר ילדותיים, קטנים, עמוסים באגו מנופח להתפקע, בוסריים או מבולבלים מדי.

מוטב שאנשי שמאל יחזקו את מפלגת העבודה המתחדשת בעוד ארבעה-חמישה מנדטים מאשר יכניסו לכנסת מפלגה שרוב הסיכויים שלא תהיה חלק משום קואליציה ולא תתרום דבר מפאת כוחה הפוליטי הדל – מרצ. ואם כל השאר יצביעו ליש עתיד או לישראל ביתנו – אנחנו מסודרים.

יש לנו מדינה להציל, צאו להצביע!

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
זו הדעה שלי: עם כל הצער, הסמפטיה, שהיתה בי תמיד למר''צ, למרות שמעולם לא הצבעתי להם, קריטי בנקודת זמן זאת, להצביע לשתי מפלגות מרכז: "העבודה" ול"יש עתיד". כל הצבעת מרכז אחרת תפגע בסיכויים... המשך קריאה

זו הדעה שלי:
עם כל הצער, הסמפטיה, שהיתה בי תמיד למר"צ, למרות שמעולם לא הצבעתי להם, קריטי בנקודת זמן זאת, להצביע לשתי מפלגות מרכז: "העבודה" ול"יש עתיד". כל הצבעת מרכז אחרת תפגע בסיכויים להחליף את שלטון הליכוד והעומד בראשו.
לגבי "ישראל ביתנו", מתנצלת, אך עבורי זוהי מפלגת ימין מובהקת. מתנצלת בפני אלי אבידר [הייתי רוצה לראותו, בעתיד, חבר במפלגת מרכז]. מי שהנטיה שלו ימינה מוזמן להצביע ל"ישראל ביתנו".
בהצלחה לכל מי שמבקש לשנות מפלגת השלטון.

עוד 484 מילים ו-1 תגובות
סגירה