נלחמים עד הסוף: המפלגות נערכות לישורת האחרונה

בליכוד, ימינה והציונות הדתית יפעילו אפליקציה ייעודית כדי לשנע את הבוחרים לקלפי ● יש עתיד ישתמשו במאגר המידע העצום שבידיהם ● בתקווה חדשה בונים על הניסיון של גדעון סער ● בעבודה מקווים שהמתפקדים החדשים יביאו את השינוי ● במרצ מתמקדים בחברה הערבית ● וישראל ביתנו עובדת חזק בבתי האבות ● עוד שבועיים זה קורה: כך נערכות המפלגות ליום הבחירות לכנסת ה-24

הודעה לבוחר לקראת הבחירות לכנסת ה-24 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
הודעה לבוחר לקראת הבחירות לכנסת ה-24

מערכת הבחירות מתקרבת לסיומה, והמפלגות נערכות ליום המכריע. בבחירות לכנסת ה-24 רשומים  כ-6.6 מיליון בעלי זכות בחירה, ואחת השאלות הגדולות היא האם שיעור ההצבעה הגבוה שנרשם ב-3 מערכות הבחירות הקודמות יחזור על עצמו.

שיעור ההצבעה הכללי עלה בהתמדה בשנתיים האחרונות. בבחירות מועד א' (אפריל 2019) הצביעו  68.46%, במועד ב' (ספטמבר 2019) הצביעו 69.83%  ואילו במועד ג' (מרס 2020) הצביעו 71.52%, מהגבוהים בעשרים השנים האחרונות.

התנהגות הבוחרים במערכת הבחירות הקרבה היא נעלם גדול. משבר הקורונה והשלכותיו מכבידים על ניתוח ההתנהגות הפוליטית. האם הייאוש הכללי, והעובדה שמדובר במעגלי בחירות אינסופיים יורידו או יעלו את אחוז החסימה?

בניגוד למערכות הבחירות הקודמות, הישראלים שאוהבים לנפוש ברחבי העולם מנועים מלנסוע לחו"ל בשל מגבלות הטיסה. וכך, שיעור גדול מתמיד של בעלי זכות בחירה זמין להצביע.

אפליקציית אלקטור של הליכוד (צילום: צילום מסך)
אפליקציית אלקטור של הליכוד (צילום: צילום מסך)

בדקנו עם כל המפלגות המרכזיות כיצד הן נערכות ליום הבחירות, ומה הצעדים שינקטו כדי להביא את הבוחרים לקלפיות ב-23 במרס. למספר מפלגות יש שטח חזק וניסיון עשיר, בעיקר בתקופה בה מערכת בחירות אחת רודפת את האחרת.

בליכוד, ימינה והציונות הדתית רכשו זכויות שימוש באפליקציית אלקטור, וזאת כמה שבועות אחרי שהרשות לפרטיות במשרד המשפטים הודיעה שהליכוד הפר את חוקי הפרטיות בשימוש שעשה באפליקציה במערכת הבחירות הקודמת.

הרעיון הוא שכל המשתמשים יזינו כמה שיותר פרטים של מכרים, קרובים ואנשים נוספים שיכולים להעשיר את מאגר המידע העצום של האפליקציה. בבחירות הקודמות התגלתה פרצת אבטחה באפליקציה אשר הביאה לחשיפת פרטים של מיליוני אזרחים, לרבות כתובות ותעודות זהות.

למרות בעייתיותה, גם בבחירות הקרובות האפליקציה תספק למנהלי הקמפיין מידע מפולח וממוקד על האזרחים שעליהם כדאי ללחוץ במיוחד ביום הבחירות.

הליכוד

זמן ישראל פנה לליכוד מספר פעמים כדי להבין את גישתו לניהול יום הבחירות, אך התשובה הקבועה שנמסרה היתה "לא מתייחסים לקמפיין הליכוד, לא מתייחסים לעבודת הקמפיין". יחד עם זאת, מספר בכירים במפלגה מציגים ברשתות ובראיונות בתקשורת את תפקידי המטה שלהם.

ח"כ גדי יברקן מוביל את מטה האתיופים, סגן השר פטין מולא את המטה הדרוזי ונאיל זועבי את המטה המוסלמי. ח"כ טלי פלוסקוב ציינה השבוע שהיא עומדת בראש המטה הרוסי. על אזור ירושלים ממונים השר דוד אמסלם וח"כ אסנת מארק ועל מטה הדרום, ח"כ מיקי זוהר וח"כ אבי דיכטר.

לליכוד יש מערכת עצומה הכוללת מאות קבוצות ווטסאפ של תומכי המפלגה המעבירות כמות גדולה של מסרים בימים שלפני הבחירות. יש מי שטוענים שבאותן הקבוצות, הליכודניקים אף מתדרכים את חבריהם לספק תשובות שאינן אמת במדגמי היציאה ביום הבחירות או בסקרים של הרגע האחרון.

בנימין נתניהו בארוע בחירות של הליכוד בצפת, 8 במרץ 2021 (צילום: דוד כהן/פלאש90)
בנימין נתניהו בארוע בחירות של הליכוד בצפת, 8 במרץ 2021 (צילום: דוד כהן/פלאש90)

אחת הטענות היא שכך, למעשה, הליכודניקים מנפחים את הנוכחות של כחול לבן, וזאת כדי להטעות את אנשי מחנה רק לא ביבי לחשוב שיש להם מספיק מנדטים כדי להחליף את הממשלה הנוכחית.  במערכות קודמות ראינו אף צילומי מסך לתדרוכים הללו, אבל במערכת הבחירות הנוכחית לא הוצגה ראיה לכך.

בשלישי שעבר עברה בקבינט הקורונה החלטה על תיקון תקנות כינוסים, כך שניתן יהיה להכניס עד 300 איש מחוסנים ומחלימים לתוך מבנה סגור למטרת כינוסי בחירות. בהחלטה תמכו כחול לבן והליכוד, וברור שההחלטה משרתת בעיקר את הליכוד, שכן כוח המשיכה של נתניהו באירועים גדולים יכול להזרים חיים לשלב האחרון של הקמפיין.

יש עתיד

קמפיין השטח של יש עתיד אף הוא מאורגן ומבוסס. בניגוד לשימוש באפליקציית אלקטור של הליכוד ביש עתיד אומרים, שאין בכוונתם לשנע את הבוחרים בצורה זו. "אצלנו שומרים על החוק. לכן תמיד ברחנו מזה", אומרים שם.

באשר לשאלה כיצד בכוונת יש עתיד להביא את הבוחרים לקלפיות מסבירים במפלגה שמדובר בצביעה פרסונלית של התומכים הפוטנציאלים. כלומר, אנשים שהביעו תמיכה הוכנסו למאגרים הדיגיטליים של המפלגה. כל מי שנרשם לניוזלטר, הגיב להודעות והשתתף בכינוסים, נמצא במאגרי יש עתיד ובמפלגה לא ישכחו להזכיר לו שהגיע יום הבוחר.

יאיר לפיד בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יאיר לפיד בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בימים האחרונים הפיצה המפלגה, באמצעות מתנדבים, את מצע המפלגה. הספר, הכולל 178 עמודים, מפרט בהרחבה את הרעיונות של יש עתיד. מדובר באחת המפלגות הבודדות כיום שטורחת להכין מצע כתוב ומפורט במגוון נושאים.

באשר להכנות אחרות של המפלגה, ביש עתיד מציינים שיש להם ארגון שטח הכולל 200 מטות מקומיים, עם אלפי פעילים מחויבים. את מטה יום הבחירות מנהל ח"כ מיקי לוי, בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, והוא מקיים פגישות שוטפות עם ראשי המטות, מתדרך אותם ומכין אותם.

לוי מפעיל צוותי מתנדבים עם רכבים הנושאים את מדבקות/כרזות יש עתיד המסיעים בוחרים ביום הבחירות. בנוסף, כל חבר כנסת אחראי על אזור מסויים ועל מספר המטות שנמצאים שבתחומו.

תקווה חדשה

במטה תקווה חדשה מודים שהם ניצבים בפני האתגר הגדול ביותר מבין המפלגות המובילות. בניגוד לשאר המפלגות אין להם מנגנון שטח מתורגל. הנכסים הדיגיטליים – רשימות מיילים, מספרי טלפונים לשליחת סמסים ועוקבים ברשתות – החלו להיבנות רק בחודשים האחרונים. מימון הקמפיין של המפלגה נעשה בעיקר באמצעות ערבויות וזכאות מוגבלת מטעם סיעת דרך ארץ לכספי מימון מפלגות.

שלט חוצות של תקווה חדשה בירושלים, 8 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שלט חוצות של תקווה חדשה בירושלים, 8 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הקמת המערך של תקווה חדשה מאתגרת במיוחד, אבל גדעון סער הוא פוליטיקאי מנוסה אשר שימש כראש מטה ההסברה של הליכוד ויו"ר מטה הבחירות בקמפיינים בעשור האחרון. הוא יודע מה נחוץ ומבין את המשאבים שיש לשים בצד כדי להגיע ליום האחרון עם תקציב מספק.

את ניהול מידע הבוחרים הפוטנציאלים מתכוונים לנהל בתקווה חדשה באמצעות אפליקציית קנבסיר. אולם, אחרי שפורסם השבוע ב"דה מרקר" שגם באפליקציה זו ארעה פרצת מידע משמעותי – לרבות מידע על כרטיסי אשראי – אומרים במפלגה כי הם הסירו את האפליקציה מחנות האפליקציות עד לבירור הדברים.

לדברי גורם במפלגה, "על אף שלא נמצאה הפריצה אנחנו מתחקרים האירוע עם החברה".

השימוש באפליקציה, אגב, נשמר בסוד גם בתוך המפלגה עצמה, ובכירים במטה אליהם פנינו לברר על אופני השימוש ציינו בפני זמן ישראל כי עד הפרסום ב"דה מרקר", הם לא היו מודעים לפעילות דרך אפליקציה.

בתקווה חדשה מציינים שעל הגירעון בנכסים דיגיטליים ומעט ניסיון בשינוע בוחרים ביום בחירות, הם מפצים באמצעות ראשי ערים וחברי מועצות שעובדים עימם.

חברי תקווה חדשה בסיור בירושלים, 8 במרץ 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
חברי תקווה חדשה בסיור בירושלים, 8 במרץ 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

בין השאר, עומדים לצידם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, הנמצא אף ברשימה לכנסת, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, עופר ברקוביץ מעיריית ירושלים ועוד ראשי מועצות איזוריות וחברי מועצות.

בצוות הקמפיין של סער ניתן למצוא את טל זילברשטיין, מי שהיה היועץ של אהוד ברק, אהוד אולמרט וגם בנימין נתניהו בבחירות לכנסת ה-18. בנוסף, עובד סער עם תומר דרור, איש השטח של תנועת התעוררות הירושלמית.

ימינה

בימינה, בראשות נפתלי בנט, לא שכחו את לקחי מועד א', אז היו חסרים למפלגה 1,400 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. הסקרים מראים שהמפלגה נמצאת על 11-13 מנדטים, אבל במפלגה מודעים למסורת שאיבת הקולות על ידי הליכוד בשבועיים האחרונים של הקמפיין, ולשם כך מכינים מראש מסרים מרגיעים.

גם ימינה, כאמור, רכשו את השימוש באפליקציית אלקטור, עם דגש על כך שכל קול וכל בוחר הוא קריטי. דוברי הקמפיין מציינים שבנוסף עומד לשירותם מנגנון השטח של מפלגת הבית היהודי.

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מנכ"ל הבית היהודי לשעבר ניר אורבך שהוצב במקום 6 ברשימה, הביא עימו את כל מערך הקשר עם ראשי סניפים, ראשי ערים, רבנים וראשי ישיבות שתמכו במפד"ל/הבית היהודי. גם היו"ר הנבחרת של הבית היהודי, חגית משה, שנותרה מחוץ לרשימה, התחייבה לעבוד עם ימינה.

מבחינת דמויות מרכזיות בקמפיין, ראש עירית שדרות אלון דוידי, עד לאחרונה איש ליכוד, מונה לעמוד בראש המטה המוניציפלי של המפלגה. ניר אורבך והח"כ לשעבר עדית סילמן, מנהלים את מטה השטח.

לשאלת זמן ישראל האם בימינה לא מוטרדים מהשימוש באפליקציית אלקטור, השיב דובר המפלגה "אצלנו עובדים עם זה באופן בטוח. ביצענו בדיקות, ואנחנו מקפידים על שמירה על המידע".

מטה השולמנים, בראשות אביר קארה, מנהל חמ"ל עצמאי ומסתובב בשטח. יצויין שמהיום בו הוגשו הרשימות לכנסת, קארה נעלם לחלוטין מכלי התקשורת ומהאולפנים. נראה שבמפלגה החליטו שכך הוא יהיה יותר אפקטיבי. קארה מסתובב עם קרוון, עובר מיישוב ליישוב ומשוחח עם בעלי עסקים שקרסו בשנה האחרונה.

אביר קארה, מייסד קבוצת אני שולמן (צילום: באדיבות המרואיין)
אביר קארה, מייסד קבוצת אני שולמן (צילום: באדיבות המרואיין)

הרשימה המשותפת

ברשימה המשותפת חוששים משיעורי הצבעה נמוכים במיוחד. התנודות של שיעורי ההצבעה בחברה הערבית מלמדים שכאשר 4 הסיעות רצו ביחד, שיעור ההצבעה קפצו ל 63.5% (2015), 59.2% (ספטמבר 2019) ושיעור גבוה היסטורית של 64.8% (מרץ 2020). כאשר המשותפת היתה מפוצלת כמו במועד א' שיעור ההצבעה צנח ל- 49.2%, שפל היסטורי.

על כן, לקמפיין הצאו להצביע בחברה הערבית יש משמעות כפולה. הפיצול עשוי להוביל לשיעור הצבעה נמוך במיוחד ולאובדן של יותר מ-100 אלף קולות של תומכי הרשימה האיסלמית אשר אם יוותרו בחוץ יטו את המפה הפוליטית לצד ימין.

במשותפת אומרים לזמן ישראל שהם אינם עובדים עם אפליקציות כמו האלקטור, אלא הולכים על שיטת ההנעה המסורתית יותר: סיורי שטח של חברי הכנסת ושיחות טלפון לתומכים תוך שהם מדגישים לבוחריהם שרק הם פועלים 100% נגד הימין ובעד שוויון מלא. חלק משמעותי מהמסרים שלהם נוגעים גם לקמפיין ההתחסנות ולעידוד הציבור להתחסן.

חברי הרשימה המשותפת בפתיחת הקמפיין בעברית לכנסת ה-24 בתל אביב, 23 בפברואר 2021 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
חברי הרשימה המשותפת בפתיחת הקמפיין בעברית לכנסת ה-24 בתל אביב, 23 בפברואר 2021 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

יהדות התורה

ביהדות התורה הודיעו על תחילת עבודה על הקמפיין בשלב מאוד מאוחר. רק ב-2 במרס הוחלט לפתוח קבוצת ווטסאפ ייעודית לכתבים פוליטיים, דבר הקיים בכל המפלגות כבר 6 שנים.

לחברי הכנסת של יהדות התורה אין חשבונות טוויטר, ועמוד פייסבוק רשמי של המפלגה הושק רק במערכת בחירות מועד ג' ואחרי לבטים והיסוסים רבים. דף הפייסבוק, שהופעל על ידי תומכי המפלגה, הפך בבחירות מרס 2020 לחשבון הרשמי של יהדות התורה.

במפלגה ניצבים מול חשש מזליגת קולות של חרדים צעירים מיהדות התורה לכיוון הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'. באחד הסקרים האחרונים קיבלה יהדות התורה 6 מנדטים בלבד, דבר המעלה את חששם שזליגת הקולות תורגש גם בשטח.

הקמפיין של המפלגה החרדית מתבסס בסופו של דבר על קריאות הרבנים לצאת לבחור, ועל פרסומים בעיתוני החברה החרדית. אולם נראה שהחרדים מאוכזבים קשות מהיחס של מנהיגיהם לציבור במהלך הסגרים, וזה עשוי להשפיע על שיעורי ההשתתפות.

משה גפני מיהדות התורה בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
משה גפני מיהדות התורה בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ביהדות התורה אומרים שיש להם מטות שכונתיים ועירוניים בכל המקומות הרלוונטיים וכי הם אוחזים בפילוח מדויק של הבוחרים הפוטנציאלים. לדבריהם, המטות המקומיים מבצעים שיחות טלפון לכל תומכיהם ביום הבחירות ומבררים אם הם יודעים את מקום ההצבעה, ואם הם זקוקים להסעה לקלפי. מטה ההסברה, כך אומרים שם, לא תוכנן לעלות לאוויר לפני פורים.

ישראל ביתנו

בישראל ביתנו יש מסורת של מערך הסעות משומן ומאורגן, בעיקר מתוך בתי האבות ואזורי מגורים של אזרחים רוסים ותיקים לקלפיות.

במערכת הבחירות הנוכחית, ועדת הבחירות מקווה להעמיד קלפיות נוספות בבתי אבות על מנת למנוע סכנות בריאותיות מיותרות מאזרחים ותיקים. לפיכך, יתכן שמערך ההסעות של ישראל ביתנו יוותר שומם למדי.

באשר לקהל היעד, במפלגתו של ליברמן עובדים על קמפיין חזק בקרב חילונים, לרבות פרסום בדיגיטל ועריכת מפגשי זום, כאשר רוב המסרים ממוקדים בצרכים של הציבור החילוני בישראל.

בין השאר מדגישים שם את הפערים בין החברה החילונית לחברה החרדית בנושא האכיפה במהלך משבר הקורונה, סגירת בתי הספר מול פתיחת הישיבות החרדיות בשנה האחרונה וכמובן בגץ חוק הגיור.

שלט חוצות של ישראל ביתנו בכביש 1, בכניסה לתל אביב, 25 בפברואר 2021 (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
שלט חוצות של ישראל ביתנו בכביש 1, בכניסה לתל אביב, 25 בפברואר 2021 (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

העבודה

במפלגת העבודה החלו את הקמפיין באיחור יחסי, בהשוואה לשאר המפלגות וזאת בשל נצחון הרגע האחרון של מרב מיכאלי והעמידה שלה על קיום פריימריז לקביעת רשימת המפלגה, כמעט בדקה ה-90.

בראש מטה ההסברה עומד הח"כ לשעבר, מיקי רוזנטל ואליו הצטרפו יועצי התקשורת איציק אלרוב ולינדה ששון. את קמפיין השטח מנהל שמעון בטאט, מי שהיה מנהל הקמפיין של הרצוג בשנת 2015 כאשר השיג 24 מנדטים, המספר הגבוה ביותר של העבודה מאז 1999.

במפלגת העבודה אומרים שהם משקיעים בפעילות בדיגיטל ומנסים להעיר את מוסדות המפלגה ואת ראשי הסניפים. יצויין שבשבועות האחרונים החלה נהירה של פעילים ותיקים החוצה לכיוון כחול לבן, על רקע מועמדותה של אבתיסאם מראענה במקום השביעי.

מנגד, מעצם עריכת הפריימריז, היחידים כמעט במערכת הבחירות הזו  – המפלגה הנוספת שקיימה בחירות פנימיות היא בל"ד – הצטרפו למפלגה יותר מ-8000 מתפקדים.

השישייה הפותחת של רשימת העבודה לכנסת ה-24. מימין: אבתיסאם מראענה, גלעד קריב, אמילי מואטי, מרב מיכאלי, עמר בר-לב, אפרת רייטן (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
השישייה הפותחת של רשימת העבודה לכנסת ה-24. מימין: אבתיסאם מראענה, גלעד קריב, אמילי מואטי, מרב מיכאלי, עמר בר-לב, אפרת רייטן (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

במפלגת העבודה מציינים שהוקמו מספר רב של קבוצות ווטסאפ של תומכי המפלגה, שהחל מבצע שילוט מסיבי ברחבי הארץ ושעד ליום הבחירות מיכאלי תחשוף אנשי מפתח שיקראו לתמוך בעבודה.

ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, הודיע על תמיכתו במיכאלי ובעבודה. השאלה היא אם הוא ירתום את נסיון השטח שלו כדי לסייע. אחת מהדמויות החשובות ביותר בסיוע בקמפיין השטח של מפלגת העבודה, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, התרחק מהמפלגה.

כחול-לבן

במפלגת כחול-לבן נאבקים בתופעת השקרים בסקרים. עיקר החשש הוא שבליכוד ובמפלגות ימין אחרות פעלו בשבועות האחרונים לנפח את מספר המנדטים של כחול-לבן על מנת להטעות את גוש המתנגדים לנתניהו ולגרום להם לחשוב שכחול לבן עוברת את רף אחוז החסימה בבטחה.

פעילות מטה יום הבחירות של המפלגה תרוכז ממטה המפלגה ברמת החי"ל בתל אביב. בנוסף, למפלגה אומרים כי יש להם 150 מטות מקומיים ברחבי הארץ עם מתנדבים שיאתרו תומכים ביום הבחירות.

שלטי חוצות של כחול-לבן בראש העין מחוץ לביתו של בני גנץ, 28 בפברואר 2021 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
שלטי חוצות של כחול-לבן בראש העין מחוץ לביתו של בני גנץ, 28 בפברואר 2021 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

בכחול-לבן משתמשים בשתי אפליקציות לניהול שינוע בוחרים: אפליקציית "סמארטי" ואפליקציית "דור לדור". עוד מציינם במפלגה שמערך הטלפנים יפעל ממספר מטות במקביל על מנת שהטלפנים לא יצטופפו בחלל אחד, לפי הגבלות הקורונה.

מרצ

במפלגת מרצ, כמו בכל מערכות הבחירות האחרונות, מרחף החשש של נפילה אל מתחת לאחוז החסימה. המפלגה מנסה לרכז מאמץ מיוחד בחברה הערבית, כאשר מתוך 5 המקומות הראשונים, 2 באים מהמגזר – עיסאווי פריג' וראידה זועבי.

המיקוד של מרצ בשבועות הסוגרים של הקמפיין הוא פניה לאנשים שעדיין מתלבטים למי להצביע. התחושה במפלגה היא  כי מספר רב של קולות חונים אצל כחול לבן. באשר לקולות המתלבטים בין מרצ למפלגת העבודה, במרצ מדגישים שהעבודה תחת עמיר פרץ נכנסה לממשלת נתניהו.

את הבליץ התקשורתי הם שומרים לחברה הערבית, ומנסים לשחזר את המהלכים שביצעו במועד א', ולכן משימת שינוע הבוחרים העיקרית ביום הבחירות תתבצע בערים ובכפרים ערבים.

ניצן הורוביץ בהפגנה של מרצ מול משרד החינוך, 9 בפברואר 2021 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
ניצן הורוביץ בהפגנה של מרצ מול משרד החינוך, 9 בפברואר 2021 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

הכלכלית החדשה

במפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה עובדים בימים אלה על צביעת וזיהוי כ-200 אלף קולות, אשר לדבריהם אמורים להיות בוחרים בטוחים של המפלגה.

הליך הצביעה כולל גם השגת פרטי הקשר של הבוחרים, כאשר ביום הבחירות תשלח להם הודעה שתזכיר להם להצביע לכלכלית החדשה.

למשל, אנשים שהגיבו ברשתות החברתיות באופן חיובי למסרים של המפלגה ו/או שיתפו את תכני המפלגה, יקבלו פנייה ברשתות החברתיות ויישאלו האם הם מסכימים למסור פרטים מזהים.

במפלגה זיהו שבסיס הבוחרים שלהם נע בעיקר בקרב משפחות מעמד ביניים כשההורים הם בני 35-55, וכן בקרב בוחרים צעירים שזו להם הצבעה ראשונה – או שהצביעו לראשונה בשלושת סבבי הבחירות הקודמים בשנתיים האחרונות.

המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה (במרכז)
המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה (במרכז)

לפיכך, עיקר פעילות השטח של פעילי המפלגה ביום הבחירות תתמקד באיזורים הרלבנטיים: פתח תקווה, ראשון לציון, הרצליה, וגם בלב תל אביב, כאשר במפלגה מזהים מוקד כוח משמעותי גם בעיר חיפה.

ש"ס, רע"מ, הציונות הדתית

זמן ישראל פנה גם לש"ס, רע"מ והציונות הדתית – אך מפלגות אלה התעכבו במסירת תשובותיהם. בש"ס אמרו בשבוע שעבר: "שלושה שבועות, זה עוד רחוק".

עוד 2,086 מילים
סגירה