פרשנות גדעון סער הוא אבי גבאי מודל 2021

עם תשעה מנדטים בסקר האחרון, ראש תקווה חדשה דומה ברגע זה לאבי גבאי של הבחירות באפריל 2019, שהתחיל עם הקריאות "או-אה מי זה בא, ראש הממשלה הבא", וסיים עם שישה מנדטים בקלפיות ● הסיבות מדוע סער מאבד מומנטום ברורות, אבל בשורה התחתונה, לסער אצה הדרך - ועכשיו הוא משלם את מחיר הפזיזות

מתפרה מכינה שלטי חוצות של תקווה חדשה בראשות גדעון סער, 25 בפברואר 2021 (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
יוסי זליגר/פלאש90
מתפרה מכינה שלטי חוצות של תקווה חדשה בראשות גדעון סער, 25 בפברואר 2021

רק על מפלגה אחת הייתי מוכן להמר בבחירות האלה: תקווה חדשה של גדעון סער. בהזדמנויות שונות כתבתי ואמרתי כי המפלגה שעוררה עניין גדול ביום שהוקמה והתמיכה בה האמירה בשיאה ל-22 מנדטים בסקרים, תסיים את המסע עם שבעה או שמונה מנדטים בלבד.

הסקר שפורסם אתמול בערוץ 13 מקרב את תקווה חדשה למספר האימתני הזה. הכותרת באתרים השונים הייתה "סער מתרסק".

סער איבד מהר מאד את הקסם שמפזרות מפלגות חדשות. אחת הסיבות היא העייפות הפקידותית-עסקנית שמשדרים החברים שהוא בחר לרשימה שלו.

אנשים כמו זאב אלקין, בני בגין, צבי האוזר, דני דיין וסער עצמו הם נטולי כריזמה מינימלית, ועוד משדרים מסרים משעממים וקלישאות לרוב. זו לא הרעננות שמצפים לקבל ממפלגה חדשה שבאה להצית את הבחירות ולהבטיח אלטרנטיבה אטרקטיבית.

סער נעל את עצמו במסר אחד בלבד, לפיו הוא לא יישב עם נתניהו. אולי היועצים האמריקאים של פרויקט לינקולן, שבינתיים פוטרו (חוץ מאחד) שכנעו אותו באסטרטגיה הכושלת הזו.

גדעון סער בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
גדעון סער בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ראשית, אנשי הימין לא מתעבים ברובם הגדול את נתניהו. הם כועסים עליו, חושבים ששגה, מבקרים את ההתנהגות הנהנתנית שלו, אבל לא מגיעים לדרגת השנאה שהשמאל חש כלפיו.

בימין הסתייגו מהפסילה הגורפת של נתניהו בידי סער, כפי שעושים במפלגות השמאל. ההתחזקות של נתניהו בסקרים האחרונים באה גם על חשבון סער. שנית, סער איבד את עניין הבוחרים דווקא בגלל המסר החד-ממדי שלו. אנשים אמרו לו 'הבנו אותך, תודה!'.

מי שהפך בינתיים לאיש המסקרן ביותר של הבחירות הללו הוא נפתלי בנט, שנע בין שני הגושים, שומר על עמימות ולא מפסיק לייצר תקשורת שמנסה לפענח את הסוד הגדול. גם בנט מחזיר לעצמו את הקולות שסער לקח ממנו בתחילת הדרך.

מי שהפך בינתיים לאיש המסקרן ביותר של הבחירות הוא בנט, שנע בין הגושים, שומר על עמימות ולא מפסיק לייצר תקשורת שמנסה לפענח את הסוד הגדול. גם בנט מחזיר לעצמו את הקולות שסער לקח ממנו בתחילת הדרך

ביומיים האחרונים הגיעו אנשי תקווה חדשה לכבוש את הרחוב הירושלמי. אתמול (שלישי), הם לא זכו במאור פנים, לפחות בתחילת המסלול. בצומת הרחובות יפו והמלך ג'ורג' צעקו לעברם עוברים ושבים "רק ביבי".

עופר ברקוביץ', מקום 13 ברשימת תקווה חדשה, נתקל בירושלמים שהצביעו עבורו בבחירות לראשות העיר לפני שנתיים, מול משה ליאון, ועכשיו הם כועסים עליו. "תתבייש, בחרנו לך לראשות העיר, תישאר כאן. לאן אתה הולך?", קרא לעברו אחד מהם.

עופר ברקוביץ', יפעת שאשא ביטון והילה שי וזאן בסיור בחירות של תקווה חדשה בירושלים, 8 במרץ 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
עופר ברקוביץ', יפעת שאשא ביטון והילה שי וזאן בסיור בחירות של תקווה חדשה בירושלים, 8 במרץ 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

ברקוביץ' ניסה להרגיע את הצועקים והסביר כי הוא הולך להיות שר וידאג לירושלים מתוך הממשלה, אבל כפי שזה נראה הוא הולך להישאר קירח מכל הכיוונים. "אני קונה היום את הסקרים שמעניקים לנו 11 מנדטים", הודה ברקוביץ', אבל גם זה נראה כבר מרוחק.

ח"כ שרן השכל, מקום חמישי ברשימה של סער, ניסתה להסביר כי גם אם נתניהו ישיג את 61 חברי הכנסת המיוחלים, הקואליציה שלו לא תחזיק מעמד, ורק סער יכול להבטיח יציבות שלטונית.

ברקוביץ' הסביר שהוא הולך להיות שר וידאג לירושלים מתוך הממשלה, אבל כפי שזה נראה הוא הולך להישאר קירח מכל הכיוונים. "אני קונה היום את הסקרים שמעניקים לנו 11 מנדטים", הודה, אבל גם זה נראה מרוחק

רק שבינתיים סער לא יכול להציג את עצמו אפילו כמועמד לראשות הממשלה. עם תשעה מנדטים זה ייראה כמו בדיחה. סער ברגע זה דומה לאבי גבאי של הבחירות במועד א', אפריל 2019, שהתחיל עם הקריאות "או-אה מי זה בא, ראש הממשלה הבא", וסיים עם שישה מנדטים בקלפיות.

בשורה התחתונה, לסער אצה הדרך. עם עוד קצת סבלנות, מפלגת השלטון הנצחית, הליכוד, הייתה נופלת לרגליו. הוא סומן כאלטרנטיבה לגיטימית ואהודה, אולי יחידה בליכוד. בפריימריז לכנסת הוא לקח תמיד את המקומות הראשונים, למרות החוזה שהוציא עליו נתניהו.

אם סער לא ימציא את עצמו מחדש בשבועיים הקרובים ויזנק קדימה – הוא יירשם כאחת ההחמצות הגדולות של הימין הפוליטי בישראל.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
בחירתו של סער לצרף את הבוגד בימין, הסמל המובהק של כניעה לחונטות הטרור המשפטי בני בגין הוא מבחינת אנשי הימין האמתי סמרטוט אדום ורמזור אזהרה אדום בוהק שסער פניו לרצות את הדיקטטורה המשפטי... המשך קריאה

בחירתו של סער לצרף את הבוגד בימין, הסמל המובהק של כניעה לחונטות הטרור המשפטי בני בגין הוא מבחינת אנשי הימין האמתי סמרטוט אדום ורמזור אזהרה אדום בוהק שסער פניו לרצות את הדיקטטורה המשפטית. היות שכיום מבחינת הימין, המאבק בדיקטטורה הזאת הוא לב העניין, הוא איבד במהלך מטופש אחד את הימין. ומאחר שאין באפשרותו להביא כיום אלקטוראט מימין, גם המצביעים בשמאל נוטשים אותו כאחד שאינו יכול לספק את הסחורה. כך הוא יוצא קרח מכאן ומכאן. יש מבין.

ככה זה נראה כשהקנאה התאווה והכבוד אשר מוצאים אדם מן העולם כל אחד לחוד, חוברים להם יחדיו בעת ובעונה אחת. דחיית סיפוקים היא תכונה חשובה לכל אדם ,בטח ובטח למתיימר להנהיג, לידיעת הקורא גדע... המשך קריאה

ככה זה נראה כשהקנאה התאווה והכבוד אשר מוצאים אדם מן העולם כל אחד לחוד, חוברים להם יחדיו בעת ובעונה אחת.

דחיית סיפוקים היא תכונה חשובה לכל אדם ,בטח ובטח למתיימר להנהיג, לידיעת הקורא גדעון סער.

עוד 548 מילים ו-4 תגובות
סגירה