סקר כאן: גוש מתנגדי נתניהו יורד ל-56 מנדטים

מנכ"ל פייזר: "החיסונים יימכרו לכל מדינה ללא קשר לזהות המנהיג" ● נתניהו: "יישרנו את ההדורים עם ירדן, אני יכול לטוס מעל שמיה" ● בג"ץ על מדיניות החזרה לארץ: "המדינה טרקה את הדלת בפני אזרחיה" ● ועדת חוקה אישרה פיקוח אלקטרוני לנכנסים לארץ

אריה דרעי ובנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
אריה דרעי ובנימין נתניהו

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו חשבה ברע והגיעה לבדיקה בבית החולים הדסה עין כרם, שם אובחנה עם דלקת בתוספתן ולכן עליה להישאר באשפוז מספר ימים. ראש הממשלה ליווה אותה בכל מהלך הבדיקות.

שרה נתניהו, 30 ביולי 2020 (צילום: דוברות משפחת נתניהו)
שרה נתניהו, 30 ביולי 2020 (צילום: דוברות משפחת נתניהו)

הבוקר ייפתחו מחדש במתכונת מוגבלת של למידה בקפסולות כל כיתות הלימוד בבתי הספר ביישובים הכתומים, לאחר שכיתות ג'-י"ב ביישובים ה"כתומים כהים" היו סגורות כמעט מאז תחילת השנה. כך הודיע אתמול משרד הבריאות לאחר שההחלטה אושרה בממשלה במשאל טלפוני. עם זאת, כיתות ג'-י' ביישובים האדומים יוותרו סגורות.

ההודעה מבטלת את האבחנה בין יישובים "כתומים כהים" שבהם בתי הספר ברוב הכיתות נותרו סגורים לבין ה"כתומים בהירים" שנפתחו, שהייתה מבוססת על שיעור ההדבקה ושיעור ההתחסנות ביישובים.

בבתי ספר ביישובים אדומים שבהם 75% מהתלמידים בכיתות י"א-י"ב חוסנו או החלימו מקורונה, גם הכיתות הללו ביישובים הללו ייפתחו מהבוקר תוך שימור מתווה הקפסולות.

כמו כן, כי תלמידי יא'-יב' בבתי ספר שבהם 90% ומעלה מהם מחוסנים או שהחלימו יוכלו לשוב מהבוקר ללימודים, ללא מתווה קפסולות.

להחלטות הללו, שייכנסו לתוקף מהבוקר, אין קשר לעדכון השבועי של מפת הרמזור, שהתבצע אתמול, אך יחייב יישובים שהפכו מכתומים לאדומים לסגור מחדש את בתי הספר רק ביום ראשון.

תלמידי בית ספר על-יסודי ביהוד, 3 בפברואר 2021 (צילום: פלאש 90)
תלמידי בית ספר על-יסודי ביהוד, 3 בפברואר 2021 (צילום: פלאש 90)

השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, מכחיש קשר בין ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באיחוד האמירויות לבין הבחירות. כך אמר היום אקוניס בגלי צה"ל, בתגובה לציטוטים שפורסמו בתחנה של בכירים באמירויות, לפיהם "אנו לא מעוניינים בביקורו של נתניהו לפני ה-23 במארס, אנחנו לא רוצים להשפיע על הבחירות".

אקוניס אמר היום בגל"צ: "ביקור רה"מ באיחור האמירויות – לא תוצר של תחנונים. הוא אמור היה לצאת בעבר, אך הנסיעה נדחתה בעקבות סגירת השמיים. לייחס את זה לבחירות זה כמו לקשר בין החיסונים לבחירות". קישור שכידוע לא נעשה מעולם, ודאי לא בתעמולת הבחירות של הליכוד.

עוד אמר אקוניס כי: "אחרי הבחירות – מדינות נוספות יודיעו על נרמול היחסים עם ישראל". אין צורך לומר כי המדינות הללו מעכבות את הנורמליזציה, בלא קשר לבחירות, כמובן.

בזמן שכחול לבן מידרדרת בסקרים לעבר אחוז החסימה, שר התרבות חילי טרופר מהמפלגה תוקף את מפלגת העבודה, אולי בניסיון נואש לקושש ממנה קולות. טרופר אמר הבוקר בגלי צה"ל: "אני מציע למרב מיכאלי לסייע בהחלפת נתניהו". עוד אמר טרופר: "יש לא מעט אנשים שמעדיפים להצביע למפלגה שכל חבריה עומדים בצפירה ותומכים בחיילי צה"ל", בניסיון מעודן לרמוז לבוחרים לא להצביע למפלגה שבה משובצת במקום השביעי אבתיסאם מרעאנה-מנוחין.

עוד אמר טרופר, שמפלגתו, עמדה, כידוע, במילתה ולא ישבה מעולם בממשלתו של ראש הממשלה נתניהו: "אין סיכוי שנשב עם נתניהו. אנחנו האחרונים שנכוו".

חילי טרופר צילם רוני שוצר פלאש 90 (צילום: רוני שוצר/פלאש 90)
חילי טרופר. "בלה בלה" (צילום: רוני שוצר/פלאש 90)

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', פרסם הבוקר כתבה מערוץ כאן על מסע שלו ושל הרב חיים דרוקמן, אחד הרבנים המהווים מקור השראה רוחני למפלגה, בין ישיבות השייכות לציונות הדתית. בכתבה, המתארת את מסע הבחירות בהתלהבות ובלא ביקורת, נראים מאות תלמידים בישיבות בעת ביקורים של סמוטריץ' ודרוקמן כשהם רוקדים בחללים סגורים וצפופים, לעתים מחובקים, חלקם ללא מסכות, תוך הפרה בוטה של כל הוראות הקורונה.

סגירה