נפתלי בנט משחק פוקר עם קלפים פתוחים

בנט נע בין גוש רק ביבי למחנה רק לא ביבי - והעמימות שרתה אותו עד כה ● אבל עשרה ימים לבחירות, די ברור מה בנט יעשה ● אם ישלים לנתניהו את המנדט ה-61, ימינה תשב בממשלת "ימין על מלא" תחת נתניהו ● אבל אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים, בנט יחבור למחנה השני ולו כדי למנוע בחירות חמישיות ● אבל מה יעשה במקרה של תיקו? ● ומה באמת מתכנן לפיד? ● פרשנות

נפתלי בנט בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
נפתלי בנט בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021

נפתלי בנט נע בין שני הגושים – תומכי נתניהו ומתנגדיו – ומפזר עמימות לכל הכיוונים. בינתיים, זה משרת אותו בסקרים.

אלא שהיום, שבוע וחצי לפני הבחירות, הכול כבר כמעט גלוי. מעטה המסתורין נמוג לאט לאט, גם בלחץ מאסיבי של התקשורת שלא נתנה לבנט מנוח. הקלפים נחשפים, ומי שמצביע לבנט יודע בדיוק מה הוא יקבל.

בנט ישלים לבנימין נתניהו את המנדט ה-61 אם זה יהיה תלוי בו. נתניהו ירעיף עליו בתמורה מכל טוב הארץ ומשמניה. בנט יהיה ממלא מקום ראש הממשלה ושר הביטחון, ואיילת שקד תהיה שרת החוץ. שני הצדדים יחתמו על הסכמים לחיבור בין הליכוד לימינה בתנאים שבנט ידרוש. האם הוא יתמוך גם בחוק הצרפתי? זה עדיין לא נחשף.

בנט ישלים לנתניהו את המנדט ה-61 אם זה יהיה תלוי בו. נתניהו ירעיף עליו בתמורה מכל טוב הארץ ומשמניה. בנט יהיה מ"מ רה"מ ושר הביטחון, ושקד תהיה שרת החוץ

בנט לא יהיה ראש הממשלה. גם את זה הוא אומר בימים האחרונים. עם עשרה מנדטים הוא לא ידרוש מנתניהו רוטציה. נתניהו גם לא יוכל להעניק לו רוטציה כי הוא עצמו לא יכול להיות שר תחת כתבי אישום. מה שכן, נתניהו יתחייב קבל עם ועולם שזו הקדנציה האחרונה שלו, ובנט יסמן את עצמו כיורש.

זו נראית ההעדפה הברורה של בנט. "אנחנו ימין על מלא ונקים רק ממשלת ימין", הוא אמר אתמול.  ממשלה עם מפלגת העבודה ומרצ היא לא ממשלת ימין על מלא.

בנימין נתניהו ונפתלי בנט בישיבת גוש הימין אחרי הבחירות במרץ 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בנימין נתניהו ונפתלי בנט בישיבת גוש הימין אחרי הבחירות במרץ 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מצד שני, בנט מתחייב שלא יהיו בחירות חמישיות. במלים אחרות, אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים עם ימינה, אז בנט ילך עם האלטרנטיבה שאותה מייצגים יאיר לפיד, גדעון סער ואביגדור ליברמן. זו הסיבה שהוא לא הסכים לחתום על שייכות לבלוק של נתניהו, כפי שעשה בבחירות קודמות.

בנט לא רוצה בחירות חמישיות לא מתוך דאגה למדינה, אלא מתוך דאגה לעצמו. הוא מבין שהוא יתפרק בבחירות חמישיות, בגלל שגרר את המדינה לסיבוב נוסף. גם זה ברור.

בנט לא רוצה בחירות חמישיות לא מתוך דאגה למדינה, אלא מתוך דאגה לעצמו. הוא מבין שהוא יתפרק בבחירות חמישיות, בגלל שגרר את המדינה לסיבוב נוסף. גם זה ברור

מה מחכה לו בצד השני? כאן העסק הרבה יותר מורכב ואולי בכלל בלתי אפשרי. בנט יהיה ראשון ברוטציה עם גדעון סער. השניים הללו חתמו גם על הסכם עודפים. מבחינה ציבורית זה ייראה מגוחך למדי אם בנט וסער ינהיגו את המדינה עם עשרה מנדטים שעומדים מאחורי כל אחד. זה גם לא יחזיק מעמד.

לפיד, שמוביל את הגוש, שמע שבנט וסער לא יישבו תחתיו, והודיע בעצם שהוא מוותר על ראשות הממשלה ועל רוטציה, כי מה שחשוב לו זה לעקור את נתניהו מהבית בבלפור.

יאיר לפיד ונפתלי בנט ב-2017 (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)
יאיר לפיד ונפתלי בנט ב-2017 (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)

לפיד לא פראייר. הוא לא מקריב 20 מנדטים סתם לזוטרים ממנו. בכירים ביש עתיד אומרים בחדרים סגורים שלפיד יפיל את הממשלה האלטרנטיבית אחרי שנה, ובפעם הבאה גם ינצח את הבחירות. העיקר שנתניהו כבר לא יהיה בתמונה.

החבורה האלטרנטיבית תזכה כמובן ליחס נדיב מנשיא המדינה ראובן ריבלין. הוא ייתן להם להתבשל ולהחליט ולהמליץ על אחד מהם. הנשיא עצבני במיוחד וחדור נקם והוא ימתח את החבל ככל שיוכל עד שיטיל את הרכבת הממשלה. הוא מקווה שאת המנדט הוא לא ייאלץ לתת לנתניהו, שהשפיל אותו לאורך כל דרך, וגם בשבועות האחרונים.

הנשיא עצבני במיוחד וחדור נקם והוא ימתח את החבל ככל שיוכל עד שיטיל את הרכבת הממשלה. הוא מקווה שאת המנדט הוא לא ייאלץ לתת לנתניהו, שהשפיל אותו לאורך כל דרך, וגם בשבועות האחרונים

בחזרה לבנט. בסקר שפורסם אתמול בכאן 11, הגוש של תומכי נתניהו עם בנט מקבל 60 מנדטים. מה בנט עושה במקרה כזה, שבו אין הכרעה מובהקת לכאן או לכאן? האם בכל זאת יערוק מהמחנה? האם יעמוד מול הלחצים של התומכים שלו בציונות הדתית, הרבנים והמתנחלים? אין לקנא בו.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
לפי מה אתה קובע שבנט מכריז שלא יסכים לבחירות חמישיות ממניעים אגואיסטיים? זו דיעה לא מבוססת ולא תואמת את האיש בכלל, וגם ההשערה שהוא יתרסק חסרת בסיס. שימו לב, בכל סקר על מי הכי מתאים להיו... המשך קריאה

לפי מה אתה קובע שבנט מכריז שלא יסכים לבחירות חמישיות ממניעים אגואיסטיים? זו דיעה לא מבוססת ולא תואמת את האיש בכלל, וגם ההשערה שהוא יתרסק חסרת בסיס. שימו לב, בכל סקר על מי הכי מתאים להיות ראש ממשלה, בנט מגיע אחרי סער ולפיד כשנתניהו בתמונה, אבל כשמוציאים את נתניהו מהמשוואה, בנט מנצח את לפיד וסער בפער אדיר. אצל רוב מצביעי הימין, בנט נתפס כיורש של נתניהו. אצל חלק כבר עכשיו, עבור הרוב רק כשנתניהו יפרוש.

עוד 556 מילים ו-4 תגובות
סגירה