לישראל הגיע בסופ"ש מכתב התובעת מבית הדין בהאג; ירושלים טרם הגיבה למסמך

באיחוד האמירויות מתוסכלים משרבוב שמם לקמפיין הבחירות של הליכוד ● בג"ץ קבע שהגבלת הכניסה והיציאה מהארץ אינה חוקתית; הפרויקטור אש: ההחלטה עלולה לקרב את ישראל לגל גבוה של תחלואה ● המשרד להגנת הסביבה הסיר את מצב החירום שהוכרז בעקבות זיהום הזפת בחופים

בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: באדיבות בית הדין הבינלאומי)
באדיבות בית הדין הבינלאומי
בית הדין הבינלאומי בהאג

יו"ר כחול לבן בני גנץ בראיון לעיתון ישראל היום: "יש בהחלט סבירות שאהיה ראש הממשלה בחודש נובמבר הקרוב, וזה התרחיש שממנו נתניהו הכי פוחד".

הראיון המלא יפורסם ביום שישי וגנץ לא יהיה ראש ממשלה בנובמבר.

ראש הממשלה נתניהו הגיע לראיון אצל בתכנית הבוקר של קשת. בין השאר אמר: "כמו שהייתי אובססיבי לחיסונים אני אהיה אובססיבי לכלכלה". 

עוד אמר: "אלקין אמר שאני מסוכן? יום לפני כן הוא דיבר אחרת".

המראיין ניב רסקין הקשה על נתניהו ודרש לדעת מדוע אנחנו בבחירות רביעיות ונתניהו ענה "משום שהאזרחים בישראל לא החליטו את מה שהם עומדים להחליט עכשיו – שצריך להקים ממשלת ימין רחבה ויציבה בראשותי".

שאלה: רוב בציבור חושב שאנחנו בבחירות רביעיות כי קיבלת את השותף הכי נוח, בני גנץ, ולא עמד בהסכם מולו.

נתניהו: "מהרגע הראשון גנץ לא קיים סעיפים מרכזיים בהסכם, ואחר כך הוא בא בטענות. זאת תעמולה".

אבל לא העברת תקציב, זה כל הסיפור.

"ממש לא. יש לנו תקציב המשכי והוצאנו 100 מיליארד שקלים. אני מבין בכלכלה לא פחות מבני גנץ וברוך השם הכלכלה שלנו עומדת בפני קפיצה ענקית. כשיש קורונה אתה לא יודע כמה אתה הולך להוציא, אז אתה לוקח תקציב בסיסי ומאז הוצאנו למעלה מ-100 מיליארד שקלים. עכשיו צריכים להביא את הדבר העיקרי – תוכנית כלכלית עוצמתית שאני הולך להביא עם חמישה סעיפים".

בניגוד לדברי המראיין, נתניהו אמר שהגירעון הוא פחות ממאה מיליארד – "רק כמה עשרות מיליארדים" בעוד הגירעון עומד על כ-174 מיליארד".

נתניהו הודה כי "בדיעבד המענק לכל אזרח היה טעות" ומתווה החל"ת היה דווקא מוצלח בשעתו להתמודדות.

נתניהו אמר שהוא רואה בסקרים תזוזה של אנשים מבנט וסער והתחייב שלא תהיה שום רוטציה, ושיש כבר סימני עריקה אצל המתחרים העיקריים שלו.

דבריו: "אנחנו מקבלים כבר גישושים, כך אגיד את זה מחברי כנסת גם אצל בנט וגם אצל גדעון. הם אומרים, אם ינסו לעשות את התרגיל הזה, כפי שהם כנראה מתכננים – כי הם יודעים, הם יושבים בפנים – להמליך את לפיד לראשות הממשלה, אנחנו לא יכולים להשלים עם זה".

נתניהו אמר למראיין שיוציא את האוזנייה כמו שאמר בראיון למורן אזולאי ב-ynet אתמול ושוב הזכיר את התקשורת הבריטית שם נותנים למרואיין לדבר.

שר החינוך גלנט ברשת ב': "אני פועל להחזיר מיידית את כל התלמידים לכיתות אחרי פסח. הפרמטרים שאנחנו משיגים היום מביאים לאווירה אופטימית"

סער בראיון לרשת ב': "אם בפעם הרביעית נתניהו לא ישיג 61 ח"כים לממשלה, אני קורא לו לשחרר את הליכוד והמדינה, זה יפתח את הדלת לממשלת אחדות רחבה".

השר טרופר על התבטאות הזבל של של גנץ: "הוא חזר בו, זה בסדר שבלהט הרגע מישהו אומר מילה. לא הייתי מייחס לזה יותר מדי חשיבות, זה כאין וכאפס לעומת ההתנהלות של נתניהו"

טרופר שהתראיין בגל"צ הבטיח שלא ישבו עם נתניהו כי הם עדיין חשים את הצריבה ממנו.

סגירה