סקרים אחרונים: גוש נתניהו עם בנט מגיע ל-60 מנדטים

לפי הסקר האחרון של חדשות ערוץ 13, 12 ו-11 ארבע המפלגות הקטנות נכנסות לכנסת, הליכוד ממשיכה להתחזק וימינה ותקווה חדשה ממשיכות להיחלש ● 51% רוצים להחליף את נתניהו לעומת 36% שרוצים שיישאר, אבל רק 11% חושבים שנתניהו יוחלף בפועל ● בנט: "אם נתניהו יציע לי תפקיד שר, אסרב" ● סער: "אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים, בנט והחרדים יתפשרו ויצטרפו לממשלת שינוי" ● מיכאלי והורוביץ: נצטרף לממשלה בראשות סער או בנט

בנימין נתניהו ונפתלי בנט, ארכיון (צילום: Shlomi COhen/FLASH90)
Shlomi COhen/FLASH90
בנימין נתניהו ונפתלי בנט, ארכיון

מחנה מתנגדיו של בנימין נתניהו, שמורכב מיש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה ומרצ, מקבל 57 מנדטים – כך נמצא בסקר של מכון המחקר פאנלס פוליטיקס שפורסם הבוקר ב"מעריב". הרשימות שתומכות בראש הממשלה – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית – זכו בסקר זה ב-49 מושבים בכנסת. ימינה ורע"ם, ששומרות על עמימות מסוימת ביחסן לנתניהו, קיבלו בסקר 14 מנדטים.

72% מהנסקרים אמרו שהם בטוחים שילכו להצביע בבחירות, ו-20% נוספים השיבו שכנראה ילכו להצביע.

היום חל המועד האחרון שבו מותר לפרסם סקרי בחירות עדכניים לפני הבחירות לכנסת ה-24. בערב צפויות חדשות 12 וחדשות 13 לפרסם את סקרי המנדטים האחרונים שלהן לפני הבחירות.

הסקר של "מעריב" נערך אתמול בקרב 1,001 מרואיינים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית – 3.2%.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, פנתה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בבקשה שידחה פרסום של דוח ביקורת על עבודת הוועדה עד אחרי הבחירות לכנסת – כך פרסם הבוקר נטעאל בנדל ב"הארץ". אנגלמן דחה את בקשתה את עדס, אולם יושב ראש הוועדה לביקורת המדינה, אלעזר שטרן, מעכב כעת את פרסומו. עדס ושטרן נמנעו מלהשיב על השאלה, האם הם פועלים בתיאום כדי לעכב את פרסום הדוח.

הרשימות שהודיעו שלא ישבו בממשלה בראשות בנימין נתניהו – יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ וכחול לבן – מקבלות 60 מנדטים, כך נמצא בסקר של מכון מאגר מוחות שפורסם הבוקר ב"ישראל היום". מחנה תומכיו של ראש הממשלה – שמורכב מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית – מקבל בסקר זה 50 מנדטים. ימינה, שהודיעה שהיא מעוניינת להחליף את נתניהו, אך לא שללה ישיבה בממשלה בראשותו, קיבלה בסקר זה עשרה מנדטים.

רע"ם בראשות מנסור עבאס קיבלה בסקר זה 1.7% מהקולות, והכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה קיבלה 1.1% מקולות הבוחרים. שתי המפלגות לא עברו בסקר את אחוז החסימה.

הסקר נערך השבוע, בימים שלישי-חמישי, בקרב 2,087 מרואיינים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית – 2.1%.

שלוש מבין 39 הרשימות המתמודדות לכנסת – דמוקרטית, מען (יחד) ועצמנו – עצמאים וליברלים – הודיעו, בעצמן או לפי פרסומים בתקשורת, על הסרת מועמדותן, אולם, נכון לשעת כתיבת שורות אלה, שלוש המפלגות עודן מועמדות בבחירות. כדי להסיר את מועמדותן צריכים כל המועמדים ברשימה להתפטר בפני יושב ועדת הבחירות המרכזית. משעה שלא עשו כן – הן עודן חלק מהמועמדים. הרשימות יכולות להסיר את מועמדותן עד לשעת סגירת הקלפיות – ביום שלישי הקרוב, ב-22:00 בלילה.

ליית נסרה בן ה-19 ומוחמד חטיב בן ה-22 נורו הלילה למוות בקלנסווה. סוגיית האלימות בחברה הערבית עלתה לאחרונה לכותרות.

התייחסותו של גדעון סער נכתבה בטרם עלה מניין הקורבנות לשניים.

סגירה