הגיעה העת לשחק קשוח

יאיר לפיד במטה יש עתיד אחרי היוודע תוצאות המדגמים, 23 במרץ 2021 (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גילי יערי/פלאש90
יאיר לפיד במטה יש עתיד אחרי היוודע תוצאות המדגמים, 23 במרץ 2021

כך זה לא יכול להימשך. גוש השינוי חייב להבין שמדינת ישראל בגרסה המודרנית שלה עומדת בפני תהום. חבריו חייבים להאחז בכל בדל הזדמנות שתוצאות סיבוב ד' מספקות כדי לשנות את כיוון הספינה. כמאמר בנימין נתניהו על משה כחלון: תהיו נתניהוים.

גוש השינוי חייב להבין שישראל בגרסתה המודרנית עומדת על פי תהום. חבריו חייבים להאחז בכל בדל הזדמנות שתוצאות סיבוב ד' מספקות כדי לשנות את כיוון הספינה. כמאמר נתניהו על כחלון: תהיו נתניהוים

כלומר:

  • אם גוש השינוי (כולל רע"מ) באמת יסיים עם 61 מנדטים, לכו על האופציה הגרעינית, תשליכו לפח כל הבטחה אחרת ותצילו את המדינה מציפורניו השורטות והפוצעות של נתניהו. זה יפסיק את העיוות הבסיסי שאחראי לבלאגן: אדם שעומד למשפט נאחז בכס רוה"מ בגלל פרצה בחוק.
  • אם הגוש נופל לשוויון 60-60, אל תיתנו לנתניהו דבר ולכו לבחירות חמישיות בהן יתוקנו הטעויות הרבות שנעשו הפעם. זה אומר מסר אגרסיבי עם דגש על ליברליות ומלחמה בהדתה כמו בסבב ב' המוצלח, מועמד מוסכם, ואיחודים מתבקשים (מפלגות הלווין עברו הפעם אבל במחיר הרסני של סירוסו של לפיד שפחד לגדול על חשבונם).
  • אם, באופן אסוני, התוצאות הסופיות יורידו את גוש השינוי ל-59, תציעו לנפתלי בנט את ראשות הממשלה לתקופה קצרה בממשלה כלכלית גרידא. הוא קצת מסונדל, אבל ישראל לפני הכל – חוץ מבנט שיזכה להכנס להסטוריה מהר משתכנן. יש סיכוי. אם זה לא יעבוד, יופעל הרעיון הלניניסטי שגורס שלפני שיהיה טוב צריך קודם שיהיה רע מאוד. אולי הציבור יתעורר כאשר הלהבות מגיעות ממש עד הבית (וכהניסטים שולטים בקואליציה).

התרחיש הראשון הוא ללא ספק הטוב לכל מי שרוצה שישראל המודרנית תשרוד. זה יספק חזרה לההזדמנות שבני גנץ מיסמס ופיספס לפני שנה ברפיסותו ופראיירותו. הפעם לפיד, סער והאחרים בגוש נראים נחושים יותר, גם אם פחות מאוחדים מאחורי מועמד אחד.

כך עליכם לעשות:

צרו מיד גוש פרלמנטרי עם הרשימה הערבית המשותפת ועם רע"מ, והניחו בצד את כל הוויכוחים בעניין זה. הפעילו כל לחץ נדרש על יועז הנדל, כולל הכל; לפחות צבי האוזר, שותפו בגניבת מועד ג', כבר לא שם. הגיע הזמן להתבגר בסוגיית הערבים. הם לא ציונים – גם ליצמן לא. הם רוצים יחס של אזרחים – והם אכן אזרחים.

הפעילו כל לחץ נדרש על יועז הנדל, כולל הכל; לפחות צבי האוזר, שותפו בגניבת מועד ג', כבר לא שם. הגיע הזמן להתבגר בסוגיית הערבים. הם לא ציונים – גם ליצמן לא. הם רוצים יחס של אזרחים – והם אכן אזרחים

למנות את מאיר כהן ליו"ר הכנסת, במקומו של יריב לוין מהליכוד. להתחיל מייד בחקיקת חוק המונע מנאשם פלילי להתמנות לראשות הממשלה. יהיו כאלה שיצקצקו שזה חוק פרסונלי כי הוא לא היה קורה אלמלא נתניהו. להם אני עונה: זה היה צריך לקרות גם בלי נתניהו וזה מתקן טעות שהוכחה כהרת אסון. ההיסטוריה תודה לכל חבר כנסת שיתמך בחוק זה ובדרך יסיים את כהונתו המזיקה של נתניהו.

עשו הכל כדי להקים ממשלה, שתוכל בהתחלה להיות ממשלת מיעוט; אפשר להכריז שהיא תכהן לתקופה קצרה (נאמר שנתיים) עד לייצוב המצב. אז ישראל תוכל לקיים בחירות אמיתיות בנושאים הבוערים – שינוי הסידור עם החרדים (שפשוט הולך להרוס את המדינה), הפלסטינים, וכו'.

למרות שישנן אפשרויות רבות לראשות הממשלה, בתרחיש הצודק זה צריך להיות יאיר לפיד, ראש המפלגה הגדולה בגוש שכבר עומד למבחן הבוחר שש פעמים. הוא לא היה שר אוצר כושל – זה עוד שקר של נתניהו. מספיק להעמיד פנים: לפיד ראוי.

גם אם ממשלה כזו לא תכלול את המשותפת, אני מציע להציע למנהיג רע"מ מנסור עבאס את תפקיד השר לביטחון פנים. זה יהווה זעזוע חיובי עבור מערכת שזקוקה לדבר כזה, ימנע ממנו ללכת עם נתניהו (מה שאי אפשר לפסול) וייתן מענה הולם לנושא הבוער של הפשע במגזר הערבי. בכלל, אני מציע לראות בעבאס לא איסלמיסט כי אם מנהיג ערבי ששם בצד את העבר.

הזמינו את בנט לממשלה זו, והבהירו כי הליכוד יתקבל בברכה אם יחליף את נתניהו, שיהיה עסוק במשפטו ובכל מקרה לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות.

האמור לעיל כרוך באכילת כובעים ובגידה בהבטחות – אך הוא יסיים את כהונת נתניהו, שבגלל השיסוי, השחיתות והמשפט הפכה לבעיה המרכזית והאקוטית של מדינת ישראל. זה יתחיל בתהליך הריפוי, ובשילוב אמיתי של הערבים בשלטון.

זה כנראה יאפשר שינויים במגזר החרדי: לימודי ליבה, אולי קץ לשכר האברכים וקצבאות הילדים שמאפשרות למגזר זה להכפיל את עצמו כל 16 שנה עד שבניין הקלפים יקרוס על ראש כולנו.

זה לא יאפשר תזוזה אמיתית בעניין הפלסטינים עד הבחירות הבאות. זה רע, אבל מחוייב המציאות.

למרות שישנן אפשרויות רבות לראשות הממשלה, בתרחיש הצודק זה צריך להיות לפיד, ראש המפלגה הגדולה בגוש שכבר עומד למבחן הבוחר 6 פעמים. הוא לא היה שר אוצר כושל – זה עוד שקר של נתניהו. מספיק להעמיד פנים: לפיד ראוי

אולי הכי חשוב, הגישה הזו (בכל התרחישים) משדרת נחישות וקשיחות – סגנון שנקרא HARDBALL  בעגה האמריקאית. הציבור התרגל לכך שרק נתניהו משחק HARDBALL  במגרש הישראלי. רק נתניהו מפר הבטחות חסרות טעם בתאוות השלטון הבלתי מרוסנת שלו. רק נתניהו באמת נלחם.

הגיעה העת לשים קץ לזה.

דן פרי שירת כעורך ראשי של סוכנות איי-פי במזה"ת (מבסיסו בקהיר) לאחר תפקידים דומים באירופה, אפריקה והאיים הקריביים. שימש כיו"ר התאחדות עתונאי החוץ בישראל. איש היי טק ויזמות בעבר ובהווה. עקבו אחריו ב: https://danperry.substack.com

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 750 מילים ו-1 תגובות
סגירה