"הציונות הדתית" היא פצצת זמן שהחדיר נתניהו מתחת לחיי המדינה

בצלאל סמוטריץ' במטה הציונות הדתית בליל הבחירות, 23 במרץ 2021 (צילום: שריה דיאמנט/פלאש90)
שריה דיאמנט/פלאש90
בצלאל סמוטריץ' במטה הציונות הדתית בליל הבחירות, 23 במרץ 2021

ב-10 בנובמבר 1975 קבעה העצרת הכללית של האו"ם – החלטה 3379 – כי "ציונות היא צורה של גזענות ואפליה גזעית". שגריר ישראל אז באו"ם חיים הרצוג קרע את ההחלטה על דוכן העצרת. רק בשנת 1991 חזרה בה העצרת מן ההשוואה (החלטה 4686), אבל בימים אלה לא תהיה לעצרת האו"ם שום בעיה לחדש את ההחלטה עם בחירתה של מפלגה בשם "הציונות הדתית" לפרלמנט בישראל.

קבוצה כהניסטית, גזענית, הומופובית, קיצונית ואלימה, בראשות איתמר בן-גביר וחבריו ממפלגת נעם, חברה למפלגתו של בצלאל סמוטריץ', האיחוד הלאומי/תקומה, ויחד הפכו את שמה ל"ציונות הדתית". בכך הם פשוט מבזים את המושג "ציונות". יורקים על דורות של ציונים ששפכו דם, יזע ודמעות כדי לבנות כאן מדינה ריבונית, יהודית ודמוקרטית, הדוגלת בערכי מגילת העצמאות ולא בתורת גזע יהודית.

קבוצה כהניסטית, גזענית, הומופובית, וקיצונית, בראשות בן-גביר וחבריו ממפלגת נעם, חברה למפלגתו של סמוטריץ' ויחד הפכו את שמה ל"ציונות הדתית". בכך הם פשוט מבזים את המושג "ציונות"

השימוש שבן-גביר, סמוטריץ' וחבריהם עושים במונח "ציונות" מבזה את סמלי המדינה וערכיה, ודומה לתקיעת דגל ישראל בעכוזו של אותו שחקן אז בהפגנת המחאה נגד שרת התרבות מירי רגב, או לזו שחירבנה על דגל ישראל. אלא שהשחקנים הללו עשו זאת כאקט אמנותי מחאתי – הם לא נבחרו לכנסת.

סמוטריץ', כזכור, לא מוכן שאשתו ההרה תשכב באותו חדר עם יולדת ערבייה, מבחינתו עליונות היהודים בארץ ישראל היא מוחלטת והוא שואף לחיות על פי דין תורה כמו בימי דוד המלך. מדובר במפלגת ימין גזענית מלא מלא.

השימוש שעושים בן-גביר וסמוטריץ במונח "ציונות" עלול לעלות למדינת ישראל בנכסים יקרים, תדמית קשה ברחבי העולם ובעיקר בהגדרה היסטורית מחודשת שהציונות היא אכן צורה של גזענות.

מפלגתו של בן גביר תומכת בהשבת הריבונות היהודית על הר הבית, מתכון למלחמה עם העולם המוסלמי. תומכת במלחמה טוטאלית באויבי ישראל ללא משא ומתן ותומכת בטרנספר – או בשפתה, "עוצמה יהודית תפעל להוצאת אויבי ישראל מארצנו".

מערכת המשפט לפי המפלגות המרכיבות את "הציונות הדתית" אמורה לפעול לפי המשפט העברי "איננו רוצים לאבד את המדינה היהודית לא במלחמה, לא בשלום וגם לא באמצעות הדמוקרטיה המערבית". כלומר, גם ערכי שוויון וזכויות אדם, צדק על פי משפט אזרחי מודרני, הוא צלם בהיכל הגזענות שהם מביאים כעת לכנסת ישראל.

מכוח ההבטחה האלוהית, כותבים ראשיה של הציונות הגזענית הדתית: "אין לשום מנהיג זכות לעשות ויתורים על אדמת מולדת".

ההשוואות בין מצע המפלגות הללו לחוקים שנכתבו בגרמניה של שנות ה-30 כבר נעשו. השאלה היא רק מתי יקום ארגון כלשהו או מדינה, ויעלו שוב את ההצעה שעלתה באו"ם אז, כאשר העולם המערבי פעל נגד הגזענות בדרום אפריקה, המלחמה הקרה הייתה בעיצומה וברה"מ פעלה נגד מדינת ישראל והצליחה להעביר את החלטת "הציונות היא גזענות".

שישה מנדטים שהכניסו בן-גביר וסמוטריץ' לכנסת תחת השם המכובס "ציונות דתית", הם פצצת זמן תחת בסיסה המוסרי היסטורי ערכי של מדינת ישראל כולה. האנשים האלה, שמקדשים ערכים הפוכים לדמוקרטיה, הפוכים לכל ערך המקובל על מרבית היהודים במדינת ישראל ובעולם, עומדים להפוך את כולנו למוקצים ברחבי העולם.

שישה מנדטים שהכניסו בן-גביר וסמוטריץ' לכנסת תחת השם המכובס "ציונות דתית", הם פצצת זמן תחת בסיסה המוסרי היסטורי ערכי של מדינת ישראל כולה

כמו ממשלת דרום אפריקה בתקופת האפרטהייד. משם צמחה החלטת האו"ם נגד הציונות. שנות המאבק באפרטהייד של דרום אפריקה הולידו שורה של החלטות נגד הגזענות ואליהן שורבבה הציונות במסגרת מאבק מדיני נגד מדינת ישראל.

נתניהו אולי שוקל למנות אותם לשרים בממשלתו ומצהיר שיהיו בקואליציה שלו (אם יצליח להקים קואליציה תוך גניבת כמה עריקים או לשכנע שוב מפלגה שהתחייבה שלא תשב איתו להפר את התחייבות הבחירות שלה), אבל הוא עצמו מחבר כעת את פתיל ההשהיה של ניתוק יחסים ממדינת ישראל "הגזענית" ובונה איום קיומי על אזרחי המדינה כולה בדמות חבורת מטורפים, גזענים, קיצונים שיתקפו יומיום על במת הכנסת את קהילת הלהט"ב, את ערביי ישראל, את השמאל, את צה"ל, את מערכת המשפט וגם אותו אישית.

ההימור שהחבורה הזו תביא לו 61 מנדטים כדי לחוקק חוקים שיחלצו אותו ממשפטו הוא הימור גבוה מדי על חייה של מדינת ישראל כולה. על תרבותה, על כלכלתה, על יחסיה עם אזרחיה הערבים ושכניה הערבים ועל מערכת הקשרים הערכיים שלה עם מדינות רבות בעולם.

למעשה האפשרות ששופטי בג"צ נתנו לנאשם בפלילים לכהן כרה"מ תוך כדי משפטו הפלילי, מתבררת כמהלך מסוכן מכל היבט כשמסכמים את השנה שחלפה.

מאז החלטת השופטים, הידועה כהחלטה 11:0, נתניהו הוביל מדינה שלמה לעוד מערכת בחירות אחרי שלא חתם על הסכם ניגוד עניינים, גרם לנזק כלכלי אדיר, חתם על הסכמים מדיניים בלי לשתף את חברי הממשלה, אישר מטוסי חמקן מתקדמים לאמירויות, ניהול בשרלטנות ותוך שיקולים פוליטים את המשבר הבריאותי נגד הקורנה וגרם לאלפי מתים, החריב עשרות אלפי עסקים וגרם למאות אלפי מובטלים בניהול כושל שכולו ניגוד אינטרסים מובהק ומסוכן.

כל אלה כדי לשמר את תפקידו כרה"מ מול שותפיו לקואליציה וכדי לא לאבד את היתרון שבהיותו רה"מ כשהוא מגיע לבית המשפט כנאשם. ועל כל אלה נוספה כעת יוזמתו שצלחה לשלב בשלטון ובמשרדי הממשלה את המפלגה הגזענית "הציונות הדתית".

המהלך הזה עלול התברר בקרוב מאוד כהימור אחד גבוה מדי. מטורף מדי. מסוכן מדי. את המחיר, לא רק בתדמיתו של ראש הממשלה נתניהו, ישלמו כל אזרחי ישראל – תומכי נתניהו או מתנגדיו.

המהלך הזה עלול התברר בקרוב מאוד כהימור אחד גבוה מדי. מטורף מדי. מסוכן מדי. את המחיר, לא רק בתדמיתו של ראש הממשלה נתניהו, ישלמו כל אזרחי ישראל – תומכי נתניהו או מתנגדיו

בכל פעם שינחתו באירופה, יביטו עליהם בעין עקומה. בכנסים, פסטיבלים, מפגשי מדענים ואמנים, בניסיון לחתום הסכמים כלכליים מסחריים, ישראלים ייחשבו למי שמייצגים מדינה גזענית. אזרחי המדינות הדמוקרטיות ישמרו מאיתנו מרחק. והכל, הכל כדי לנסות לחלץ נאשם בשוחד ממשפטו.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 843 מילים
סגירה