"ממשלת ריפוי לאומי": תיתכן רוטציה בין לפיד לבנט

גנץ: "ביבי הכשיר את הערבים והערבים הכשירו אחרים" ● מרב מיכאלי: "סער ואלקין - אל תהיו האוזר והנדל" ● הורוביץ: "להשתחרר מהפחד מהערבים" ● טיבי לא שולל תמיכה בבנט ● בנט דיבר עם כל המפלגות (חוץ מרע"ם והמשותפת) ● מנדלבליט: למנות שר משפטים בהקדם ● גנץ דורש להעלות מינוי שר משפטים קבוע בישיבת הממשלה ● סער: נתניהו צריך לזוז הצידה ● לפיד וליברמן נפגשו

יאיר לפיד ונפתלי בנט 2017 (צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90)
גרשון אלינסון/פלאש 90
יאיר לפיד ונפתלי בנט. 2017

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את חבר הכנסת עמית הלוי לעמוד בראש צוות שיבדוק אם היו זיופים או ליקויים בבחירות לכנסת – כך דיווח הבוקר יובל קרני ב"ידיעות אחרונות". הצעד מתרחש על רקע חוסר שביעות הרצון במפלגה מהתוצאות ועל רקע הספקות שניטעו, עוד קודם ליום הבחירות, סביב עבודתה של ועדת הבחירות המרכזית.

פעילים של הרשימה המשותפת דורשים הסקת מסקנות לאחר שהתברר שכוחה של הרשימה פחת מ-15 מנדטים לשישה – כך מדווח הבוקר ג'קי חורי ב"הארץ". גורמים ברשימה אומרים שאחת השגיאות הייתה שהם נגררו לשיח בנושא זכויות הלהט"ב, דבר שהוביל לעוינות בקרב חלק מהציבור ולירידה בשיעורי ההצבעה.

עוד העריכו שיהודים שבעבר הצביעו לרשימה המשותפת בחרו במערכת הבחירות הנוכחית במרצ בשל הסכנה שנשקפה לה – שלא לעבור את אחוז החסימה.

חבר הכנסת יזהר שי – שמכהן בכנסת הנוכחית, אך לא יכהן בכנסת הבאה – שיגר אמש ל"ראשי סיעות השינוי", יאיר לפיד מיש עתיד, בני גנץ מכחול לבן, נפתלי בנט מימינה, מרב מיכאלי מהעבודה, אביגדור ליברמן מישראל ביתנו, גדעון סער מתקווה חדשה, ניצן הורוביץ ממרצ, איימן עודה מהרשימה המשותפת ומנסור עבאס מרע"ם "מתווה שימנע סבב בחירות נוסף", ולפיו, תוקם "ממשלת חירום לאומית" למשך שנה וחצי.

68 חברי הכנסת מתשע הסיעות האמורות יקבעו את זהותו של ראש הממשלה, שיהיה – לפי הצעת שי – אחד מהשלושה: גנץ, בנט או לפיד.

מבקר הפנים של הליכוד, עורך הדין שי גלילי, מגיב על הטענה, שלפיה, יושב ראש המפלגה, בנימין נתניהו, הפר את חוקת הליכוד, כשקרא להצביע בבחירות לרשימת הציונות הדתית. "חוקת המפלגה נותנת ליו"ר אפשרות כזו. מה גם שהתמיכה ברשימה האחרת מועילה לאינטרסים של הליכוד כדי שתוכל להרכיב את הממשלה הבאה", אמר גלילי ליובל קרני ב"ידיעות אחרונות".

"חרף זאת", אמר גלילי, "הרי שראוי היה כי לכל הפחות תתקיים היוועצות עם מוסדות המפלגה טרם מתן הצהרה כה משמעותית – כך שלא תתקבל לפי שיקול דעתו של איש אחד בלבד".

בניגוד להמלצת גורמי המקצוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע מלהיענות לבקשת ירדן לקבל מים מישראל – כך דיווח הבוקר עמוס הראל ב"הארץ". מדובר בתוספת למים שמעבירה ישראל בהתאם להסכם השלום בין המדינות. רבת עמון מבקשת בשנים שחונות תוספת, ועל פי רוב, הבקשה נענית בחיוב. במערכת המים בישראל ובמערכת הביטחון המליצו להיענות לבקשה הירדנית, שנבעה ממצוקת המים בממלכה.

ייתכן שהחלטתו של נתניהו נובעת מכך שרבת עמון עיכבה את נסיעתו לאיחוד האמירויות, ובכך הביאה לביטולה. קודם לביטול הנסיעה לדובאי – בוטל ביקורו של הנסיך חוסיין במסגד אל-אקצא, על רקע מחלוקת שנגעה לאבטחתו ולרצונו לבקר בכנסיות בירושלים.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה