מרצ צריכה לעשות ריסטרט ארגוני

תמר זנדברג, ניצן הורוביץ ויאיר גולן במטה מרצ בליל הבחירות, 23 במרץ2021 (צילום: פלאש90)
פלאש90
תמר זנדברג, ניצן הורוביץ ויאיר גולן במטה מרצ בליל הבחירות, 23 במרץ2021

איך זה שפעם אחר פעם מרצ מגיעה לבחירות עם חוסר ודאות באשר לעתידה? איך זה שהיא לא מגיעה למיצוי של הפוטנציאל האלקטורלי ומתבוססת בתחתית הטבלה?

באפריל 2020 הצעתי לתרום ליאיר גולן מערכות דיגיטליות היכולות לשמש כבסיס לרישום, גיוס וניהול תומכים, אתר אינטרנט וכל מה שאנו יכולים להציע מהמדף. אחרי דו-שיח עקר עם העוזר שלו הבנתי שאין עם מי לדבר. אין הבנה של הכורח החיוני במערכת ניהול ושליטה שפועלת לאורך כל השנה.

באפריל 2020 הצעתי לתרום ליאיר גולן מערכות דיגיטליות היכולות לשמש כבסיס לרישום, גיוס וניהול תומכים, אתר אינטרנט וכל מה שאנו יכולים להציע מהמדף. אחרי דו-שיח עקר עם העוזר שלו, הבנתי שאין עם מי לדבר

דווקא הליכוד הבין את הצורך והקים שתי מערכות מקבילות. אם מרצ הייתה מתנהלת נכון לאורך השנה, היא הייתה יודעת בדיוק כמה תומכים יש לה ביום פקודה והייתה יכולה לחזק את התומכים ולהתמקד במתנדנדים, באלו שלא בטוחים.

כדי להצליח בבחירות הבאות צריך להיערך כבר עכשיו. ברמה האידאולוגית, צריך לייסד את מועצת חכמי מרצ, אנשים עם ערך מוסף כמו יוסי ביילין, זהבה גלאון, רן כהן ועוד אנשים טובים.

בתפיסה שלי, יש צורך להקים מערכת פעילים, חברים, תומכים ואוהדים. פעילות המבוססת על אזורים ועל מגזרים. בכל אזור מיקוד בו יש אוהדים, להקים יחידה עם רכז אזורי. לבצע גיוסים מקומיים. לארגן מפגשים חודשיים באזור או תת-אזור עם חברי כנסת, נציג ממועצת החכמים ועוד. לגייס תרומות בצורה חכמה לאורך כל השנה, כולל הוראת קבע קטנה שתקבע את המחוייבות למפלגה.

צריך לזהות מתנדבים ופעילים על בסיס פעילות במהלך כל השנה. ליצור כוחות אשר יכולים להוות גורם צופה בקלפיות באזורים בעייתיים ולשתף פעולה עם מפלגות אחיות. לייצר קהילה עם פעילות על-אזורית כל השנה. מופעים, מפגשים עם יוצרים ושבתות תרבות.

לקראת הבחירות השניות של ברק אובמה, הוא הקים את מערכת "דשבורד". מערכת זו, שהוקמה במשך שנתיים ופעלה כמו שאני מציע כאן, הייתה הגורם המרכזי בהצלחתו להיבחר מחדש.

לקראת הבחירות השניות של ברק אובמה, הוא הקים את מערכת "דשבורד". מערכת זו, שהוקמה במשך שנתיים ופעלה כמו שאני מציע כאן, הייתה הגורם המרכזי בהצלחתו להיבחר מחדש

אני מניח שלקראת הבחירות הבאות מרצ כבר תרצה לרוץ עם מפלגת העבודה, אבל אסור להסתמך על הרצון הטוב וחובה להכין מערך עצמאי, מגובש, ממוקד מטרה ועם צוות מקצועי של תומכים ואוהדים.

מנהל חברת תוכנה המתמחה ברישום לכנסים ואירועים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
אורן, אני מסכים איתך לחלוטין שמרצ לא יכולה לרוץ לבד מבלי להסתכן, אני גם חשבתי להצביע באופן מחאה ונשבעתי שאם לא ישתנו אני אצביע אחרת. לגבי אוהדים הכוח יכול להיות עצום אם מונע נכון. לדוגמ... המשך קריאה

אורן, אני מסכים איתך לחלוטין שמרצ לא יכולה לרוץ לבד מבלי להסתכן, אני גם חשבתי להצביע באופן מחאה ונשבעתי שאם לא ישתנו אני אצביע אחרת. לגבי אוהדים הכוח יכול להיות עצום אם מונע נכון. לדוגמה איום בהחרמה עיסקית של המפרסמים בישראל היום. עידוד למלא דלק בתחנות הפתוחות בשבת. מחאה ותלונות לרשות השנייה ועוד.

מרצ חייבת להשתלב בעבודה בציבור הישראלי האידיאולוגיה שלה כחבילה (תומכי בצלם, כמוני) שווה 4 מנדטים. זה העם. ב 6 שקיבלו, הייתה הצבעת הצלת-מרצ מסיבית. זאת הפעם האחרונה שהצילו אותה. בטוויטר ... המשך קריאה

מרצ חייבת להשתלב בעבודה
בציבור הישראלי האידיאולוגיה שלה כחבילה (תומכי בצלם, כמוני) שווה 4 מנדטים. זה העם. ב 6 שקיבלו, הייתה הצבעת הצלת-מרצ מסיבית. זאת הפעם האחרונה שהצילו אותה. בטוויטר היו אלפי לייקים למסרונים שנשבעו שזאת הפעם האחרונה שנציל אותם. אפ יהיו בחירות ה' מרצ תהיה הזליכה של הבחירות רק פי 5 בנזק

לא תייצר מצביעים בתוכנות מחשב, והמחשבים של ביבי זה חרטוט. כל האלקטור זה ספין האדרת נתניהו עם אפס השפעה

ה"נס" בבחירות 2015 לא היה עידוד מופלא של מצביעים לצאת להצביע בין 8-10 בערב, אלא פריצה למחשב הבחירות והוספת 6 מנדטים לליכוד, מרישומי בוחרים שלא הצביעו. מאז המחשב הזה זוכה להגנה אמיתית

עוד 343 מילים ו-2 תגובות
סגירה