נציגים מהמגזר הערבי, אתם תלחצו את ידו של נתניהו?

יושב ראש הרשימה הערבית המאוחדת (רע"ם), מנסור עבאס, בכנסת, 11 בנובמבר 2020 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
יושב ראש הרשימה הערבית המאוחדת (רע"ם), מנסור עבאס, בכנסת, 11 בנובמבר 2020

המתנגדים לבנימין נתניהו מרבים להזכיר את יחסו לאזרחים הערבים בישראל, שבא לידי ביטוי באחד מימי הבחירות בסדרת הבחירות שמתרגשת עלינו בשנים האחרונות, כשהסית את "הבייס" כנגד האזרחים הערבים בהפחידו: "הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי", ודירבן אותם לצאת ולהצביע.

איכשהו, נשכחת ישיבת גוש הימין ב-4 במרץ 2020, יומיים לאחר הבחירות במרץ 2020. בישיבה זו ראש הממשלה הציג את תוצאות הבחירות: לגוש הימין – 58; ולגוש השמאל – 47. נתניהו לא היה מוכן להביא בחשבון בגוש השמאל את 15 המנדטים בהם זכתה הרשימה המשותפת.

נשכחה ישיבת גוש הימין, יומיים לאחר בחירות מרץ 2020, בה הציג רה"מ את התוצאות: לגוש הימין – 58; ולגוש השמאל – 47. נתניהו לא היה מוכן להביא בחשבון את 15 המנדטים בהם זכתה הרשימה המשותפת

הוא אמר שהוא סופר רק את הקולות של המפלגות הציוניות. אבל זה לא נכון: החרדים אינם ציונים. נתניהו ספר רק את הקולות של היהודים, והדיר מתוצאות הבחירות את הנציגים של המגזר הערבי. זה לא פחות מאשר מזעזע.

לצורך מטרתו האסטרטגית – לעצור ולמנוע חקירות בענייניו ובירור אשמותיו בבית המשפט – נתניהו אינו נרתע במהלכיו הטקטיים מקווים אדומים:

  • הוא משתמש תדיר במעמדו ובכוחו השלטוני כדי לקעקע את אמון האזרחים במערכות המדינה, שזה לא פחות מלרסק את המדינה! בזה הוא עוסק ברציפות בחודשים ואפילו בשנים האחרונות.
  • הוא מסית את אנשי גוש הכיבוש ואת החרדים כנגד אנשי השמאל, ובמיוחד נגד הערבים.
  • כדי להגדיל את תומכיו בכנסת הוא כורת ברית פוליטית עם כת כוחנית ומאיימת, המוקצית עד היום משילוב בחברה הישראלית בגלל זיהויה כנגועה בגזענות.

נתניהו הציניקן אינו נרתע משיתוף פעולה עם הערבים. סמוך לבחירות האחרונות הוא מצא "ערבים טובים". עכשיו זה משתלם לו, אז הוא מקרב אליו נציגים של הערבים, ועם קולותיהם הוא מתכוון לשפר את סיכוייו להחזיק ברסן השלטון ולהמשיך לפעול בתפקיד ראש הממשלה למען ענייניו האישיים.

זהו ראש הממשלה שלנו – זה נתניהו. אין זה מפתיע. כבר שנים הוא ניכר במעשי שחיתות ובמעשים משחיתים הגובלים בבגידה (בבקשה, להירגע: אני מתכוון כאן למה שכתוב שתי פסקאות למעלה, ולא לקשרים עם האויב. אבל שלא יהיה ספק: הפילוג הזה בעם והמצב הפוליטי הסבוך להם אחראי נתניהו, אכן מרסקים את העם וגם מחלישים אותו לעמידה בפני אתגרים חיצוניים).

מה שכן מפתיע זהו שיתוף הפעולה של נציגים מקרב הערבים עם נתניהו. האם מנסור עבאס חושב שנתניהו מחוייב לליברליזם? על עבאס לדעת שכל הושטת יד לברית מצידו של נתניהו אינה אלא מהלך טקטי. עבאס מביא לנתניהו 4 אצבעות. ביום שבו באמצעות התנכרות לעבאס והסתה נגד הערבים אפשר יהיה להביא 5 או יותר אצבעות מהימין, או לזכות בתמיכה של יותר בוחרים בבחירות הבאות, נתניהו לא יהסס לצאת כנגד עבאס ואזרחי ישראל הערבים, ואפילו לא תעזור כאן ערבות "בהן צדק" של דרעי.

חבר הכנסת מנסור עבאס, לפני כשנה הזהירו את בני גנץ מהסכם עם נתניהו, והוא התעלם בעליונות ושחצנות, והתגלה כלא נבון במהלך השנה, ומאשים את כל העולם. קבל עצה: אל תתקרב לנתניהו. היה ישר עם עצמך. הכרז מייד, שלא תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. זוהי הכרזה פשוטה, והתמהמהותך אינה לכבוד לך ולבוחריך.

מה שכן מפתיע זהו שיתוף הפעולה של נציגים מקרב הערבים עם נתניהו. על עבאס לדעת שכל הושטת יד לברית מצידו של נתניהו אינה אלא מהלך טקטי. קבל עצה: אל תתקרב לנתניהו

תמוך בגוש מתנגדי נתניהו. אנשי המרכז והשמאל לא הצטיינו, בלשון המעטה, בפעולה למען החברה הערבית ולשילובה. אולם היום נראה לי שכולם בשלים (לעניין זה מגיע באמת קרדיט לנתניהו: מתוך שלא לשמה – חיזור ציני – בא לשמה), להקצות משאבים למגזר הערבי ולפעול למיגור הפשיעה ופתרון סביר וצודק לנושא אישורי הבנייה והרחבת היישובים. אגב, איני בקי גדול, אבל כמדומני, שיש עתיד הכינו תוכנית מאוד רצינית ובשותפות של אנשים מהמגזר הערבי למיגור הפשיעה. לך על זה לך. לך איתם.

יאיר טל הוא מהנדס מכונות שעבד במספר חברות. היום הוא גמלאי. חקר את ניהול המלחמה במלחמת יום הכיפורים והשלים את כתיבת הספר "ישראל טל: פרקים למלחמת יום הכיפורים" אשר יצא לאור בספטמבר 2019 בהוצאת "ידיעות ספרים". ספר נוסף שלו "אכזבה וגאווה - מלחמת יום הכיפורים" יצא לאור ב-2023 בהוצאת "טפר - הוצאה לאור".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 569 מילים
סגירה