ליצמן: "נלך רק עם נתניהו, אין כאן שאלה"

דיווח: המשותפת תמליץ על לפיד, רע"ם על נתניהו ● גנץ קורא לפגישה מרובעת עם לפיד, בנט וסער ● הנשיא יתחיל בהתייעצויות עם הסיעות ביום שני הבא ● ראשי המשותפת דנו במי לתמוך להרכבת ממשלה ● ש"ס תמליץ על נתניהו, יהדות התורה לא החליטה

משה גפני, אריה דרעי, ומשה ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
משה גפני, אריה דרעי ומשה ליצמן

גורמים משפטיים מעריכים שהפרקליטות תבקש לגזור על סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, למעלה מעשר שנות מאסר – כך דיווח הבוקר יורם ירקוני ב"ידיעות אחרונות". ביום חמישי האחרון הורשעה חברת הכנסת לשעבר ב-17  עבירות של לקיחת שוחד, שהעונש עליהן הוא עד עשר שנות מאסר, ב-15 עבירות של הלבנת הון, שהעונש עליהן גם כן עד עשר שנות מאסר, ובתשע עבירות של הפרת אמונים ועבירות מס, שהעונשים עליהן נעים בין שלוש לחמש שנים. קירשנבאום הורשעה בלקיחת שוחד בסך של כשני מיליון שקלים, שחלקו הלך לשימוש מפלגתה, ישראל ביתנו, וחלקו לכיסה הפרטי.

מעבר טאבה ייפתח ממחר לכניסתם של 300 נוסעים וליציאת מספר זהה של אנשים ביום. היוצאים והנכנסים יידרשו לעבור בדיקת קורונה.

מעבר טאבה שבין ישראל ומצרים, 28 בינואר 2021 (צילום: פלאש 90)
מעבר טאבה שבין ישראל ומצרים, 28 בינואר 2021 (צילום: פלאש 90)

שר האוצר, ישראל כ"ץ, קרא לראש הממשלה החליפי, בני גנץ, לאפשר את קיום ישיבת הממשלה המיוחדת שנקבעה להיום לאישור תקציב החיסונים, לאחר שכבר נתן את הסכמתו לכינוס הישיבה.

"חייבים לנתק את ניהול ענייני הבריאות והכלכלה בתקופת מעבר מתוך המחלוקות הפוליטיות שקיימות ועוד יהיו", קבע כ"ץ, שהוסיף בהודעה שפרסם שקיים חשש שמדינת ישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים לקראת המשך השנה ולקראת השנה הבאה, כולל היכולת לחסן ילדים לאחר גמר הניסויים ומתן האישור על ידי הגורמים המוסמכים.

חבר הכנסת לשעבר מיקי רוזנטל –

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס על ביטול ישיבת הממשלה: "אני לא מבין למה עדיין לא מונה שר משפטים. אם יש הסבר שמניח את הדעת כדאי שנשמע אותו. אני לוקח בחשדנות רבה את האמירות שביטול הישיבה עולה בחיי אדם, אני מקווה מאוד שזה לא כך". ארבל אמר את הדברים בריאיון לאסף ליברמן ולעקיבא נוביק הבוקר בתאגיד השידור כאן.

סגירה