הפקרתנו מקיפה ושיטתית, ומוצגת כסדר קיים ומובן מאליו

יצחק תשובה, ארכיון (צילום: משה שי פלאש 90)
משה שי פלאש 90
יצחק תשובה, ארכיון

תזכורת: לפי מתווה ששינסקי (שהוא מתווה מקל למדי עם חברות מאגרי הגז בהשוואה למדינות דמוקרטיות אחרות בהן התגלו מרבצי גז), היה אמור מאגר הגז תמר להניב עד היום היטלים בסך 14 מיליארד שקל למעננו. בפועל הוא הניב מיליארד.

לפי מתווה ששינסקי (מתווה מקל עם חברות הגז בהשוואה למדינות דמוקרטיות אחרות בהן התגלו מרבצי גז), היה אמור מאגר הגז תמר להניב עד היום היטלים בסך 14 מיליארד שקל למעננו. בפועל הוא הניב מיליארד

הייתה גם אמורה לקום זה מכבר קרן עושר לאומית שתרכז את הכנסות המדינה בנדון למען קידום החינוך, הרווחה, הבריאות ועוד. בפועל היא טרם קמה.

ומאגר הגז לוויתן? עד היום לא שילם שקל במסגרת היטלי ששינסקי. החישוב של לובי 99 מוליד הערכה שחברת לוויתן תחל לשלם היטלים אלו בעוד 7 שנים.

אנשי השמאל, משקר נתניהו, רצו שהגז יישאר באדמה. לא. הם פשוט רצו שהוא יסופק לאזרחי מדינת ישראל במחיר סביר (למשל: תשלום תעריף מופחת לחברת החשמל). בפועל, הוא סופק במחיר מופקע (למשל: תעריפי חברת החשמל רק התייקרו). עוד רצו אנשי השמאל שרווחי הגז יהיו של כל אזרחי מדינת ישראל כפי המקובל בדמוקרטיות בהן התגלו מרבצי גז. אלא שנתניהו העדיף להעניק רווחי עתק למספר טייקונים מצומצם על חשבוננו, אזרחי המדינה. לא בפעם הראשונה. גם לא בפעם השנייה.

הפקרתנו מקיפה, עמוקה, קבועה, שיטתית, מחמירה ומוצגת כמין סדר קיים ומובן מאליו. כמו עם מחירי הדירות. רוב הישראלים צריכים לעבוד קשה כדי לממן מדי חודש שכר דירה שילך לכיס בעלי דירות, שבדרך כלל ירשו אותן או קיבלו אותן במתנה. רוב הישראלים נשארים בלי חסכונות ועם חרדה קיומית מתמדת. האם אצליח לשלם את שכר הדירה רק כדי שלא אזרק לרחוב? ומה אם אפוטר או אקרוס כלכלית?

רוב הישראלים גם ישלמו מס מופרך על הכנסתם הדלה מעבודה. העצמאים בכלל ייאנקו תחת דמי מוסד לביטוח לאומי שלא יעניק להם שום דמי אבטלה אם יקרסו כלכלית. העצמאים גם ישלמו סכומי עתק בדמות מע"מ בשיעור גבוה מאד, שתמיד יגולגל על חשבונם. הם גם ייאלצו לשלם כמויות של הוצאות רק כדי להחזיק משרד או מספרה או מוסך.

אבל כשטייקון או בעל הון או אדם עשיר מאד ימותו חלילה, ילדיהם יקבלו סכומי עתק ללא תשלום שקל של מס ירושה. כן, כן: שרברב שמקבל 50 שקלים כשכר עבודה יצטרך לשלם מע"מ מטורף, דמי ביטוח לאומי ומס הכנסה. וזאת מפני שבחר לעבוד ולפתוח סתימה בביוב. בנו של טייקון, לעומת זאת, יכול לקבל 200 מיליון שקלים או חצי מיליארד דולר מבלי לעבוד, רק מפני שאביו נפטר (לצערנו). והוא לא ישלם אפילו מס ירושה בשיעור שקל אחד.

אנשי השמאל, משקר נתניהו, רצו שהגז יישאר באדמה. לא. הם רצו שיסופק לאזרחי המדינה במחיר סביר, ושרווחי הגז יהיו של כולנו, כמקובל בדמוקרטיות בהן התגלו מרבצי גז. אלא שנתניהו העדיף להעניק רווחי עתק לקומץ טייקונים

אפילו בארצות הברית ויפן הקפיטליסטיות יש מס ירושה שמוטל על ירושות עתק. אני מדגיש: על ירושות עתק. לא על ירושות סבירות או גבוהות שאין מקום למסותן. למה בישראל אין? כי קובעי המדיניות לא רוצים שיהיה. נוח להם ככה. הם המרוויחים מהסדר המעוות. הסדר ההגמוני שמוצג כסדר הטבעי.

ואם תעז לפתוח את הפה ולטעון שאתה נחנק כי אינך יורש עשיר וכל חייך שילמת שכר דירה מופקע או תשלם משכנתא עד גיל 65, בשוק פרוץ שבו העשיר בעל הנכס מתעמר בעני משולל הנכס, ותוסיף ותטען שמדובר בהפקרה איומה של אזרחי המדינה, ותצעק שמדובר באפליה מדהימה ובלתי נתפסת, ותצרח שמדובר בעיוות מוסרי וכלכלי מופרך ונורא, ותטעים שמדובר בדבר מקומם שיוצר בך כעס עמוק ומוצדק – ובכן, אם תעשה את כל אלו, יסבירו לך אינטלקטואלים בגרוש שאין לך זכות לדבר כי אתה אליטה שאינה מודעת לאליטיותה, שמדובר במדיניות מופלאה של נציג ישראל השנייה, ושתסתום את הפה, חתיכת אוהב ערבים.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 563 מילים
סגירה