לפיד: אני מוכן לעשות ויתורים קשים, אך תחילה על מפלגות הגוש להמליץ עליי לנשיא

יושב ראש תקווה חדשה הגיב לדברים: "שלב הוויתורים הוא עכשיו; אחר כך עלול להיות מאוחר מדי" ● גנץ ומיכאלי נפגשו, בנפרד, עם מנסור עבאס ● במחנה מתנגדי נתניהו חוששים שיושב ראש רע"ם יעדיף לחבור לראש הממשלה ● ועדת פרס ישראל עתרה לבג"ץ נגד שר החינוך בשל סירובו להעניק את הפרס לפרופסור עודד גולדרייך, כי, לטענת גלנט, החוקר הוא תומך של תנועת החרם

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, בוועידת המשפיעים של חברת החדשות וקשת בירושלים, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, בוועידת המשפיעים של חברת החדשות וקשת בירושלים, 7 במרץ 2021

בישראל היום מדווחים על ערוץ שיחות סודי בין דרעי ליו"ר רע"ם מנסור עבאס וכי השניים משוחחים על האפשרויות להקמת ממשלת ימין.

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ניצן הורוביץ מאמין כי הדרך הנכונה להקמת ממשלה היא המלצה של חברי הסיעות על יאיר לפיד – המפלגה הגדולה ביותר אחרי הליכוד של נתניהו, ומשם "זאת הדרך הפורמלית וגם הנכונה".

תמר זנדברג, ניצן הורוביץ ויאיר גולן במטה מרצ בליל הבחירות, 23 במרץ2021 (צילום: פלאש90)
תמר זנדברג, ניצן הורוביץ ויאיר גולן במטה מרצ בליל הבחירות, 23 במרץ2021 (צילום: פלאש90)

הורוביץ שהתראיין ברשת ב' אמר כי הוא מצפה מכל הגוש לעשות את זה.

יו"ר מרצ אמר בתגובה לשאלה על ההתחייבות של בנט לפני הבחירות שלא לשבת תחת לפיד כי "ערכן של הצהרות פוליטיות לפני הבחירות לא תקף. מציע לא להתייחס אליהן. עכשיו יש מציאות אחרת שמבוססת על נתונים – יש לגוש השינוי אפשרות להרכיב ממשלה וצריך לעשות את זה".

לדברי הורוביץ, "יש שחושבים שכדאי להמתין לסיבוב השני – אך אם נעשה את זה אז אנחנו ניגרר לבחירות חמישיות. שום דבר טוב לא מחכה לבנט וסער שם או אצל ביבי".

יו"ר מרצ הוסיף: "לנתניהו עצמו אין בעיה ללכת עם מפלגות ערביות. הוא מבטיח לעבאס הרים וגבעות. למה בנט וסער צריכים להיות 'יותר קדושים מהאפיפיור'? סער ובנט מבינים את העניין ואני חושב שדרוש אומץ והחלטה מנהיגותית ואם לא – ניגרר לבחירות חמישיות או ממשלת נתניהו שתהרוס סופית את מערכת המשפט".

לדברי הורוביץ הממשלה שתוקם תהיה "ממשלת משימה כדי לחזור לנורמליות אחרי השנתיים האלו וכולם יצטרכו להתפשר. אנחנו כמובן נתמוך רק בממשלה שנהיה חלק ממנה.

עוד אמר הורוביץ: "אם הימין היו יכולים להקים ממשלת ימין הם היו מקימים ממשלה כזאת. אבל הוא לא יכול. האפשרות הריאלית היחידה היא להקים ממשלת שינוי ותיקון. מי שיש לו אשליות בימין שיגיעו לדיל עם נתניהו צריך לדעת שזה בלתי אפשרי".

תמר זנדברג חוזה בגלי צה"ל "חברים בגוש השינוי יגלו שאי אפשר להחזיק בחבל בכל קצותיו, לדבר על שינוי תוך כדי שפוסלים את החברה הערבית ואת השמאל. אם אנחנו רוצים להתקדם לשינוי, יש דבר אחד שעומד במוקד – קואליציה בתמיכת נציגי אזרחי המדינה הערביים".

דיווח בגל"צ: מקום 13 ברשימת כחול לבן, אילהם חאזן נפגשה עם מנסור עבאס ובקשה ממנו שלא ימליץ על יאיר לפיד אצל נשיא המדינה. גנץ טען שהפגישה נעשתה שלא על דעתו ושחזאן ננזפה, חזאן טוענת: "שוחחתי עם גנץ אישית לפני ואחרי הפגישה, הכל תואם מראש וקיבל את אישורו".

על פי דיווח בגל"צ נציגי פייזר נזפו אתמול במשרד הבריאות ודרשו הבהרות מישראל לאחר דחיית אישור רכש החיסונים בממשלה.

סגירה