בני גנץ, נפתלי בנט, גדעון סער, יאיר לפיד (צילום: פלאש90, מונטז')
פלאש90, מונטז'

רגע האמת מגיע, ובגוש השינוי לא מצליחים להגיע להכרעה

לפיד מוכן לרוטציה עם בנט אך לא מוכן שיו"ר ימינה יהיה זה שיקבל את המנדט מהנשיא, כי הוא עשוי ללכת איתו אל נתניהו ● גנץ מפזר הצהרות תמיכה בלפיד אבל בפועל יו"ר כחול-לבן מייחל להיות בעצמו ראש הממשלה הבא ● סער בחר בטוויטר כתחליף למו"מ ישיר ● ובינתיים, סיכויו של נתניהו לקבל את המנדט מהנשיא רק מתגברים ● פרשנות

המהלומות המילוליות שהנחיתו ראשי המפלגות בגוש השינוי אמש (שלישי) מבטאות מצוקה של ממש לקראת ההתייעצויות אצל נשיא המדינה ביום שני הבא.

יאיר לפיד, נפתלי בנט וגדעון סער בלחץ עצום. רגע האמת מגיע ואין בתוכם הכרעה. יש רק היסוסים בלתי נגמרים, חשדנות עצומה ואינטרסים נסתרים. כך גם היתרון מספרי שהשיגו הולך ומאבד ערך.

החשש בגוש הוא שבנימין נתניהו ירכיב בסוף ממשלה ימנית בתמיכת רע"ם, או שנמצא את עצמנו בקרוב בבחירות חמישיות.

סער היה זה שפתח אתמול את המלחמה. בשעה 22:05 הוא צייץ וכיוון ללפיד. "איסוף ההמלצות שלך לא יוביל להקמת ממשלה וחלון ההזדמנויות שלנו מוגבל. אני ויתרתי על האגו. עכשיו תורך", צייץ סער.

הוא צודק, כמובן. לאיסוף ההמלצות של לפיד אין שום ערך, כי אין לו יכולת להקים ממשלה, והוא רק יביא לבזבוז הזמן והסיכוי של אנשי אנטי-נתניהו. סער תובע ממנו לוותר על האגו, כפי שהוא ויתר על המועמדות שלו, ולהעניק לבנט את ההמלצה ואת ראשות הממשלה. זהו הסיכוי היחידי להדיח את נתניהו.

לפיד, להזכיר, הדהים את השותפים שלו בגוש השינוי. בסוף השבוע התברר להם שהוא לא מוכן לחכות לעוד סיבוב בחירות, כפי שהבינו כולם. לפיד רוצה להיות המועמד לראשות הממשלה כאן ועכשיו, ולא רק זה, אלא גם הראשון בתור, אם אכן תתקיים רוטציה בינו ובין נפתלי בנט.

לפיד, להזכיר, הדהים את השותפים שלו בגוש השינוי. בסוף השבוע התברר להם שהוא לא מוכן לחכות לעוד סיבוב בחירות, כפי שהבינו כולם. לפיד רוצה להיות המועמד לראשות הממשלה כאן ועכשיו

ללפיד אין שום סיכוי להקים ממשלה, אבל הוא מתעקש. יש לו 17 מנדטים, הרבה יותר מכל האחרים, והוא לא מעוניין להעמיד אותם בחינם לרשות אף אחד. "לא מעניין אותו כלום, אפילו שנלך לבחירות", נשמע בנט מתלונן אחרי הפגישה האחרונה שקיים עם לפיד.

לפיד התחיל לאסוף המלצות. הוא הלך למפלגת העבודה וקיבל שבע, הלך למרצ וקיבל שש, גם ליברמן (7 מנדטים) אתו. גם הרשימה המשותפת, כנראה. בסך הכל 43-42 ממליצים.

לפיד הלך גם לבני גנץ במהלך החג. גנץ קיבל אותו בקרירות. הפגישה הייתה עניינית, קצרה ולא מלבבת. המלצה לא יצאה משם. "אם יהיו לך 53 ממליצים, אנחנו גם נבוא", אמר גנץ ללפיד. במלים אחרות: לך תחפש את החברים שלך במקום אחר.

המשחק של גנץ שקוף כמו חלון זגוגית אחרי ניקיון פסח. הוא רוצה בחירות חמישיות כי הוא נשאר בממשלת המעבר כראש הממשלה החליפי ועשוי אפילו להיות ראש הממשלה על פי החוק ב-17 בנובמבר.

המשחק של גנץ שקוף כמו חלון זגוגית אחרי ניקיון פסח. הוא רוצה בחירות חמישיות כי הוא נשאר בממשלת המעבר כראש הממשלה החליפי ועשוי אפילו להיות ראש הממשלה על פי החוק ב-17 בנובמבר

לחילופין, גנץ ישמח אם החבורה בנט-לפיד-סער תמשיך להסתבך בינה ובין עצמה והוא יעלה כמועמד של פשרה ואולי יקים את הממשלה הבאה. ברגע זה הוא על הגדר.

אמש, בשעה 22:16, לפיד ענה לסער בציוץ משלו. "כדי להקים ממשלת שינוי נהיה מוכנים למחירים כואבים", כך כתב. לפיד חזר וקרא לכל המפלגות בגוש להמליץ עליו "כדי למנוע את הסכנה שהנשיא יטיל על נתניהו להקים את הממשלה".

התרגום הוא כזה: לפיד רומז שיסכים לרוטציה עם נפתלי בנט. זה המחיר הכואב שהוא מוכן לשלם. מבחינתו, הוא חייב להיות המועמד המומלץ כי הוא לא סומך על אף אחד אחר. בנט עלול לקבל את ההמלצות ואת המנדט מהנשיא ולהקים ממשלה עם גוש הימין שממנו הגיע, יחד עם הליכוד, החרדים וחבריו בציונות הדתית. בנט הרי עוד לא החליט באיזה צד הוא באמת.

"אני רוצה לוודא שבנט לא מקבל את המלצת גוש השינוי והולך לביבי", התבטא לפיד בשעת לילה מאוחרת בשיחות עם תומכיו. "אני לא אתן שיגנבו שוב את קולות מחנה השינוי".

"אני רוצה לוודא שבנט לא מקבל את המלצת גוש השינוי והולך לביבי", התבטא לפיד בשעת לילה מאוחרת בשיחות עם תומכיו. "אני לא אתן שיגנבו שוב את קולות מחנה השינוי"

עכשיו הגיע תורו של סער להגיב בהתכתבות המרתקת הזו. בשעה 22:32 הוא צייץ: "הפוך גוטה, הפוך. שלב הוויתורים הוא עכשיו. אחרת עלול להיות מאוחר מדי".

תרגום: סער טוען בעצם כי לפיד, גם אם יקבל המלצות ומנדט מהנשיא, לא יצליח להקים ממשלה. הכישלון יידבק בגוש השינוי, המנדט יעבור לנתניהו, וההזדמנות להחליף אותו תרד לטמיון. לפיד טוען כי בנט וסער צריכים להמליץ עליו, ואז בנט יהיה ראש הממשלה ברוטציה עם שבעה מנדטים וזה הישג אדיר.

סוף דבר: מבוי סתום בגוש השינוי. לפיד לא ימליץ על בנט. בנט וסער לא ימליצו על לפיד. בנימין נתניהו מוביל עם 52 ממליצים.

אם קרבות הבוץ והאגו לא יוכרעו, נתניהו יקבל ראשון את המנדט מנשיא המדינה וכפי שכבר למדנו, עבודה פוליטית, חיבורים וניתוקים הוא יודע לעשות, ועוד איך.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
לגדעון יש בעיה וגם אלף כרוחות לא יעזרו הוא באמת רובוט טיפש כמו שמציגים אותו בארץ נהדרת באשר לבנט עם אפס בבגרות ריגשית מנטלית ונטול הגבריות שישמש כזריזות של ביבי שיתאמן כבר עכשיו בכריעת ... המשך קריאה

לגדעון יש בעיה וגם אלף כרוחות לא יעזרו הוא באמת רובוט טיפש כמו שמציגים אותו בארץ נהדרת באשר לבנט עם אפס בבגרות ריגשית מנטלית ונטול הגבריות שישמש כזריזות של ביבי שיתאמן כבר עכשיו בכריעת ברך בעיה נפשית של השתעבדות וחוסר מעוף בחיים 2 הסתומים האלו לא יהיו ראש ממשלה אפילו לא ב500 גלגולים הבאים כל מה שצריך לפיד לא להמליץ 1 שביבי ילך עם רעם בינתיים יתחיל המשפט וישועה עולה להעיד …

עוד 684 מילים ו-1 תגובות
סגירה