מנסור עבאס: "אינני רוצה להיות חלק מגוש השמאל או הימין"

גנץ לעבאס: "אל תפקיר את בוחריך למזימה של ביבי" ● בנט יפגוש את נתניהו מחר ואת לפיד במוצ"ש ● נתניהו יגיע ביום שני הקרוב לנאום הפתיחה של התביעה במשפטו אך קיבל פטור מעדות ישועה● "נעם" תדרוש מנתניהו ביטול החלטה לשוויון מגדרי ● הח"כ לשעבר מיכאל בר-זוהר יתמודד לנשיאות

מנסור עבאס נואם במלון רמדה נצרת, 1 באפריל 2021 (צילום: דייוויד כהן / פלאש 90)
דייוויד כהן / פלאש 90
מנסור עבאס נואם במלון רמדה נצרת, 1 באפריל 2021

מועצת רע"ם צפויה לדון היום בתוצאות הבחירות לכנסת. יושב ראש המפלגה, מנסור עבאס, עתיד לשאת היום דברים לציבור.

שלושה חודשים אחרי שהחל לכהן כממלא מקום שר המשפטים – הלילה תפקע כהונתו בתפקיד של ראש הממשלה החליפי, בני גנץ. יושב ראש כחול לבן ביקש לאשר את המשך כהונתו בתפקיד, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו מונע מהממשלה מלעשות כן. בתגובה לכך מסרב גנץ לאפשר לממשלה להתכנס לטובת עיסוק בנושאים אחרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנן לתקוף אתמול בנאומו את נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, כפי שעשו כמה מחבריו למפלגה, אך לבסוף נמנע מלעשות כן – כך דיווח הבוקר יוסי ורטר ב"הארץ". יובל שטייניץ, מירי רגב, אמיר אוחנה, יריב לוין ושלמה קרעי תקפו אתמול את ריבלין, לאחר שאמר שיטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להצליח להקים ממשלה. לטענתם, ריבלין ביקש להכשיר את הקרקע להטלת המנדט על יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, אף שלנתניהו יהיו יותר ממליצים.

בדברים שנשא אמש נתניהו הוא קרא לבנט וליושב ראש תקווה חדשה, גדעון סער, לחבור אליו לממשלת ימין.

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בר-זוהר מעוניין להתמודד לתפקיד נשיא המדינה – כך פרסם הבוקר איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. בר-זוהר בן ה-83 הוא היסטוריון וביוגרף, שפרסם עשרות ספרי עיון. הוא כיהן כחבר כנסת בשנים 1984-1981 ו-1992-1989 מטעם המערך והעבודה.

הבחירות לנשיאות צפויות להיערך החודש או בחודש הבא – לקראת תום כהונתו של ראובן (רובי) ריבלין בתפקיד, בחודש יולי הקרוב. בספטמבר האחרון הודיעו השר לשעבר שמעון שטרית וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק על כוונתם להתמודד לתפקיד. גם אשת העסקים אלהאם חאזן הודיעה שהיא מעוניינת להיבחר לנשיאה. מי שעוד הודיע על כוונתו להתמודד הוא השר עמיר פרץ, שמאז הכרזתו הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים.

במערכת הפוליטית והתקשורתית הוזכרה גם האפשרות שעל התפקיד יתמודדו יושב ראש הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג, כלת פרס ישראל מרים פרץ והזמר יהורם גאון. כדי להתמודד לנשיאות נדרש מועמד לגייס חתימות של עשרה חברי כנסת.

• בטור שפרסם הבוקר יובל יועז הוא עוסק באפשרות שבנימין נתניהו ייבחר לתפקיד הנשיא ובמשמעויות המשפטיות של הדבר.

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מציין את אחד באפריל –

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה