הסתיימה פגישת בנט-נתניהו: "הצדדים יעמדו בקשר בהמשך"

סמוטריץ׳ מתנגד בתוקף לכל תמיכה של רע״ם בהקמת הממשלה וקורא לבנט וסער להצטרף אליו ואל נתניהו ● מקורב לעבאס: סיכוי גדול שיתמוך בממשלת נתניהו מבחוץ ● יו״ר מועצת יש״ע על נאום עבאס: יד אחת מושטת קדימה ויד שנייה מסתירה את הכוונות שלה - רע״ם מפלגה אנטי ציונית ● יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר: מצפה מגלנט שיפעל להחזיר את התלמידים ללימודים סדירים

נפתלי בנט ואיילת שקד בדרך לפגישה עם בנימין נתניהו ביום שאחרי הבחירות, ב-18 בספטמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
נפתלי בנט ואיילת שקד בדרך לפגישה עם בנימין נתניהו ביום שאחרי הבחירות, ב-18 בספטמבר 2019

ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני יוצא נגד שיתוף פעולה עם מנסור עבאס. אלחייאני שהצטרף לסער ותקווה חדשה לפני הבחירות אמר ברשת ב' על נאום עבאס כי "יד אחת מושטת קדימה ויד שנייה מסתירה את הכוונות שלה". לדבריו "אנחנו צריכים להוקיע כל ניסיון להוליך שולל את ציבור הבוחרים – רה"מ התחייב לפני הבחירות שלא ישב עם מנסור עבאס. רע"מ היא מפלגה אנטי-ציונית".

אלחייני הוסיף: "אפשר להקים מחר קואליציה של ממשלת ימין – כל מה שנתניהו צריך לעשות זה להפסיק עם כל השטיקים ולהגיד 'אחרי 4 מערכות בחירות אני הולך הביתה'".

יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר מנשה לוי קורא ברשת ב' לפתיחה מלאה של בתי הספר: "אני שואל איפה שר החינוך? הוא מסתפק בלמתוח ביקורת על החלטות משרד הבריאות. אני חושב שהוא שוכח שהוא חבר בממשלה שמקבלת את ההחלטות. מצפה ממנו שיפעל להחזיר את התלמידים ללימודים סדירים"

מקורב למנסור אעבאס עאדל בדר, ראש עיריית כפר קסאם ברשת ב': "הוא רוצה להיות חלק ממקבלי ההחלטות ולא רק להתחנן אליהם. יש סיכוי גדול שיתמוך בממשלת נתניהו מבחוץ".

בדיר הוסיף: "אני לא חושב שהוא יהיה שר. הוא לא מחפש ג'וב לעצמו, אלא להשפיע יותר"

בגל"צ מדווחים: סבב ההתייעצויות של המפלגות אצל נשיא המדינה יחל ביום שני ב-09:30. המפלגות תיכנסנה לפי גודל הסיעה, כאשר הליכוד תיכנס ראשונה ורע"ם אחרונה – ב-19:45.

 

נדב איל מספר בטורו על הנעשה מאחורי הקלעים של הפלונטר הפוליטי. לדבריו לפיד מאמין שיש קודם לקבל את המנדט מהנשיא ואז לפעול וקו המחשבה הזה מטריד את  את אלקין, גנץ, סער ואנשי בנט.

"הוא לא עשה כלום שמונה ימים!" צעק אחד מאנשיהם השבוע, "לפיד השתגע לגמרי! עיוורון. ומה זה כל המחנה הזה? פשוט לא רציני, לא בפוקוס, במקום לסגור עסקה. אפשר להבין איך הם לא ניצחו יותר מעשור בכלום. המינימום של בנט הוא רה"מ ראשון ברוטציה. זה ברור. אבל הם יושבים ואוספים ממליצים. אתה מבין, אוספים. מה יצא ללפיד מזה? רע"מ לא התחייבה לתמוך בו, הרשימה המשותפת טרם הודיעה ובנט מטייל במדבר".

איל מדווח כי בנט אמר לגורם פוליטי השבוע על גוש השינוי: "מה הם חושבים, שאני חייב להם משהו? שאני אפגע אם זה לא יצליח, הקמת ממשלה שנתניהו לא בראשה? בדיוק ההפך".

סגירה