הפוליטיקאים חוגגים מימונה ברחבי הארץ

סקר חדשות 12 מעלה כי 53% מהציבור לא חושב שתוקם ממשלה ● 44% מאמינים שלנתניהו הסיכוי הגבוה ביותר להקמת ממשלה ● נפתלי בנט ויאיר לפיד נפגשו הלילה לראשונה מאז הבחירות ● אתמול ישב בנט במשך שלוש שעות בפגישה עם נתניהו במשרד ראש הממשלה ● אשכנזי שוחח עם שר החוץ האמריקאי בלינקן על הסרת הסנקציות על בית הדין הבינלאומי

בנימין נתניהו במימונה של אוסנת מארק, 3 באפריל 2021 (צילום: חשבון הטוויטר של נתניהו)
חשבון הטוויטר של נתניהו
בנימין נתניהו במימונה של אוסנת מארק, 3 באפריל 2021

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ייפגשו הערב, לראשונה מאז הבחירות לפני כעשרה ימים.

בנט נפגש אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו, והשניים שוחחו במשך כשלוש שעות. בתום הפגישה מסר דוברו של בנט כי "השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך".

בנט פסל מספר פעמים במהלך הבחירות את האפשרות כי ישב בקואליציה תחת יאיר לפיד, וההערכה היא כי ישקול הקמת ממשלה עם מפלגות המרכז-שמאל רק אם יקבל את ראשות הממשלה.

לפיד, מצדו, הבהיר כי קודם הנשיא צריך להטיל את המנדט להרכבת הממשלה עליו, העומד בראש המפלגה הגדולה בגוש, ורק אחרי זה יהיה מוכן ל"וויתורים כואבים".

"אני רוצה לוודא שבנט לא מקבל את המלצת גוש השינוי והולך לביבי", התבטא לפיד בשבוע שעבר בשיחות עם תומכיו. "אני לא אתן שיגנבו שוב את קולות מחנה השינוי".

כמחצית מהציבור מאמין שלא תוקם ממשלה והמדינה תלך לבחירות חמישיות, כך עולה מסקר שפורסם הערב ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12.

בתשובה לשאלה "האם לדעתך תוקם ממשלה בישראל?" 53% השיבו שלא, לעומת 37% שחושבים שכן. בשאלה נוספת, "מהו התרחיש הסביר ביותר", 46% השיבו בחירות חמישיות – לעומת 27% שהשיבו כי בנימין נתניהו יקים ממשלה ו-13% שהשיבו כי גוש השינוי יקים ממשלה.

עוד נשאלו הנסקרים מי לדעתם בעל הסיכוי הרב להקים ממשלה (נתניהו) ומי לדעתם צריך להוביל את גוש השינוי (יאיר לפיד).

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח אתמול עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, אחרי שארצות הברית הודיעה כי היא מסירה את הסנקציות על בכירי בית הדין הבינלאומי בהאג.

"קיימתי אתמול, ערב חג פסח השני, שיחה חשובה נוספת עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן", כתב אשכנזי בטוויטר. "בירכתי אותו לרגל החג ודנו יחד על הערכים המשותפים לישראל ולארה"ב.

"מזכיר המדינה עדכן אותי בכוונת ארה"ב להסיר את הסנקציות מבית הדין בהאג. מזכיר המדינה הבהיר כי ארצות הברית אינה מסכימה עם פעולותיו של בית הדין בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית ונסיונותיו להפעיל את סמכותו נגד מדינות שאינן חברות בו וציין שארה"ב תמשיך במחויבותה לישראל.

"הדגשתי בפניו את עמדת ישראל הנחרצת נגד סמכות בית הדין ומחוייבותה המוחלטת של ישראל להגנה על אזרחיה וחייליה. הבהרתי כי המעורבות הפעילה של הרש"פ בקידום התיק והחקירה תפגע בכל סיכוי להתקדם בין אם במישור המדיני ובין אם במצב בשטח. לפעילות הפלסטינית הזו יש השפעה הרסנית על היחסים עם ישראל.

"כמו כן, שוחחנו על סוגיות אסטרטגיות איזוריות כמו גם ההפרות הבלתי פוסקות והמחמירות של איראן בתחום הגרעין ופעילותה האזורית, שלה ושל שלוחיה, המסלימה והמערערת את יציבות המזרח התיכון. מזכיר המדינה עדכן על השיחות הצפויות להתקיים בשבוע הבא בוינה.

"בנוסף, דנו בנושא הפלסטיני, כולל הסיוע לרשות הפלסטינית.

"הברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב מבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים רבים ואני רואה חשיבות עצומה בשיח הפתוח והכן בינינו".

ראש הממשלה צייץ הערב קריאה להקמת "ממשלת ימין יציבה" מבלי, לכאורה, למען את דבריו לאף אחד ספציפית – אך ניכר כי הציוץ ממוען לנפתלי בנט וגדעון סער בפרט.

חגיגות המימונה החלו, ועמן זרם התמונות המסורתי של אשכנזים בתרבוש וקלוז-אפ של מופלטות.

סגירה