דיווחים: התקדמות במגעים בין בנט ולפיד; יושב ראש יש עתיד הסכים לכהן שני ברוטציה

סמוטריץ' לבנט: אם תמליץ על עצמך להרכבת הממשלה - תקדם הקמה של ממשלת שמאל ● סער: אני פועל להקמת ממשלת שינוי; לא נחזור לנתניהו ● בג"ץ קבע כי האיסור להפגין במרחק העולה על אלף מטרים מבתי המוחים היה לא חוקתי; בוטלו הקנסות שניתנו למפירים ● מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי: פייזר עצרה את אספקת החיסונים עד שההסכמים עימה יאושרו בממשלה

יאיר לפיד ונפתלי בנט ב-2017 (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)
גרשון אלינסון/פלאש90
יאיר לפיד ונפתלי בנט ב-2017

הלילה נפגשו לפיד ובנט למשך כשעתיים וחצי ודנו בהקמת קואליציה. על פי הודעת לפיד "הייתה פגישה טובה ותתקיים אחת נוספת בקרוב".

בגל"צ מדווחים כי רע"ם והרשימה המשותפת יחליטו ברגע האחרון אם להמליץ ועל מי בפני הנשיא. האפשרות הסבירה: לא להתחייב לאף צד.

חבר העבודה עמר בר-לב בגל"צ: העבודה חד משמעית תמליץ על יאיר לפיד. לא קיבלנו שום בקשה להמליץ על בנט. אנחנו, כמו שאמרנו במערכת הבחירות, נתמוך במועמד שיש לו הכי הרבה סיכוי להחליף את נתניהו ואם לפיד יבקש הוא יקבל אוזן קשבת.

בר-לב אמר כי העבודה לא פוסלת את הליכוד רק את נתניהו.

עמר בר-לב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
עמר בר-לב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

אהוד ברק בתכנית להחלפת נתניהו: "גוש השינוי צריך להמליץ מיד על יאיר לפיד, להחליף את יו"ר הכנסת ולקצוב את כהונת ראש הממשלה לשתי כהונות או שמונה שנים".

ראש הממשלה לשעבר אמר את הדברים ברשת ב'.

איתמר בן-גביר פוסל לחלוטין הקמת קואליציה בתמיכת רע"ם: "מנסור עבאס הלך לבקר רוצחי תינוקות וילדים ואמר שהם לוחמי חירות וחופש. הוא מאמין באידיאולוגיות של האחים המוסלמים שרוצים לעשות ג'יהאד אסלאמי".

בן-גביר שהתראיין ברשת ב' אמר גם עיקר המאמצים צריכים להיות כלפי גדעון סער משום שהוא הבטיח לא לשבת עם הרשימה המשותפת ו-"צריך לקרוא לו לגלות אחריות ולא לגרור אותנו לבחירות חמישיות".

בגל"צ אמר בן-גביר "צריך לנסות להפוך אבן אחרי אבן כדי להביא את סער ולהקים ממשלת ימין – קח אחריות, חזור הביתה. אל תגרור את ישראל לבחירות חמישיות".

סגירה