הסתיים שלב ההמלצות: לנתניהו - 52 ממליצים, ללפיד - 45, לבנט - 7, ו-16 נמנעו מלהמליץ

החל שלב ההוכחות במשפט נתניהו; אילן ישועה העיד כי נדרש להכפיש באתר "וואלה!" את יריביו של ראש הממשלה ● נתניהו: הפרקליטות עשתה שימוש פסול בכוח שבידיה ● לפיד: "הצעתי לבנט שנקים ממשלת אחדות, והוא יהיה ראשון ברוטציה" ● דיווח: בנט דרש קול כפול בממשלה עם לפיד; יו"ר יש עתיד דחה את הבקשה ● אלון דוידי התפטר מרשימת ימינה; ימשיך לכהן כראש העיר שדרות

  • נתניהו בפתיחת שלב ההוכחות במשפטו, 5 באפריל 2021 (צילום: אורן בן חקון/פול)
    אורן בן חקון/פול
  • שאול אלוביץ' מגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים לתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו, 5 באפריל 2021 (צילום: יהודה ארי גרוס)
    יהודה ארי גרוס
  • הנשיא ראובן ריבלין עם נציגי סיעת הליכוד אמיר אוחנה, צחי הנגבי ואופיר אקוניס, 5 באפריל 2021 (צילום: מארק ניימן / לע״מ)
    מארק ניימן / לע״מ
  • מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס מגיע לפתיחת שלב ההוכחות במשפט שלו ושל נתניהו, 5 באפריל 2021 (צילום: אורן בן חקון/פול)
    אורן בן חקון/פול
  • חברי יש עתיד אורנה ברביבאי ומאיר כהן אצל הנשיא ב-5 לאפריל 2021 (צילום: מארק ניימן / לע“מ)
    מארק ניימן / לע“מ
  • עו"ד ז'ק חן (מימין), המייצג את שאול אלוביץ', עם התובעת ליאת בן-ארי (משמאל) בבית המשפט המחוזי בירושלים, 5 באפריל 2021 (צילום: אורן בן חקון/פול)
    אורן בן חקון/פול
  • ההכנות בכנסת לקראת ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-24, 5 באפריל 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת

מערכת הבחירות הרביעית בשנתיים האחרונות מגיעה לישורת האחרונה: החל מ-9:30 צפויים נציגי הסיעות להגיע אל נשיא המדינה ריבלין כדי להגיד על מי הם ממליצים להקמת הממשלה וריבלין יצטרך להחליט: למי יש יותר סיכוי.

כל מפלגה צפויה לשבת עם הנשיא כ-15-20 דקות ואם תמונת הממליצים תהיה ברורה, ייתכן שהנשיא יודיע על מי יטיל את המנדט כבר הערב.

סדר הסיעות שמגיעות לבית הנשיא
סדר הסיעות שמגיעות לבית הנשיא

הבוקר מתחיל שלב ההוכחות במשפטו של נתניהו. ראש הממשלה צפוי להגיע לבית המשפט המחוזי בשעה 9:00 ולהיות נוכח בנאום הפתיחה של התובעת ליאת בן ארי.

על פי הדיווחים המשטרה ערוכה למפגינים משני הצדדים באזור.

עו"ד בעז בן צור ובנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, 8 בפברואר 2021 (צילום: ראובן קסטרו/פול)
עו"ד בעז בן צור ובנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, 8 בפברואר 2021 (צילום: ראובן קסטרו/פול)

בוואלה מפרסמים חלק קאן מטיוטת נאום אותו מתכנן ראש הממשלה לשאת היום – לאחר נאום הפתיחה של התובעת ליאת בן ארי ועדותו של אילן ישועה.

על פי הדיווח נתניהו צפוי להגיב לדברים, לצאת נגד "הרדיפה המשפטית" נגדו ולומר:

"אני זועק את הדברים האלה מדם לבי. אני אומר אותם בכאב עמוק. גם אני בן-אדם. כשמנהלים מעקבים לא-חוקיים, ללא כל סיבה, אחרי הבן שלי, כשעורכים מסע-ציד נגדי ונגד משפחתי, כשמחפשים את האדם, ולא את העבירה – זה קשה מאוד. פרטי המשפט יתנהלו בבית-המשפט, אבל זהו גם מאבק ציבורי. איני יכול להבליג, ולכן אני זועק".

ב-ynet דיווחו כי בתחילת השנה התקיים דיון בלשכת רה"מ, בנוכחות שר האוצר ומנהל רשות המיסים, ובו ביקשו נתניהו ויועצו הכלכלי להפחית מיידית את המע"מ ב-2%-3% למשך שלושה חודשים. עוד עלתה בדיון: ההקפאה מוחלטת של תשלומי המע"מ למשך 6 חודשים – שהפכה לאחר מכן להבטחת בחירות של נתניהו.

התוכניות לא יצאו לפועל מחשש שהיועץ המשפטי לממשלה יראה בהן מתן הטבות לציבור שבועות אחדים לפני הבחירות, וגם בשל הסברי בכירי משרד האוצר ורשות המיסים, כי מדובר בתוכניות, שעלולות בסופו של יום גם לעלות מיליארדים לקופת המדינה הגירעונית עד מאוד וכי הנעת המשק בגינן תהיה מעטה יחסית, כיוון שחלק מהקניות רק יוקדמו ולא יתווספו חדשות.

שלמה קרעי מוצא סמליות אקראית בתאריך היום:

ניסים ואטורי: כולנו נתניהו.

סגירה