משרד החוץ: "אונר"א מנציח את הסכסוך"

ביהדות התורה מכחישים שאמרו לנתניהו שלא ילכו לבחירות ● מפגינים התעמתו עם שוטרים בסמוך ל"יד ושם" ● נדחתה הצבעת הקבינט על הקלות בחינוך והתקהלות בשטח פתוח ● סמוטריץ' לטיבי: "ערבים כמוך לא יהיו כאן״ ● טיבי בתגובה: "העובדה שלא תהיה שר אלא בהישענות על ערבים עושה לי נחת"

מחמוד עבאס וג'ו ביידן בפגישתם ב-10 במרץ 2010 (צילום: AP Photo/Tara Todras-Whitehill)
AP Photo/Tara Todras-Whitehill
מחמוד עבאס וג'ו ביידן בפגישתם ב-10 במרץ 2010

אעידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת סיפרה הבוקר ברשת ב' על השערורייה זוטא שחוללו בהשבעה כמה מחברי הסיעה. לדבריה "אני לא רואה בזה קלקול של הטקס. לא הבנתי למה התעקש היו"ר שההשבעה שלנו לא תקפה, כי אמרנו 'מתחייב אני' בהתחלה רק שהוספנו למה אנחנו מתחייבים".

תומא סלימאן אמרה על המגעים להרכבת הממשלה: "בנט וסער הבינו שלא נרצה ללכת עם ממשלה ימנית שתהיה לא פחות או אולי גרועה יותר מממשלת נתניהו".

עאידה תומא סלימאן (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
עאידה תומא סלימאן (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)

ח"כ רם בן ברק מיש עתיד על סיכויי הרכבת הממשלה: "אנחנו בסיטואציה מורכבת. מה ההבדל הגדול ביני לבין בנט בנושאי כלכלה וחברה? הבעיה הגדולה ביותר של ישראל זה נתניהו. המערכות שלנו בקריסה, כולל הביטחוניות. כולם מנסים לרצות את המלך – סער ובנט יודעים את זה".

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית: "ההכרעה האידיאולוגית נעשתה בקלפי. בסופו של דבר הממשלה צריכה לקום על הדרך הזו. מי שרוצה למכור פתרונות שעטנז – ראינו מה קורה עם זה בשנה האחרונה".

רוטמן אמר את הדברים ברשת ב'.

מאיר כהן מיש עתיד דיבר בגל"צ על הקמת ממשלה עם בנט: "צריך לתפור את החליפה הזו בזהירות גדולה. לחפש את המכנים המשותפים שהם רבים, ולהחליט שאנחנו עובדים שנתיים כדי לשנות את המדינה".

כהן הוסיף "מקווה שבנט וסער יתעשתו, לא ייכנעו ללחצים, וישמרו על המפלגות שלהם מפני העריקים – כדי שבעוד 28 יום נוכל להקים ממשלה במתווה שהתחלנו לדבר עליו ביחד".

שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט סביב שולחן הממשלה בכנסת, 11 במרץ 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט סביב שולחן הממשלה בכנסת, 11 במרץ 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ברשת ב' מדווחים כי בכירים בימינה אומרים שבכוונתם להעניק לנתניהו שבועיים לנסות ולהרכיב ממשלה, בין היתר באמצעות הקפאת המו"מ בין בנט ללפיד.

לנתניהו יש 28 יום מאז שהטיל עליו נשיא את מלאכת ההרכבה.

סגירה