ארועי יום השואה הוכיחו: לנתניהו אין ממשלה

בחירות חמישיות הן הדבר שהכי מפחיד את חברי הכנסת של הליכוד - הם יצטרכו להתמודד בפריימריז ואולי ימצאו את עצמם בחוץ ● מתוך תקווה קלושה הם נאחזים ברמזים עלומים שמשגר נתניהו ● בישיבת הסיעה אמר כי הוא "מדבר עם שלושה גורמים" ושלח את חברי הליכוד למסע של ספקולציות ● בכיר בליכוד העריך כי לנתניהו יש ערוץ תקשורת עם גדעון סער - רק לא בטוח שזה יעזור לו ● פרשנות

נפתלי בנט מגיע לפגישה עם בנימין נתניהו בבלפור, 8 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
נפתלי בנט מגיע לפגישה עם בנימין נתניהו בבלפור, 8 באפריל 2021

דווקא אירועי יום השואה הוכיחו אתמול לחברי הכנסת בימין שאין להם שום אפשרות להקים ממשלה. באמצע הטקס להקראת שמות הנספים עזב ח"כ אחמד טיבי את האירוע כאשר ח"כ איתמר בן-גביר עמד על הפודיום. השניים השמיצו זה את זה וכולם למדו שאין דרך לקואליציה בין הציונות הדתית והסיעות הערביות. חבל על הזמן.

גם בצלאל סמוטריץ' דואג להודיע בכל הזדמנות שהוא לא יישען על רע"ם בשום צורה שהיא. באותה מידה, כך ברור לכולם, אי אפשר להישען על בן-גביר ולהפקיד בידיו את כל גורל הקואליציה, אם תקום.

האווירה בצמרת הליכוד היא של יאוש. הפגישה אתמול עם נפתלי בנט בבית ראש הממשלה הוגדרה "טובה", כמו כל פגישה, אבל בנט רק משחק את המשחק.

בנט יושב עם נתניהו שעות על גבי שעות, בלשכה ובבית בבלפור ומצהיר שהוא עושה את כל המאמצים להקים ממשלה ימנית יציבה. אם נתניהו לא יצליח לגייס את האחרים, בנט יפנה לאופציה השנייה והמסובכת עם יאיר לפיד וגדעון סער, ויסביר כי זו בעצם האפשרות היחידה למנוע בחירות חמישיות, אם בכלל.

נפתלי בנט ביציאה מפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעון הרשמי בבלפור, 8 באפריל 2021 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
נפתלי בנט ביציאה מפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעון הרשמי בבלפור, 8 באפריל 2021 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

אגב, הבחירות החמישיות הן הדבר שהכי מפחיד את חברי הכנסת של הליכוד. במקרה כזה הם יצטרכו להתמודד בפריימריז ואולי למצוא את עצמם בחוץ. מבחינתם זה הרבה יותר חמור מממשלה אלטרנטיבית של לפיד-בנט-סער. כך הם לפחות נשארים בכנסת ולא מסכנים את מקומם.

מתוך תקווה קלושה, בליכוד נאחזים ברמזים עלומים ששיגר ראש הממשלה. בישיבת סיעת הליכוד הסגורה ביום שלישי, אחרי השבעת חברי הכנסת, אמר נתניהו כי הוא "מדבר עם שלושה גורמים". אחר כך הוסיף שהוא מדבר גם עם אחרים.

מתוך תקווה קלושה, בליכוד נאחזים ברמזים עלומים ששיגר ראש הממשלה. בישיבת סיעת הליכוד הסגורה ביום שלישי, אמר נתניהו כי הוא "מדבר עם שלושה גורמים". אחר כך הוסיף שהוא מדבר גם עם אחרים

בליכוד שברו את הראש כדי לברר מיהו הגורם השלישי, שעליו מדבר ראש הממשלה? נתניהו מדבר עם בנט ועם רע"ם, זה ברור. עם הציונות הדתית והחרדים אין בעיה. אז מיהו השלישי?

בכיר בליכוד העריך אתמול כי לנתניהו יש ערוץ עם גדעון סער, למרות הכול. לדבריו, איש הקשר הוא עו"ד יעקב אטרקצ'י, מקורב לנתניהו ומי שעמד מאחורי ההסכם הקואליציוני עם בני גנץ וכחול-לבן. אטרקצ'י הוא גם חבר קרוב מאד של סער, ואפילו תרם לו כספים בפריימריז מול נתניהו בדצמבר 2019.

יעקב אטרקצ'י (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי, יח"צ)
יעקב אטרקצ'י (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי, יח"צ)

הבכיר מוסיף ואומר כי "סער התחייב שלא לשבת עם נתניהו, אבל שגם לא יישב תחת לפיד ולא עם מרצ. בכל מקרה הוא מפר הבטחות לבוחר. האפשרות היא להחזיר אותו אלינו, אבל רק אם נתניהו יוותר על חלק מהקדנציה, זה ברור. אז הוא יוכל לומר שמילא אחרי ההתחייבות, ונתניהו זז".

כולם בליכוד מבינים שבלי סער הכול אבוד. במהלך חגיגות המימונה למדו אנשי הליכוד לדעת גם מה צפוי להם אם יהיו בחירות חמישיות.

"הסתובבתי בכל הארץ", מספר אחד מחברי הכנסת. "כולם אומרים שאם יהיה עוד סיבוב הליכוד יתפרק. הפעילים אומרים שהם לא הצליחו להביא אנשים בבחירות האלה, וכך ירדנו בשישה מנדטים. אם יהיה עוד סיבוב גם אלה שבאו – לא יגיעו. זה יהיה אסון".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
אם יהיו עוד בחירות, סער ובנט יעלמו, והליכוד ויש עתיד יקבלו הרבה יותר, כי הציבור יבין שהוא חייב להיות זה שיכריע ולהחליט נתניהו או לפיד. מצד שני, המשחק המסוכן של הליכוד עם רע"מ עשוי לעלות... המשך קריאה

אם יהיו עוד בחירות, סער ובנט יעלמו, והליכוד ויש עתיד יקבלו הרבה יותר, כי הציבור יבין שהוא חייב להיות זה שיכריע ולהחליט נתניהו או לפיד. מצד שני, המשחק המסוכן של הליכוד עם רע"מ עשוי לעלות להם ביוקר.

עוד 446 מילים ו-1 תגובות
סגירה