ישראל השיבה לפניית בית הדין בהאג וקבעה שאין לו סמכות לחקור את פעילותה בשטחים

המשטרה פתחה בחקירת האלימות שהופנתה כלפי חבר הכנסת עופר כסיף בהפגנה במזרח ירושלים ● נתניהו ייפגש עם פעילי ליכוד, חברי הכנסת של המפלגה לא הוזמנו לאירוע; ככל הנראה מבקש להדק את אחיזתו בשטח ● ליברמן על ניסיונות לפיד להקים ממשלה: "ההצעה לבנט הועברה על דעתי; אסור לו להחמיץ את ההזדמנות" ● מיקי זוהר ישמש כיושב ראש הוועדה המסדרת

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, 2019 (צילום: Peter Dejong, AP)
Peter Dejong, AP
בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, 2019

שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, יגיע מחר לביקור בישראל, שבמהלכו ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

לויד אוסטין במהלך השימוע שלו לתפקיד שר ההגנה בוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, 19 בינואר 2021 (צילום: Greg Nash/Pool via AP)
אוסטין במהלך השימוע שלו לתפקיד שר ההגנה בוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, 19 בינואר 2021 (צילום: Greg Nash/Pool via AP)

יושב ראש הליכוד העולמי, השר לשעבר דני דנון, קרא ליושב ראש ימינה להודיע שלא יקים ממשלה עם מתנגדיו של בנימין נתניהו. דנון, שאמר את הדברים בריאיון לערד ניר בחדשות 12, טען שצעד כזה יסייע להביא להקמה של ממשלת ימין.

גם נתניהו, לפי דיווחים שפורסמו אמש, דחק בבנט, בפגישה שקיימו בבית ראש הממשלה, להצהיר זאת. אפשר שמדובר בקו המפלגתי שמוביל כעת הליכוד: לחץ על בנט, בניסיון לדחוק אותו לפינה ולהביאו לומר שלא יסכים אלא לממשלה של המחנה הלאומי.

ההערכה היא שיושב ראש ימינה יסרב להיענות לתביעה זו.

חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ תוקף את יושב ראש ימינה נפתלי בנט על רקע הדיווחים, שלפיהם, דורש האחרון רוטציה מבנימין נתניהו.

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת התייחס לשוני בין סיעתו לבין רע"ם: "לא אנחנו שינינו את הדעה. לא אנחנו אמרנו שזו אופציה לתמוך בנתניהו-סמוטריץ'-בן גביר".

בריאיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" נדרש טיבי לאלימות המשטרתית שהופנתה אתמול נגד חברו לסיעה, עופר כסיף, בהפגנה במזרח ירושלים וקרא להקמתה של ועדת חקירה. הוא אמר שהשוטרים שתקפו את חבר הכנסת "חייבים לתת את הדין".

כשנשאל על האפשרות שהרשימה המשותפת תתמוך או תסייע להקמת ממשלה שבראשה יעמוד יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, נמנע טיבי מלשלול אופציה זו.

כלות וחתני פרס ישראל ניצה בן-דב, מיכל בת-אדם, יאיר זקוביץ, נורית זרחי ואלי קשת מוחים על כך שפרס שפרס ישראל לא מוענק לפרופסור עודד גולדרייך –

לאחר ששר החינוך פסל את החלטת הוועדה המקצועית להעניק את הפרס למתמטיקה ומדעי המחשב לפרופסור גולדרייך משיקולים פוליטיים, השלכנו את יהבנו על בג"ץ. החלטת בית המשפט, הדוחה את ההכרעה, פורסמה אך ביום חמישי השמונה בחודש, ולנו לא נותר זמן לפעולה לפני הטקס שמצולם היום, האחד עשר בחודש, וישודר במוצאי יום העצמאות. לא נותרה לנו אפוא ברירה אלא להביע את מחאתנו באמצעות פנייה לעיתונות, על כך שהפוליטיקה מצאה דרכה וחדרה גם אל זירות שמקומה לא יכיר בהן, כפרס ישראל הניתן אך ורק על מצוינות ביצירה, במחקר ובשירות לחברה.

סגירה