בני גנץ מינה את זיו שילון להוביל רפורמה באגף השיקום

חובת מסכה בשטח פתוח תבוטל החל מיום ראשון ● מיכל בת אדם בטקס פרס ישראל: "אני עצובה כי חסר כאן זוכה אחד" ● בן גביר מאיים לתבוע את יאיר גולן ● הנשיא אירח את הסגל הדיפלומטי בפעם האחרונה ● גבי אשכנזי יוצא למפגש עם שרי החוץ של יוון, קפריסין והאמירויות ● נתניהו, גנץ וכוכבי גינו את שריפת הזרים והדגלים על קברי חללים בהר המנוחות

הפגנת מחאה מול משרדי אגף השיקום בפתח תקוה לאחר שאיציק סעידיאן הצית את עצמו במקום הזה בתחילת השבוע, 14 באפריל 2021 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
הפגנת מחאה מול משרדי אגף השיקום בפתח תקוה לאחר שאיציק סעידיאן הצית את עצמו במקום הזה בתחילת השבוע, 14 באפריל 2021

חג עצמאות שמח! הנשיא ראובן ריבלין מקבל עכשיו את פניהם של כלל השגרירים הזרים המוצבים בישראל, ביניהם גם סגל האמירויות ומרוקו. מוקדם יותר הנשיא אירח בפעם האחרונה גם את טקס החיילים המצטיינים.

שר החוץ גבי אשכנזי ימריא היום לקפריסין למפגש פסגה עם שרי החוץ של איחוד האמירויות, יוון וקפריסין בעיר פאפוס. בין השאר הם ידונו בנושא התיירות בין המדינות.

המשטרה חוקרת אירוע של שריפת דגלי ישראל וזרי אבל שהונחו על קברי חללים. התקרית שתועדה בסרטון גררה תגובה גם מראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר כי זה "מעשה מזעזע של חילול כבוד הנופלים שבזכותם כולנו חיים כאן. אני מגנה בתוקף את המעשה הברברי ומצפה מהגורמים המוסמכים למצות את הדין עם האחראים במהירות האפשרית".

גם שר הבטחון הגיב לאירוע ביזוי קברי הנופלים: "שריפת הדגלים והזרים שהונחו על קבריהם של חללי צה"ל היא מעשה שפל, לא מוסרי, לא יהודי ולא אנושי. המשפחות השכולות וזכר יקיריהן נמצאים מעל כל ויכוח ומחאה. אני בטוח שהמשטרה תמצה את הדין עם הפושעים".

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר כי "מדובר באירוע חמור ומביש, המבטא פגיעה במגיני המדינה ובערכיה. צה"ל מחזק את המשפחות השכולות ומוקיע התנהגות בזויה ומקוממת זו וסמוך ובטוח כי משטרת ישראל תמצה את הדין עם מבצעי המעשה הנפשע".

בנימין נתניהו ממשיך לחגוג את היציאה מהקורונה בזכות החיסונים: בנאום חידון התנ"ך שבו נכח עם אשתו שרה, ראש המשלה הזכיר ביטוי תנ"כי ("חוסן ישועות") שמקבל היום משמעות נוספת "בזכות מבצע החיסונים".

צה"ל עצר עצר חשוד בחציית הגדר מעזה לישראל. הוא לא נשא נשק ונחקר כעת.

פוליטיקאים העלו היום תמונות ממנגלים והשרה לאיכות הסביבה חרגה מהשורה במנגל טבעוני יחד עם פעילת זכויות בעלי החיים, טל גלבוע.

סמי אבו שחאדה (בל"ד, המשותפת), השתתף ב"תהלוכת שיבה" בכפר לג'ון שבו ממוקם היום קיבוץ מגידו. מבחינתו, העצמאות של היהודים היא גם "כיבוש, גירוש, הרס וגזענות".

יאיר גולן (מרצ) מאשים את איתמר בן גביר בכך שהודה שרצה לסייע למציתי כנסייה ליד הכנרת ב-2015. הח"כ מהציונות הדתית מגיב באיום בתביעת דיבה ומבהיר שהבעיה שלו היא לא עם עצם ההרשעה של המצית אלא בכך שהעונש שנגזר עליו חמור פי כמה מזה שנגזר על מציתי בית כנסת.

סגירה