לוי: "לא נשב עם נתניהו עד שלא יובהר שאין נגדו כתב אישום"

עוד אמרה לוי, שאמש התאחדה עם פרץ: "לא פוסלת את מפלגת הליכוד כולה, אבל מי שעומד בראשה צריך להוכיח שטובת ישראל חשובה לו אמרה לו" ●ברק תוקף את המיזוג בין העבודה וגשר, ובמקביל רומז שגם הוא עדיין בעניין ● רפי פרץ מגיב לבנט: "הבית היהודי-איחוד לאומי ימליצו על נתניהו על הרכבת הממשלה"

אורלי לוי (צילום: פלאש90)
פלאש90
אורלי לוי
07:53 עריכה

בוקר טוב! היום ה-59 לפני פתיחת הקלפיות יעמוד בסימן המיזוג בין מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ למפלגת גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס.

למפלגה של פרץ ולוי-אבקסיס אין שם, אבל בהסכם בין השניים כבר נקבע ששמה לא יהיה "מפלגת העבודה" והאותיות שלה בקלפי לא יהיו "אמת" אלא שם אחר שיומצא בקרוב, בדומה ל"ישראל אחת" שהקימו מפלגת העבודה של אהוד ברק ומפלגת גשר של דוד לוי (אביה של אורלי לוי-אבקסיס) לפני 20 שנה בדיוק ול"מחנה הציוני" שהקימו יצחק הרצוג וציפי לבני ב-2015.

פרץ נענה גם לדרישתה של לוי שלא להתמזג עם מרצ, מה שיגדיל את הלחץ לחיבור בין מרצ לבין "ישראל דמוקרטית" של אהוד ברק או דווקא לחד"ש-תע"ל, שהשיחות על האיחוד בינה לבין רע"ם-בל"ד והקמה מחדש של הרשימה המשותפת נמצאות בינתיים במבוי סתום.

איחוד נוסף שלא מתרומם הוא בין המפלגות שמימין לליכוד – "הימין החדש" של נפתלי בנט ואיילת שקד, "הבית היהודי", "עוצמה יהודית" ו"זהות". סקרים מראים שמי שתמשוך הכי הרבה קולות לאיחוד הזה היא איילת שקד, אבל חלק מהרבנים ואנשי הציבור המשפיעים בציבור הדתי-לאומי מתנגדים לרעיון ששקד תעמוד בראשו, בהיותו אישה חילונית. שקד עצמה אמרה אתמול בראיון לגל"צ שיש לה כבר הסכם סגור על עתידה במערכת הבחירות, אך סירבה לומר מה הוא.

 

07:59 עריכה

59 יום לבחירות, קדחת של מיזוגים ורכישות בשוק המפלגות, אבל התקשורת אינה עוסקת בהן.

בבוקר שאחרי המיזוג בין מפלגת העבודה ל"גשר" של אורלי לוי-אבקסיס כל הכותרות המרכזיות ב-ynet, "וואלה", מאקו ומהדורת החדשות של גלי צה"ל עוסקות בחשד לאונס נורא בקפריסין, חשד לרציחות בפרדס חנה ובאום אל פחם, הפלת מל"ט איראני במפרץ הפרסי ועצרת המחאה נגד ביטול פסטיבלי הטראנס. הייתכן שעורכי המהדורות חשים שמערכת הבחירות הזאת פשוט לא מעניינת את הציבור?

08:04 עריכה

כתבת חדשות ערוץ 12 דפנה ליאל מדווחת על "מתיחות חריפה" בתוך "כחול לבן" על רקע "יחסים קרובים מדי" בין הח"כ החדשה עומר ינקלוביץ', מספר 23 ברשימה, לבין היו"ר בני גנץ.

"הקשר בין גנץ לינקלביץ' התחיל לפני כשנתיים, והיה גם זה שהוביל לשיבוצה ברשימה", דיווחה ליאל, "במסגרת היחסים הקרובים בין השניים, ינקלביץ' הפכה לאחד האנשים המקורבים ביותר לגנץ ולאשת אמונו שנחשפה להרבה מאוד מידע רגיש גם אודות גנץ עצמו וגם אודות המפגלה".

לפי הדיווח, ינקלביץ' "נתפסה על חם" כשהוציאה מידע מהמפלגה, בתקופה שהמפלגה סבלה מהדלפות רבות, ועברה בדיקת פוליגרף שבה לא הצליחה להוכיח את חפותה. בעקבות זאת, נטען בדיווח, טענו בכירים במפלגה כי "העניין טופל אך לא טופל במידה מספקת על ידי גנץ ושגנץ העניק לינקלביץ' חסינות".  הדבר הוביל ל"שיחות קשות" בין גנץ וינקלוביץ' לבין לפיד.

עומר ינקלביץ' (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
עומר ינקלביץ' (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
08:21 עריכה

אהוד ברק חושף את סדר העדיפויות שלו – וגם רומז לאן הוא מנסה לקחת את גוש השמאל אחרי המיזוג בין העבודה ל"גשר":

 

08:23 עריכה

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, מנסה למנף את המיזוג בין "גשר" ל"עבודה" לקידום המיזוג בימין:

08:27 עריכה

ובינתיים, בחד"ש: איימן עודה לא מגיב למיזוג בין העבודה ל"גשר", ועסוק כרגע במאבק נגד מניעת כניסתה של חברת הקונגרס האמריקנית-פלסטינית ראשידה טליב תומכת BDS לישראל "המקום שממנו היא באה":

08:29 עריכה

ואילו אריה דרעי, הידוע בחושיו הפוליטיים החדים, קלט מה באמת מעניין את הציבור ובמקום תכני הבחירות משתף בעמוד הטוויטר שלו דווקא את ההופעה של עומר אדם, שהגולשים שלו (של דרעי) סבורים שהוא מצביע לש"ס:

08:44 עריכה

יאיר לפיד חוזר לימים הטלוויזיוניים ומפרשן ב-CNN על מערכת הבחירות בישראל, ונשמע כמעט אובייקטיבי: "המאבק הוא כבר לא ימין-שמאל אלא ימין מול מרכז". הפוליטיקה הישראלית, טוען לפיד באזני מאזיניו האמריקנים, חזרה לעסוק בנושאים המרכזיים שלה, שבראשם הוא מונה דווקא את הנושא הפלסטיני:

08:59 עריכה

הכתב הנשכני של "הארץ" ניר גונטג', פרסם שיחה עוקצנית שלו עם מזכ"ל שלום עכשיו ופעיל מרצ לשעבר, אבי בוסקילה, על הצטרפותו של האחרון ל"ישראל דמוקרטית" של אהוד ברק. גונטז' היקשה על בוסקילה, הידוע בעניין הרב שלו בפתרון מדיני, בנוגע לעמדתו של ברק בנוגע למו"מ עם הפלסטינים, וזכה לתשובה לתשובות מאלפות.

אבי בוסקילה, צילום פלאש 90
אבי בוסקילה, צילום פלאש 90

גונטג' שאל את בוסקילה בראיון שוב ושוב, 13 פעמים, מה עמדתו של ברק בנוגע לסוגיה הפלסטינית, לעזה ולאיראן, ובוסקילה ענה שוב ושוב תשובות חסרות משמעות כמו בוסקילה: "ברק חושב שצריך לקדם איזשהו מהלך לגבי הפלסטינים, ומדי פעם הודה שהוא פשוט לא יודע. לבסוף, כשגונטג' הטיח בבוסקילה "אין לך מושג מה עמדותיו של הבנאדם שאליו התחברת" בוסקילה ענה "אני חולק עליך" אבל עדיין לא ממש הסביר מה הן עמדותיו של ברק.

 

09:33 עריכה

טל שניידר, כתבת העיתון הכלכלי "גלובס" פרסמה ראיון עם מספר 2 ב"כחול לבן", יאיר לפיד. לפיד חזר על אזהרותיו מפני הגירעון והקטסטרופה הכלכלית הצפויה לישראל, ואולי בשל כך הבהיר שאינו רוצה לחזור להיות שר האוצר.

כשנשאל מה הוא עושה במערכת הבחירות, השיב לפיד: "מתראיין בלי סוף" וסיפר שהוא מסתובב ברחבי המדינה אבל ממעט לבצע חוגי בית, ונמצא בעיקר בקניונים הממוזגים שבהם נמצאים רוב האנשים ושם משוחח עם העוברים ושבים, וכך גם ברכבות.  כשנשאל אם הוא חייב על כך תודה לשר התחבורה ישראל כץ מיהר לפיד לענות: "הרכבת נתקעת ומאחרת".

רכבת ישראל (צילום: הדס פרוש. פלאש 90)
רכבת ישראל (צילום: הדס פרוש. פלאש 90)
09:44 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מציין 25 שנה לפיגוע בבואנוס איירס:

10:41 עריכה

אתר דה-מארקר מפרסם ראיון עם עו"ד גיל ברינגר, האיש ששימש את שרת המשפטים לשעבר איילת שקד לאיתור מועמדים שמרנים לבית המשפט העליון, שמצהיר: "מינינו 40% משופטי העליון, והמינויים הם כמעט אחד לאחד של איילת".

11:46 עריכה

אהוד ברק שוב תוקף את האיחוד בין מפלגת העבודה וגשר, הפעם לא רק בפייסבוק ובטוויטר אלא בכנס פעילים בקיבוץ עין שמר שהפך, למעשה, למסיבת עיתונאים של ברק.

"האיחוד פתח דלת להצטרפות (של מפלגת העבודה) לממשלת נתניהו", אמר ברק בכנס.

"אני מקווה שזה עדיין הפיך, אבל הצעד הזה יכול לסגור, חלילה, את החזון והמורשת של המפלגה שהקימה את המדינה לטובת הקמת מפלגת נישה חברתית, 'לא ימין לא שמאל', כלשונה של אורלי, שלמעשה מוותרת על החלפת השלטון", אמר ברק.

אזהרותיו של ברק דומות לדברים שאמר אתמול והבוקר יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שהצהיר שפרץ ולוי מתכוונים להצטרף לממשלת נתניהו אחרי הבחירות – טענה שפרץ הכחיש בתוקף.

הורוביץ וברק הצטרפו בכך למסורת ישנה של ראשי מרצ, שבכל מערכת בחירות מזהירים מפני הצטרפותה של מפלגת העבודה לממשלה – אף כי בפועל מפלגת העבודה נמצאת בשמונה השנים האחרונות באופוזיציה, והפעם האחרונה שהצטרפה לממשלה הייתה בזמן שהיו"ר שלה היה אהוד ברק.

אהוד ברק (אז שר הבטחון) ובנימין נתניהו, ב-2012 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
אהוד ברק (אז שר הבטחון) ובנימין נתניהו, ב-2012 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
12:43 עריכה

בצלאל סמוטריץ' נזכר בנושא המדיני:

14:06 עריכה

אחרי שאהוד ברק קרא ל"איחוד המחנה" בשמאל-מרכז בתגובה לאיחוד בין העבודה ל"גשר" שלא אורלי לוי, סתיו שפיר יוצאת בקריאה דומה, מלווה בתמונה יפה של שני חברים טובים למקרה שמישהו לא יבין. ועל הדרך גם נפלטת לה מילה גסה בשפת אפריקנס:

16:02 עריכה

ביבי נכנס למטבח ומדבר על תקופת הצנע

17:01 עריכה

עורך הדין ברק כהן, מי שהיה מיוזמי מחאת "באים לבנקאים" ב-2014 פונה היום לנתניהו: "במהלך השבועות האחרונים אנחנו נערכים לקראת מאבק ישיר בך ובסביבתך. ההיערכות אמנם טרם הושלמה, אך בוצעו בינתיים מספר פעולות".

עוד הוסיף כהן: "כבר מהנגיעות הראשונות, מדובר באחד המאבקים הכי מדויקים וחשובים שהיינו מעורבים בהם. הוחלט עליו מכיוון ששמת את עצמך מעל החברה האנושית. מעלינו".

היי ביבי,במהלך השבועות האחרונים אנחנו נערכים לקראת מאבק ישיר בך ובסביבתך. ההיערכות אמנם טרם הושלמה, אך בוצעו בינתיים…

פורסם על ידי ‏‎Barak Cohen‎‏ ב- יום שישי, 19 ביולי 2019

19:23 עריכה

שר החינוך, רפי פרץ: "הבית היהודי-איחוד לאומי ימליצו על נתניהו על הרכבת הממשלה". פרץ אומר את הדברים על רק דבריו של בנט: "יש מחליף לכל אחד, גם לנתניהו"

20:20 עריכה

יו"ר מפלגת גשר, אורלי לוי, שחברה למפלגת בעבודה בראשות, עמיר פרץ, על ישיבה בממשלה עם נתניהו: "אנחנו לא נשב איתו, עד אשר יובהר שאין כתב אישום נגדו"

בראיון באולפן שישי בחדשות 12, התייחסה לוי אבקסיס לנתניהו: "צריך לחכות להחלטתו של היועמ"ש, שאני מאמינה ביושרו. אני באה מבית ליכודניקי, זה לא הליכוד של היום. לא פוסלת את המפלגה כולה, אבל מי שעומד בראשה צריך להוכיח שטובת ישראל חשובה לו. הוא הכניס את החברה שלנו לסחרור בלתי נתפס".

פרט מידע נוסף שחשפה לוי אבקסיס – לא בטוח שהפתק של מפלגת העבודה יישא את האותיות אמת. "זה עדיין לא הוכרע", אמרה.

21:04 עריכה

רן ברץ, ראש ההסברה לשעבר במשרד רה"מ, רמז בראיון ב"כאן 11" הערב כי האפשרות ששקד תשוריין בליכוד עדיין לא ירדה מהפרק: "הייתי ממליץ לאיילת שקד לא להצטרף לחרד"לים ולחכות. מקומה בליכוד". לשאלה האם הוא משער זאת ממידע אישי, חייך וסרב לענות.

כמו כן, התייחס ברץ גם ל"רכילות", בלשונו שאשת רה"מ, שרה נתניהו, היא זו שמונעת משקד להצטרף לליכוד: "בשביל זה המציאו את הסולחה".

סגירה