ממשיך להתבצר בעמדתו: סמוטריץ' שב וחזר על התנגדותו לשיתוף פעולה עם רע"ם

לפיד ייפגש השבוע עם ראשי מחנה מתנגדי נתניהו; מחר יקיים מסיבת עיתונאים, שבה ידבר על הניסיונות להקים ממשלה ● שנה אחרי שהתקנה נכנסה לתוקפה - מתבטלת החובה לעטות מסכות בשטחים פתוחים; הפרויקטור אש: ישראל עוד לא הגיעה לחסינות עדר ● אחרי למעלה מחודשיים שבהם לא התכנס - הקבינט הביטחוני יקיים מחר דיון; הרמטכ"ל וראש המוסד צפויים להשתתף בישיבה

יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', 23 במרץ 2021 (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
שריה דיאמנט, פלאש 90
יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', 23 במרץ 2021

אחרי למעלה מחודשיים שבהם לא התכנס – תתקיים מחר ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני. ועדת השרים צפויה לדון בסוגיה האיראנית, ובדיון עתידים להשתתף הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש המוסד יוסי כהן.

השבוע עדכן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, שמשום שאין שר משפטים מכהן, יכולתו של הקבינט לקבל החלטות – מוגבלת.

ממחר תבוטל החובה לעטות מסכה בשטחים פתוחים. ההנחיה נכנסת לתוקף שנה ושלושה ימים לאחר שהחלה החובה לשים מסכות במרחבים פתוחים.

מחר גם תשוב מערכת החינוך לפעילות מלאה, דהיינו, ללא חלוקה לקפסולות. כדי לאפשר לבתי הספר להיערך לשינוי נקבע שהמועד המאוחר ביותר ליישום החזרה לשגרה יהיה ביום ראשון, 25 באפריל.

בריאיון לתאגיד השידור כאן אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, שכ-20% מהמורים אינם מחוסנים, ושהחזרה לשגרה היא נטילת סיכון.

עיסאווי פריג' ממרצ סירב להשיב לשאלה האם יסכים להיות חבר בממשלה שבראשה יעמוד נפתלי בנט. "אני לא נוקט בשמות. אני רוצה להוריד את בנימין נתניהו מהשלטון", אמר בריאיון לאילה חסון בחדשות 13.

עוד אמר פריג' שהוא סבור שרע"ם לא תתמוך בממשלה שבה יהיו חברים בצלאל סמוטריץ' או איתמר בן גביר.

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר שישראל עדיין לא הגיעה לחסינות עדר. לדבריו, בשביל חסינות עדר צריך ש-80-70% מהאוכלוסייה תהיה מחוסנת. בישראל התחסנו עד כה כחמישה מיליון איש ועוד מיליון איש חלו בקורונה והחלימו.

אש התייחס בריאיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" לכך שמחר תופסק החובה לעטות מסכות בשטחים פתוחים. "הסיכון להדבקה הוא לא גדול בחוץ. האתגר הגדול זה לקחת את המסכה בכיס או בתיק וכשאתה נכנס למקום סגור – להשתמש", אמר.

עיסאווי פריג' טוען ש"נתניהו לא מתכוון להחזיר את המנדט".

סגירה