קיפאון במגעים? לאורך היום לא התקיימו שיחות בין הצוותים של בנט ושל לפיד

כשלושה שבועות לאחר ההשבעה מונו ועדות בכנסת ● אורנה ברביבאי נבחרה ליו"ר הוועדה הזמנית לחוץ ולביטחון, ובכך נעשתה לאישה הראשונה בתפקיד ● הליכוד ורע"ם סיכמו על הקמת ועדה מיוחדת לחברה הערבית, שבראשה יעמוד מנסור עבאס ● הקבינט הסמיך את נתניהו וגנץ להגיב בתקיפות אם הירי מעזה יימשך ● מפרץ חיפה: הומלץ לסגור תוך עשור את המפעלים הפטרוכימיים

  • חברות הכנסת מרב מיכאלי, תמר זנדברג, אמילי מואטי, מירב בן ארי, מירב כהן וקארין אלהרר לצד אורנה ברביבאי, שנבחרה ליושבת ראש הוועדה הזמנית לחוץ ולביטחון, 26 באפריל 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
    נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
  • יושב ראש רע"ם מנסור עבאס במסדרונות הכנסת, 26 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • מרב מיכאלי נושאת דברים בישיבת הסיעה של העבודה בכנסת, 26 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • יאיר נתניהו ופרקליטו, עורך הדין יוסי כהן, בבית משפט השלום בתל אביב, 26 באפריל 2021 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
    אבשלום ששוני, פלאש 90
  • יאיר לפיד בחדר סיעת יש עתיד, 26 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • גדעון סער בחדר סיעת תקווה חדשה בכנסת, 26 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90

ראש המל"ל ראש המוסד, ראש אמ"ן וראש אגף אסטרטגיה יחלו היום סבב פגישותעם מקביליהם בארצות הברית בנושא הגרעין האיראני.

חברת הציונות הדתית אורית סטרוק אמרה הבוקר כי "כל מי שעיניו בראשו ואני מבינה שראש הממשלה עיניו בראשו יודע היטב שמפלגת רע"ם היא מפלגה שתומכת במחבלים ואויבי ישראל הגרועים ביותר".

סטרוק שהתראיינה לרשת ב' כי המפלגה "עושה מאמצים מופלאים לדבר בשני קולות – בעברית וערבית צריך להקשיב כדי לשמוע בשתי השפות שהם רמאים".

סטרוק הוסיפה: "אנחנו לא יכולים לקבל סוס טרויאני שמכניס את מי שמזוהים עם הגרועים שבאויבינו לתוך המערכת השלטונית של המדינה. זה קץ הציונות. לא נאפשר לזה לקרות. אני רוצה להאמין שגם יתר מפלגות הימין לא יעשו מעשה כזה"

על ממשלת השינוי אמרה "ממשלת שעטנז ערבוב של מפלגות הפוכות שלדעתי לא תוכל לתפקד".

אורית סטרוק (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
אורית סטרוק (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

ח"כ אחמד טיבי אמר ברשת ב': "הצבת המחסומים בשער שכם ומניעת התקהלות וחגיגות במדרגות היה מעשה שגוי והחלטה הרפתקנית שלא לקחה בחשבון את ההשלכות. זו הסיבה הישירה שהציתה את העימותים באזור, אבל לא היחידה".

שער שכם בעיר העתיקה שבירושלים, 25 באפריל 2021 (צילום: Ariel Schalit, AP)
שער שכם בעיר העתיקה שבירושלים, 25 באפריל 2021 (צילום: Ariel Schalit, AP)

לדברי טיבי, "הייתה כאן התגייסות של המערכת – של השר לביטחון פנים ופיקוד המשטרה – שדיברו על ההתפרעות של הערבים. יש יותר ערבים במזרח ירושלים שמותקפים ע"י ארגון להב"ה. לא למנוע צעדה פשיסטית כזו שלהם זה מסר".

טיבי אמר "אני לא אוהב לראות סטירה לנער בגלל לבושו. יש הבדל עצום בין להביע כעס והמעשים האלה. לפני כמה שבועות ילד בן 9 מעיסאוויה נורה ואיבד עין. אני בטוח שאף אחד לא יודע מי זה. אין סימטריה בכיסוי התקשורתי".

ח"כ יאיר גולן ב-103fm: "אם מרצ תקבל משום מה תיק אחד זוטר בלבד אז לא נקבל את זה. אם אתה משפיל מראש מישהו מהשותפים, ברור שהקואליציה לא תחזיק מעמד".

גולן אמר: "בנט ראשון ברוטציה? זה נראה לי מוזר ולא טבעי, אבל אם זה מה ששני הג'נטלמנים, לפיד את בנט, יסכמו – אני מניח שזה מסוג הדברים שנקבל".

ח"כ משה ארבל אומנם הופתע לראות שראש הסיעה שלו מועמד לראשות הממשלה, אבל זה לא מופרך בעיניו. "מבחינת נסיון הוא מתאים", הוא אמר ברדיו קול ברמה – "ישבתי איתו בעבר כרמ"ט בישיבות בטחוניות וראיתי את ההערכה שהוא זוכה לה. ההגה של המדינה יהיה בידיים טובות, גם ברמה הבטחונית".

סגירה