בנט וסער במרתון שיחות להקמת ממשלת בנט-לפיד

נתניהו התקפל, גנץ מונה לשר משפטים ובג"ץ ביטל דיון בנושא ● בנט נפגש עם עבאס ולאחר מכן עם סער ● סמוטריץ׳: ממשלה עם עבאס זו ממשלה עם חמאס ● בן גביר: מנדלבליט לא מבין את תפקידו ● יאיר נתניהו ישלם הוצאות משפט לצעירה שתבעה אותו

שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט סביב שולחן הממשלה בכנסת, 11 במרץ 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט סביב שולחן הממשלה בכנסת, 11 במרץ 2014

בג"ץ ידון היום ב-15:00 במינוי שר משפטים. הצדדים אמורים להגיש עד אז את תשובותיהם.

בוושינגטון פוסט חושפים את זהותם של המינויים האישיים, מקורבים, תורמים וחברים לתפקידי שגרירים, ביניהם תומאס ניידס לשגריר לישראל, בכיר במורגן סטנלי ועבד בממשלי קלינטון ואובמה בתפקידים כלכליים בכירים (סגן מחמ"ד למשאבים וניהול ).

שר התרבות חילי טרופר מכחול לבן אמר על אירועי אתמול כי "מצפים שנפעל ביושר, יש יועץ משפטי יש יועץ שאומר אתם עוברים על החוק, ואזרחי ישראל ראו איך ברגל גסה ראש הממשלה דורך על החוק. הרי אפשר ללכת ישר. שיהיה שר משפטים בישראל. אתה רואה ומבין שאבדו כל הגבולות".

שר התרבות, חילי טרופר (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)
שר התרבות, חילי טרופר (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)

טרופר שהתראיין בגל"צ אמר כי היועמ"ש "אינו נרפה" אולם יש לו ככל הנראה תקווה שראש הממשלה יעשה מה שצריך – שלא יגידו שהוא מתערב.

טרופר אמר לגבי טענתם של גורמים בליכוד שהייתה אפשרות לשיתוף פעולה בין כחול לבן לליכוד "גורמים בליכוד מספרים הרבה סיפורים – לא היה על הפרק לשתף פעולה שוב. אמרנו שוב ושוב והזהרנו בדיוק מזה. טוב מאוד שנתנו בנו אמון ונתנו לנו כוח להגן על המדינה. הייתה קבוצה שעמדה באומץ ובקור רוח מול ההתנהלות. הדבר היחיד שעומד מול נתניהו זה רק כחול לבן".

טרופר אמר כי מזכיר הממשלה ברוורמן צריך גם הוא מחויבות לחוק. "היה צריך להגיד לראש הממשלה שאי אפשר להצביע. אין תקדים למה שקרה אתמול. היעומש אמר שאסור להצביע. הם רמסו את החוק".

עלך נבצרות לרה"מ אמר: "לעת עתה היועמ"ש חשב שלא צריך להוציא את רה"מ לנבצרות, עדיין לא מדברים על זה עכשיו, ואני חושב שאם לא תקום ממשלה בשבועות הקרובים הנושא צריך להיבחן שוב.

טרופר סיכם: "אנחנו לא נקשה על הקמת ממשלת אחדות ישראלית. ברור שגנץ צריך להיות שר הביטחון – אם היה ספק שאפשר להגיע להסכם עם נתניהו קיבל אתמול הוכחה שאי אפשר".

אורית פרקש הכהן: הדיון העיד על חוסר היכולת של נתניהו להיות ראש ממשלה.

שרת התיירות אישרה בגל"צ כי הוצעה לבני גנץ רוטציה, והוא אמר לליכוד שאין לו אמון בראש הממשלה. בטח ובטח אחרי אתמול".

חבר הציונות שמחה רוטמן אמר ברשת ב' כי היה צריך לפטר אתמול את מנדלבליט מכיוון שהוא "עשה דיל פוליטי" עם גנץ למנותו לשר משפטים. "עצם ההתייצבות שלו נגד עמדת הממשלה עושה אותו שחקן פוליטי", אמר.

סגירה