שקט הוא לא רפש

יאיר לפיד (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
יוסי אלוני/פלאש90
יאיר לפיד

אם הייתי פוגש את לפיד, שעליו מוטלת הרכבת הממשלה החדשה, והייתי צריך להגיד לו מה הצעד הראשון שהוא חייב לעשות כראש הממשלה, הייתי אומר לו: שקט.

לא שקט בטחוני ולא שקט מביקורת אלא פשוט שקט מכל ההמולה של מכונות הינדוס התודעה והכזב שפעלו פה בשנים האחרונות. שקט מכל השקרים, שככל שהם קשים יותר הם נאמרים בצעקות רמות. שקט מכל המפלצות שהרימו את ראשן בשנים האחרונות: הגזענות, השחיתות, המניפולציות, הפייק ניוז.

אם הייתי פוגש את לפיד, שעליו מוטלת הרכבת הממשלה, והייתי צריך להגיד לו מה הצעד הראשון שעליו לעשות כרה"מ, הייתי אומר: שקט. לא שקט בטחוני ולא שקט מביקורת אלא שקט מהמולת הינדוס התודעה והכזב

שקט אינו רפש. בינואר האחרון הושבע ביידן לנשיא ארה"ב ועשה מהלך דומה כשהחליף את המכונה הרעשנית של הציוצים והעובדות האלטרנטיבות הקרויה גם נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ – בשקט. כבר ארבעה חודשים שאין ציוצים הזויים בחמש בבוקר שעון ישראל, אין יותר עולמות מקבילים של אמת, אין הצגה של עולם המדע כעולם שבא לחתור תחת קיומנו ולא להציל אותנו. שקט.

ישראל חייבת שקט, כי הוא התנאי הראשון כדי להתחיל לעבוד ולתקן את כל מה שנהרס פה. בבקשת השקט הזו מקופלים כבר שאר הדברים:

  • זה יהיה שקט של עשייה, כי הממשלה עובדת עבור האזרחים שלה ובתמורה הם סומכים עליה ויכולים לבקר אותה בלי להיחשב בוגדים.
  • זה יהיה שקט של יכולת להבדיל בין עיקר לתפל, בין מה שצריך לטפל בו לבין מה שאינו משיקולים ענייניים.
  • זה יהיה שקט שיכיל את התחלת התיקון של ההפרדה בין הרשויות: ראש הראשות המבצעת לא ירעים תותחים שמטרותיהם לחסל את הרשות השופטת, יו"ר הרשות המחוקקת יפסיק לרדוף את נשיאת הרשות השופטת ומתוך כך נשיאת הרשות השופטת תוכל אולי להשיב את עצמאותה של הרשות השופטת.
  • זה גם יהיה שקט שבו תחדל ההרעשה הארטילרית של התועמלנים והשופרות.

בניגוד למה שאנחנו מדמיינים, זה לא יקרה בבת אחת.

בהתחלה ידממו אלה שמשלמים להם כדי להעריץ את מי שכבר לא ישב בראש ממשלת ישראל, אחר כך יטרטרו עד שיפסיקו המשפיענים, אלה שנהנו עד כה מאורות זרקורים רק בגלל הדימוי שהם "יודעי דבר מה" וקרובים לצלחת, אבל גם הם יודעים שהם תמכו בראש הממשלה שרצה תמיכה שתהיה תלויה בדבר מה והסתכל עליהם כחפץ.

שקט אינו רפש. בינואר האחרון הושבע ביידן לנשיא ארה"ב ועשה מהלך דומה כשהחליף את מכונת הציוצים והעובדות האלטרנטיביות והרעשנית הקרויה גם נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ – בשקט

אבל הכי קשה יהיה לנו להשקיט את הקול הפנימי של הרעש שהאיש יצר בתוכנו, בראש שלנו. כי הפנמנו את הנדסת התודעה המסולפת כל כך הרבה זמן: את העובדות השגויות, את היכולת לייצר סימטריה לכל דבר שהצד השני עשה או לא עשה כדי להימלט מאחריות, ואולי אפילו יהיה לנו קשה להיפרד מהיכולת להבדיל בין טוב אישי לעומת טוב ציבורי, כי המושגים האלה התערבבו ברעש של מערבל בטון בשנים האחרונות.

"אני מתחייב כראש הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא באמונה את תפקידי כראש הממשלה, ולקיים את החלטות הכנסת ולקיים את החלטות הכנסת. בשקט".

זה מה שצריך ראש הממשלה לפיד להבטיח לאזרחי ישראל לתקופה הקרובה, שקט הוא תחילת שקיעת האבק, ותחילת היציאה לדרך חדשה של בחירה.

רון קסלר הוא איש תוכן ודיגיטל, שימש כמבקר טלוויזה וכתב תרבות במעריב וכדובר הוועד למלחמה באיידס והשתתף בקמפיינים פוליטיים וחברתיים. קסלר ליווה את הפעילות התוכן והדיגיטל של נבחרי ציבור בכירים, ועובד כיום במגזר השלישי. התכנים המתפרסמים בזמן ישראל מבוססים על דעותיו בלבד ולא מייצגים דבר מלבד את עצמו. אתם מוזמנים לעקוב אחריו בטוויטר: https://twitter.com/kessleron_il?s=09.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
עוד 473 מילים ו-4 תגובות
סגירה