ימים של שקט

הנוף ממצפה לוי אשכול (צילום: שמואל בר-עם)
שמואל בר-עם
הנוף ממצפה לוי אשכול

היום שאחרי נתניהו יהיה יום ככל הימים, יום רגיל ושגרתי. ביום שאחרי נתניהו השמש תמשיך לזרוח כהרגלה מתחילת הבריאה, הירח יאיר בכל לילה בחציו או במילואו, והחיים ימשיכו לזרום בנתיבם. שום רעידת אדמה לא תתרחש, שום אסון טבע איום ונורא לא יתחולל, שום כוכב לא ייפול על כדור הארץ להשמידו, חייזרים לא ינחתו כאן לנהל את חיינו ומדינת ישראל לא תיעלם מהמפה ומהעולם.

היום שאחרי נתניהו יהיה יום ככל הימים, יום רגיל ושגרתי. ביום שאחרי נתניהו השמש תמשיך לזרוח כהרגלה מתחילת הבריאה, הירח יאיר בכל לילה בחציו או במילואו, והחיים ימשיכו לזרום בנתיבם

אבל דבר אחד יהיה שונה: האוויר. האוויר יהיה פתאום נקי, צלול, בהיר, לא מזוהם. הנשימות הכבדות ישתחררו ונשוב לנשום רגיל וללא קושי. יהיה שקט מבורך, אנשים יחיו את חייהם כפי שחיו לפני כן, בהבדל אחד קטן ומשמעותי: ראש הממשלה לא יפריע להם בכל יום, בכל בוקר ובכל ערב, ראש הממשלה לא ימשיך להרעיש ולהעכיר את חייהם, ראש הממשלה כבר לא ייכנס לחייהם. כבר לא יהיה מי שיפלג, ישסע ויסית, לא יהיה מי שינפח בלוני שנאה בינינו. להבות האיבה, הטינה והשנאה ידעכו וייעלמו כלא היו, ונשוב לחיות כעם אחד מאוחד, ישראלים אחים במדינה אחת, אחת ויחידה.

ציוץ של העיתונאי רז שכניק
ציוץ של העיתונאי רז שכניק

ביום שאחרי נתניהו החיים יחזרו לאט למסלולם. ממש כמו בארצות הברית שבעטה באחוריו של טראמפ ומאז השפיות חזרה לנצח והשקט המבורך חי ונושם.

גם בישראל ביום שאחרי נתניהו הרוחות יירגעו, ההסתות ישככו, הטירוף ידעך וילך, והמדינה תחזור לבצע את תפקידה שלשמו הוקמה: לשרת את אזרחי ישראל.

והיום הזה מתקרב בצעדים ענקיים, יום בלתי נמנע אף שנתניהו מנסה בכל כוחו למנוע אותו, הוא רק דוחה את הקץ (של שלטונו), הקץ הזה יגיע, והוא קרוב מאי־פעם.

והינה הם באים, ימים של שקט. נפתח להם את הדלת ואת כל החלונות ונקבל אותם בשמחה. עוד מעט סבלנות, רק עוד קצת אורך רוח, עוד המתנה קצרה – והם כאן.

ביום שאחרי נתניהו החיים יחזרו לאט למסלולם. ממש כמו בארה"ב שבעטה באחוריו של טראמפ ומאז השפיות חזרה לנצח והשקט המבורך חי ונושם. גם בישראל ביום שאחריו הרוחות יירגעו, ההסתות ישככו, הטירוף ידעך

וזה מגיע לנו, זכינו לימים האלה ביושר, העונש שנענשנו אוטוטו נגמר ובקרוב מאוד נוכל לחזור לנשום לרווחה ולחיות את חיינו ברוגע ובשלום, ובעיקר – ללא פחד מהשם נתניהו ומנתניהו עצמו. הוא יישאר רק זיכרון רע ורחוק שאיש לא ירצה לזכור. הוא ייזכר כתקלה, שיבוש נורא, לקח היסטורי לעתיד. אין ספק, תקופת נתניהו תיכתב בדפי ההיסטוריה ותילמד כאירוע היסטורי ארוך, עצוב, טרגי ועגום בתולדות מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 383 מילים
סגירה