רק מהטעם הפרסונלי

שלט בחירות של כחול-לבן נתלה בירושלים במהלך מערכת הבחירות, 11 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
שלט בחירות של כחול-לבן נתלה בירושלים במהלך מערכת הבחירות, 11 במרץ 2021

לקבל כל החלטה לאומית אך ורק על בסיס שיקול ההישרדות הפרסונלי.
לכהן תוך הפרת אמונים תמידית וקבועה רק כדי לנסות לבלום משפט פרסונלי.
לעמוד בניגוד עניינים בין טובת המדינה לטובתך האישית רק כדי לנסות לבלום משפט פרסונלי. לחתור לחוק "צרפתי" (זה לא חוק צרפתי באמת כי חוקת צרפת מגבילה כהונת נשיא ל-2 קדנציות) רק מהטעם הפרסונלי.

לקבל כל החלטה לאומית על בסיס ההישרדות הפרסונלית. לכהן תוך הפרת אמונים תמידית כדי לבלום משפט פרסונלי. לעמוד בניגוד עניינים בין טובת המדינה לטובתך האישית רק מהטעם הפרסונלי

להתעמר במדינה שלמה רק מהטעם הפרסונלי.
להוביל ל-4 מערכות בחירות רק מהטעם הפרסונלי.
להסית בלי סוף נגד חצי מהציבור רק מהטעם הפרסונלי.
להימנע מהעברת תקציב מדינה ובכך לפשוע כלפי כולנו אך ורק מהטעם הפרסונלי.

להטיל אימה על מערכת אכיפת החוק אך ורק מהטעם הפרסונלי.
לתמוך בהצעת חוק למניעת כהונת ר"מ מכהן ב-2008 ולהתנגד לכך בהתקרבנות אלימה וכוזבת ב-2020 אך ורק מהטעם הפרסונלי. להסביר שראש ממשלה תחת חקירות איבד את המנדט ב-2008 ואז לשקר שמערכת אכיפת החוק רודפת אחריך אך ורק מהטעם הפרסונלי.

למנות שומרי סף אך ורק מהטעם הפרסונלי. למנות בכירי ביטחון לאומי רק אם הם מבטיחים לך נאמנות פרסונלית. להפוך חיי שומרי סף לגיהינום אלים אך ורק מהטעם הפרסונלי.

לנסות לסחוט בשיא המשבר הכלכלי הטבות מופרכות לך ולאשתך אך ורק מהטעם הפרסונלי. ליצור תרבות כזב מסוכנת שממוטטת את יסודות החברה אך ורק מהטעם הפרסונלי.

לנהל משבר קורונה בצורה מופקרת אך ורק מהטעם הפרסונלי. להימנע מסגרים דיפרנציאליים ולהחריב עשרות אלפי עסקים אך ורק מהטעם הפרסונלי.

ליצור משבר אסטרטגי מסוכן עם ירדן אך ורק מהטעם הפרסונלי.

להטיל אימה על שרידי התקשורת החופשית רק מהטעם הפרסונלי. לשתק מערכת פוליטית רק מהטעם הפרסונלי. לחתום עם בני גנץ על הסכם רוטציה כוזב שמנוגד לרצונם הדמוקרטי של רוב הבוחרים והבוחרות רק מהטעם הפרסונלי.
להפר אותו ולהימנע כאמור מתקציב מדינה רק מהטעם הפרסונלי.

למנות שומרי סף אך ורק מהטעם הפרסונלי. למנות בכירי ביטחון לאומי רק אם הם מבטיחים לך נאמנות פרסונלית. להפוך חיי שומרי סף לגיהינום אלים אך ורק מהטעם הפרסונלי

לשחד (כן, לשחד במלוא מובן המילה) את אורלי לוי ובכך להשתין בקשת על הכרעתם הדמוקרטית של מיליוני ישראלים. להצהיר מראש על חיפוש עריקים (כלומר: גנבי קולות) כדי לסכל את רצון הרוב הדמוקרטי של מיליוני ישראלים.

להכשיר את אנשי תורת הגזע והמתעמרים בלהט"ב אך ורק מהטעם הפרסונלי.
להסית נגד כל נציגי האזרחים הערבים אך ורק מהטעם הפרסונלי. ואז לאמץ ללבך בחום את הנציג הכי שמרני שלהם בסיבוב פרסה מענג של כל מדברריך המבישים, אך ורק מהטעם הפרסונלי. להסביר למה לא לגיטימי שיריביך הפוליטיים ישתפו עימם פעולה ואז להסביר למה לך מותר אך ורק מהטעם הפרסונלי.

לזלזל אחרי בחירות אפריל 2020 ברצון רוב הבוחרים להחלפת יושב ראש הכנסת ולדרוש מיושב ראש כנסת לא נבחר שמכהן רק מכוח רציפות טכנית (אדלשטיין למי ששכח) לא להעלות להצבעה את דבר החלפתו מכוח רצונם של רוב האזרחים, רק מהטעם הפרסונלי.

להעניק מונופול כמו-איראני על דיני האישות לעסקנים אורתודוקסיים שמבזים נשים, שונאים את הדמוקרטיה הליברלית ופוגעים אנושות בדת אך ורק מטעם פרסונלי.

להתעקש לכהן תחת כתב אישום חמור אך ורק מהטעם הפרסונלי. לצפצף כ-ל הזמן על כל היבט דמוקרטי אך ורק מטעם פרסונלי –

ואז להתבכיין כששוקלים להנשים את הדמוקרטיה באמצעות חוק הכרחי ומתבקש למניעת אפשרות הרכבת ממשלה בידי נאשם, בנימוק שזהו חוק פרסונלי. נתניהו. האיש שהדמוקרטיה צריכה להתגונן מפניו. מלך הצביעות והרעל הנרקיסיסטי.

ועכשיו שימו לב למספר דברים אפשריים החל מהשבוע. מספר מחשבות אפשריות. אולי הן אפילו יתממשו:

1

המחשבה שיכולים להיות פתאום פרקליט מדינה של ממש, מנכ"ל למשרד המשפטים, מפכ"ל שאינו נתון ללחצים פוליטיים מבישים, יועץ משפטי לממשלה שממונה רק מטעמים מקצועיים, תקציב מדינה, ושיתוף הנציגים הפרלמנטריים של האזרחים הערבים בהכרעות שונות, היא מחשבה כמעט בדיונית.

אבל ייתכן שהיא קרובה להתממש.

המחשבה שיכולים להיות פתאום פרקליט מדינה, מנכ"ל למשרד המשפטים, מפכ"ל שאינו נתון ללחצים פוליטיים, יועמ"ש שממונה מטעמים מקצועיים, תקציב מדינה, ושיתוף נציגי הערבים, היא מחשבה כמעט בדיונית

2

זה רחוק שנות אור מחתירה לסיום המשטר הצבאי הנורא בגדה ולסיום המשטר דמוי האפרטהייד בגדה, משוויון אזרחי מוחלט לפלסטינים אזרחי מדינת ישראל, מכלכלה סוציאל-דמוקרטית ואנושית וממכלול נושאים קיומיים אחרים.

3

אבל גם שיח פחות רעיל, קטיעת מעגל הכזבים השיטתי, הפסקת שיעבוד אזרחי המדינה לצרכי שליט רקוב, סיום הטרללת שמנסים להסתיר מאיתנו ברשת של שקרים, והפסקת ההתעללות האיומה בעובדות ובעובדי מעון ראש הממשלה – זו התחלה של משהו.

אחרי שנים של ביקורת על מכלול היבטים בהתנהלותו ובהתבטאויותיו של יאיר לפיד, אני מוצא את עצמי אומר בפשטות:

בהצלחה, יאיר לפיד. בהצלחה בניסיון להתחיל לחלץ אותנו מתהום הריקבון

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 673 מילים
סגירה