שרה נתניהו, איילת שקד, בנימין נתניהו (צילום: פלאש90)
פלאש90

שקד מסתערת על ראשות הימין, למגינת לבם של בני הזוג נתניהו

איילת שקד פרחה אתמול, בכפר המכבייה, כשעלתה לבמה כמנהיגה הבלעדית של הימין החדש ● המטרה הבאה שלה: איחוד כל מפלגות גוש הימין, בראשותה ● בבלפור יעשו הכל כדי לחסום את שקד, ומכינים מלחמת התבצרות סביב הרב רפי ● עם הלחץ שיקבל עכשיו מבנט, שקד וכל מחנה הציונות הדתית, ספק אם יעמוד בפרץ ● פרשנות

בנימין ושרה נתניהו כפו מלחמת עולם משונה על מחנה הימין, נגד כל הדעות ואולי נגד כל הסיכויים שעוד נותרו לנתניהו להרכיב ממשלה. שניהם לא רוצים ימין מאוחד, ומבקשים לראות את רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מחד, ואת נפתלי בנט ואיילת שקד מאידך, רצים בשתי מפלגות נפרדות.

הסקרים בערוצים 11 ו-12 העניקו אתמול לאיחוד כזה בימין, אילו שקד תעמוד בראשו, 13-12 מנדטים. האיחוד שווה לימין יותר מאשר ריצה בשני ראשים. אבל נתניהו בשלו. בדיונים הפנימיים בליכוד, עליהם דיווחנו שבוע שעבר בזמן ישראל, הסביר נתניהו כי הישועה תבוא לליכוד ולימין מכיסוח ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, שבינתיים רק עולה בסקרים וקרוב להכפיל את כוחו. אף אחד בצמרת הליכוד לא מסכים עם הניתוח הזה של נתניהו.

זה הזמן שלה: שלטים של הימין החדש בראשות איילת שקד, בכפר המכבייה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
זה הזמן שלה: שלטים של הימין החדש בראשות איילת שקד, בכפר המכבייה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

אז מה קורה כאן? נתניהו לא רוצה את שקד ואת בנט בסביבה. במערכת הבחירות הקודמת הוא יצא נגדם למלחמת חורמה והצליח לחסל אותם לגמרי. לרוע מזלו, אנחנו הולכים לבחירות חדשות – אך גם עכשיו הוא מייחל לתוצאה דומה, גם אם עשרות אלפי קולות בימין עלולים ללכת לאיבוד. כנראה שהאמוציות והשנאה המשפחתית בבלפור כלפי בנט ושקד משוללי כל היגיון. בסביבת נתניהו אפילו המציאו סיפור כאילו בנט מתחנן לקבל את תפקיד השגריר באו"ם, רק שלא יהיה באיזור.

הסיוט של נתניהו ומקורביו הוא לראות איחוד גדול (ימין חדש יחד עם הבית יהודי, האיחוד לאומי ועוצמה יהודית), ועוד לראות את שקד עומדת בראש האיחוד הזה. מעבר לאיבה העצומה לשקד ולבנט, ייתכן שמסתתר כאן גם אינטרס פוליטי. אם האיחוד המדובר גדל במספר המנדטים, הליכוד יורד. שקד נוגסת בו.

הכול מסובך כאן. הכול אישי. בינתיים, לשקד יש תכניות אחרות. לפי שעה, עושה רושם ששקד קיבלה הזדמנות נוספת והיא חוטפת אותה בשתי ידיים. גם בנט לומד מטעויות ומפנה לה את הבמה. אם בבחירות האחרונות השניים הללו לא עברו את אחוז החסימה בגלל מהלך פזיז ומכעיס, הפעם הם מחושבים הרבה יותר. מסיבת העיתונאים של השניים אמש בכפר המכבייה וההצרחה בצמרת הרשימה לא נולדו אתמול או שלשום, אלא מיד אחרי שהוחלט להקדים את הבחירות.

זז הצידה: נפתלי בנט משקיף על איילת שקד מצדי הבמה בכפר המכבייה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
זז הצידה: נפתלי בנט משקיף על איילת שקד מצדי הבמה בכפר המכבייה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

ההתקפלות של בנט מסמנת גם לרב פרץ את הדרך החוצה מהמקום הראשון ברשימת הבית היהודי. בעשרת הימים שנותרו עד הגשת הרשימות, פרץ יהפוך לשק החבטות של בנט ושקד – וגם של גורמים בתוך הבית היהודי בראשות סמוטריץ' – עד שיפנה את מקומו. התקשורת הדתית-לאומית תפעיל על פרץ לחצים כבדים משלה, מגובה בסקרים שמלמדים על פער ביכולת של שקד לעומת פרץ להביא מנדטים.

מן הצד השני יעמוד אחד, בנימין נתניהו, וינסה לשכנע את הרב פרץ כי שקד תמליץ על בני גנץ להרכבת הממשלה הבאה. עד כדי כך גדולה המשטמה. גם שרה נתניהו נרתמה למשימה והזהירה את הרבנית מיכל פרץ מפני שקד ובעצם ניסתה לשכנע אותה לסכן את בעלה הרב ואת הבית היהודי ושותפיו, העלולים לרדת אל מתחת לאחוז החסימה.

הימור שלי: פרץ יחזור לימי הישיבה בעצמונה ולימי ההתנתקות ויצטרך שוב להתפנות בדרכי שלום. אין לו שום ברירה אחרת. אחרי חמישה חודשים בלבד בפוליטיקה, הוא לא ייקח את כל גורל הציונות הדתית על הראש. הולכים להפוך שם עוד דף ולרשום פרק חדש עם איילת שקד הפופולרית.

עוד 464 מילים
סגירה