מפגינים מחזיקים בשלטים "שמאלנים בוגדים" בהפגנה מתחת לביתה של איילת שקד, 30 במאי 2021 (צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner)
AP Photo/Sebastian Scheiner

נתניהו מחפש כאוס ● הוא היה רוצה היום ברחובות את שני מיליון המצביעים שבחרו בליכוד, במפלגות החרדיות ובציונות הדתית ● זה מה שהוא ביקש מהאנשים אתמול ● בנט ביקש בנאומו הגנה ● פרשנות

מה שקורה לנגד עינינו זו תערובת שכמוה לא הכרנו – חיבור מסוכן ביותר בין הונאה ואלימות.

לאורך השנים ידענו מערכות בחירות שהיו אלימות. ידענו מערכות בחירות שלוו בהאשמות על זיופי קולות בשוליים. עכשיו משתלט על הכול ענן עכור של טענות אלימות על שקרים והונאה פוליטית, שעליהם מדברים כולם משני הצדדים.

ימים ספורים אחרי המלחמה בדרום, האווירה ממילא טעונה בעליל, והימין עוד מוסיף לה מנות גדושות של הסתה כדי למנוע הקמת ממשלה. אלוהים ישמור אותנו מכל מה שהולך להיות כאן בשבוע הקרוב, עד שנפתלי בנט יציג את הממשלה שלו.

בשנתיים וחצי האחרונות שולטת בישראל תרבות השקר. לראש הממשלה בנימין נתניהו יש חלק ניכר בתרומה הזו לחיים הציבוריים, והשיח הנכלולי יהיה גם חלק מהמורשת הקלוקלת שהוא ישאיר.

בשנתיים וחצי האחרונות שולטת בישראל תרבות השקר. לראש הממשלה בנימין נתניהו יש חלק ניכר בתרומה הזו לחיים הציבוריים, והשיח הנכלולי יהיה גם חלק מהמורשת הקלוקלת שהוא ישאיר

במהלך השנים הללו הצליח ראש הממשלה להחזיק מעמד ולגרור את המדינה מבחירות לבחירות רק אחרי שהוליך שולל את כולם. משפט ההונאה של נתניהו שמתנהל בימים אלה מרחף כל הזמן ברקע.

בנימין נתניהו בהצהרה בשידור חי בתגובה להודעתו של נפתלי בנט כי הוא פועל להקים ממשלת שינוי, 30 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בנימין נתניהו בהצהרה בשידור חי בתגובה להודעתו של נפתלי בנט כי הוא פועל להקים ממשלת שינוי, 30 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

עכשיו המשחק של נתניהו אולי נגמר, אבל השקר נשאר והוא רק מחריף ומתחזק ומאיים על כולנו. כאשר אובדן השלטון נראה ממשי, גם השיח המטורף מתחיל להשתלט. נתניהו לא מוכן לוותר, והוא עושה הכול בדרך מבעיתה.

נתניהו הופך את עצמו כמגן הבלעדי של המולדת מול חבורה של אנשי שמאל שבאים להחריב לנו את המדינה, את עתיד המדינה, ואפילו את צבא ההגנה לישראל. פעמיים הוא עמד עם הגב לים, נושא את הנאומים המסוכנים שלו – ולא סתם בחר את התפאורה הנוראה הזו.

נתניהו, שהחדיר בציבור את התחושה שרק הוא יכול להציל את ישראל מפני מבקשי נפשה, דורש היום דיבידנדים על התודעה החרדתית שיצר כאן. כזה היה הנאום שלו אתמול (ראשון) בערב.

נתניהו, שהחדיר בציבור את התחושה שרק הוא יכול להציל את ישראל מפני מבקשי נפשה, דורש היום דיבידנדים על התודעה החרדתית שיצר כאן. כזה היה הנאום שלו אתמול בערב

קואליציה של שינוי, שהיא מבחינות רבות קואליציית ימין לכל דבר, עם בנט כראש הממשלה והשרים הבכירים יאיר לפיד, גדעון סער אביגדור ליברמן ובני גנץ ועם ייצוג נמוך לשמאל (העבודה ומרצ) היא מבחינת נתניהו זו שתמכור את המדינה ולא תגן עליה מפני איראן וחמאס. ראש הממשלה אף הרחיק לכת והשווה את הממשלה החדשה לאיראן, צפון קוריאה וסוריה – עד כדי כך.

תומכי נתניהו ומתנגדיו מפגינים מול ביתה של איילת שקד, 30 במאי 2021 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
תומכי נתניהו ומתנגדיו מפגינים מול ביתה של איילת שקד, 30 במאי 2021 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

קחו את האמירות הללו, תוסיפו להן את ההצהרה של נתניהו כי מדובר ב"הונאת המאה" של בנט, ותמצאו בצד השני של המשוואה את התמונה של בנט בכאפייה, את הטענות הישנות על בגידה, וגם את האלימות שאי אפשר יהיה למנוע בימים הקרובים. בדוק.

נתניהו מחפש כאוס. הוא היה רוצה היום ברחובות את שני מיליון המצביעים שבחרו בליכוד, במפלגות החרדיות ובציונות הדתית. זה מה שהוא ביקש מהאנשים אתמול. בנט ביקש בנאומו הגנה.

בנט יודע שהוא עשוי להיות ראש הממשלה עם שישה מנדטים, עוד תקדים בתולדות המדינה. הוא יודע שזו תהיה ממשלה בעייתית שעומדת על כרעי תרנגולת – שבע מפלגות קטנות ובינוניות שנשענות על ארבעה מנדטים של מנסור עבאס ורע"ם. הוא יודע שנתניהו יילחם בו בשבוע הזה עד חורמה, ואחרי שיקים את הממשלה הוא יכה בו ללא רחם מהאופוזיציה.

בנט יודע שהוא עשוי להיות ראש הממשלה עם שישה מנדטים, עוד תקדים בתולדות המדינה. הוא יודע שנתניהו יילחם בו בשבוע הזה עד חורמה, ואחרי שיקים את הממשלה הוא יכה בו ללא רחם מהאופוזיציה

אבל בנט יודע שאין לו ברירה. נתניהו משקר, אין לו ממשלה אחרת, והבחירות החמישיות הן אסון. וחוץ מזה, יש כאן הזדמנות בלתי חוזרת לעשות היסטוריה.

נפתלי בנט מוסר הצהרה בשידור חי ומודיע כי החליט להצטרף למשלת שינוי, 30 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נפתלי בנט מוסר הצהרה בשידור חי ומודיע כי החליט להצטרף למשלת שינוי, 30 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בעצם, כולם כאן משקרים, ולכן השיח מסוכן בהתאמה. אלימות בנויה על שקרים. נתניהו משקר כשהוא מספר שיש לו עריקים – אין לו כלום. גם אם הציע רוטציה לגדעון סער, הוא ידע שסער לא יבוא, אבל יהיה קל להאשים אותו ב"ממשלת השמאל".

בנט משקר כי הוא התחייב שלא ילך עם לפיד לשום רוטציה. בנט יצטרך לשקם את עצמו ואת האמינות שלו תוך כדי תנועה, ועוד בתפקיד התובעני של ראש ממשלת ישראל. תעצומות הנפש שהוא נדרש להן כמעט לא אנושיות.

בנט יצטרך לשקם את עצמו ואת האמינות שלו תוך כדי תנועה, ועוד בתפקיד התובעני של ראש ממשלת ישראל. תעצומות הנפש שהוא נדרש להן כמעט לא אנושיות

אחד האנשים הכי מקורבים לנתניהו טען אתמול כי יש לראש הממשלה עוד קלפים ביד. כנראה עוד שקר.

הקלף החזק ביותר שלו ברגע זה הוא יו"ר הכנסת יריב לוין, שינסה לדחות את מועד הצגת הממשלה כמה שיותר כדי לקנות זמן למכבש הלחצים שעובד בכל פינה, וממנו בורחים נפתלי בנט ואיילת שקד עם מאבטחים צמודים, בתקווה שלא יהיה כאן אסון גדול.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
ממשלה עם מספר מפלגות קטנות תתקשה למשול, אבל כל זמן שביבי יהיה ראש האופוזיציה, הקואלציה תחזיק מעמד. הם יידעו שאם הממשלה מתפרק ביב ממתין בפינה, כולם יפתחו כוחות על, יהיו גמישים כמו גומי, ... המשך קריאה

ממשלה עם מספר מפלגות קטנות תתקשה למשול, אבל כל זמן שביבי יהיה ראש האופוזיציה, הקואלציה תחזיק מעמד. הם יידעו שאם הממשלה מתפרק ביב ממתין בפינה, כולם יפתחו כוחות על, יהיו גמישים כמו גומי, העיקר לא להחזיר את השלטון לביביזים

עוד 695 מילים ו-2 תגובות
סגירה