שטיק אחד רחוק מדי

אפילו כשהוא עומד לאבד את שלטונו, נתניהו עדיין מעדיף לבזות את בכירי מפלגתו ● לעומת סער ואנשי תקווה חדשה, בנט ושקד הפכו למטרה מכיוון שבמשך חודשים ארוכים העבירו מסרים כפולים ● ראשי ממשלת השינוי למדו מהמאסטר והפעם הגיעו מוכנים ● והמפלגות החרדיות עשויות לעשות היסטוריה ולתמוך דווקא במרים פרץ לנשיאות המדינה ● פרשנות

בנימין נתניהו בהצהרה בשידור חי בתגובה להודעתו של נפתלי בנט כי הוא פועל להקים ממשלת שינוי, 30 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו בהצהרה בשידור חי בתגובה להודעתו של נפתלי בנט כי הוא פועל להקים ממשלת שינוי, 30 במאי 2021

1

גם בדמדומי שלטונו, בנימין נתניהו בחר לבזות את בכירי מפלגתו ולהשפילם עד דק – ורק לא לאפשר למי מהם להמשיך את שלטון הליכוד.

החל מאתמול (ראשון) בצהריים, עם חשיפת הספין התורן על הצעה לגדעון סער לכהן כראש ממשלה למשך 15 חודשים, תוך המשך שלטון נתניהו בעקיפין (באמצעות רוב מובהק של הליכוד), נרמסו ישראל כ"ץ, יולי אדלשטיין, מירי רגב, ניר ברקת ויריב לוין.

בהמשך היום הגיע מכתב ההצעה, בחתימת נתניהו וראשי המפלגות התומכות בו, ובסוף היום – בשיא מהדורות החדשות – נתניהו בקולו ניסה לפתות את סער להצטרף, תוך שהוא מסביר עד כמה זה מהלך לא ראוי.

אם נתניהו מוכן היה למכור את ממשלתו לאיש הליכוד לשעבר, שהכריז מלחמת חורמה על ראש הממשלה, מדוע לא הציע נתניהו כי למשך 15 חודשים (לפחות) יעמוד כ"ץ, למשל, בראשות הממשלה? או שאדלשטיין ינווט את המפלגה בתקופה המורכבת? גם ברקת ורגב מסוגלים, הלא כן? הרי אם מישהו אחר היה עומד עתה בראשות הליכוד ולא נתניהו, סער ותקווה חדשה היו מזנקים פנימה.

בנימין ושרה נתניהו מוקפים בבכירי הליכוד בליל הבחירות במטה המפלגה,23 במרץ 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
בנימין ושרה נתניהו מוקפים בבכירי הליכוד בליל הבחירות במטה המפלגה,23 במרץ 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

ובכן, זה לא קרה. נתניהו תמיד העדיף לשבת עם אנשי שמאל ולא לאפשר למי מבכירי מפלגתו למשול. ומה קיבלנו בתמורה מבכירי הליכוד אתמול? הדלפות בעילום שם למהדורות החדשות. זו עדיין רמת הפחד שלהם מפני נתניהו. הם עדיין מסרבים להפנים שרק מבחוץ – כמו משה כחלון, גדעון סער או אביגדור ליברמן – אפשר לעשות מהלכים.

2

מדוע ההפגנות וההכפשות והאיומים מתרחשים אל מול בתיהם של נפתלי בנט ואיילת שקד, ולא מול ביתם של אנשי תקווה חדשה?

בנט ושקד הפכו למטרה קלה, מכיוון שבמשך חודשים ארוכים העבירו מסרים כפולים. רגל פה, רגל שם. רוצים ממשלת ימין, אבל לא משיגים את הרוב הדרוש ולכן האופציה של ממשלת שינוי היא בעיניהם עדיפה על מערכת בחירות חדשה.

כתוצאה מהדואליות הזו, הם הפכו למטרה קלה. אל הבתים שלהם הגיעו הביביסטים ואנשי הציונות הדתית באותה גישה אגרסיבית, מטיפה, מתלהמת, תוך האשמת שמאלנים בבגידה. מחליא. לשקד אף הוצמדה אבטחה מוגברת.

הפגנת הימין מתחת לביתה של איילת שקד, 30 במאי 2021 (צילום: פלאש90)
הפגנת הימין מתחת לביתה של איילת שקד, 30 במאי 2021 (צילום: פלאש90)

אחרים בסיעת ימינה סובלים מהפחדות, סרטונים אלימים. ברגעים אלה, קשה להבין אם הגועל הזה איתנו לעוד זמן רב, או שהדברים יירגעו אחרי שתוקם ממשלה, או שמא אף יסלימו.

3

במשך 12 שנים רצופות לימד נתניהו את הזירה הפוליטית תככנות פוליטית מה היא. אין טריק או שטיק בספר שהוא לא הוציא לפועל, ובדרך הערים על כולם. לא פלא שראשי ממשלת השינוי – יאיר לפיד, סער ובנט – הגיעו לרגע הזה עם כיסים עמוקים של קסמים. הם שולפים ושולפים, כי למדו מהמאסטר.

רוב השנים שיחק נתניהו על מגרש ריק. אף אחד מיריביו לא העז לחשוב על ההונאות שהיו עבורו לחם וחמאה. אבל אחרי ארבע מערכות בחירות ושטיק אחד יותר מדי נגד גנץ, הכל השתנה.

הפשע הגדול מכול היה אי-העברת תקציב המדינה, בניגוד לחוק ובניגוד להסכם חתום. גנץ זעם על התכסיס המלוכלך, אך דבר לא עזר. נתניהו הפר את ההסכם הקואליציוני ופירק במו ידיו את הממשלה.

בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020 (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020 (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

ה"ערבות" של אריה דרעי התבררה כחתימה על הקרח, משה גפני סייע לנתניהו לדחוף לתקציב המשכי ומהמניה של גנץ באותה עת כמעט ולא נשאר כל ערך.

כעבור שנה, אין בנמצא פוליטיקאי אחד שמוכן להיכנס עם נתניהו מתחת לחופה. הנייר שלו אינו נייר, ההבטחות שלו מופרחות לחלל ולא עושות יותר רושם על אף אחד. היבבות כי "בנט הוא משקל נוצה" ו"בנט עוסק בהונאת המאה", נפלו על אוזניים אטומות.

להונאה הגדולה שהוביל נתניהו במהלך 2020, בשיאה של מגפת הקורונה, בפגיעה קשה באזרחי המדינה באמצעות דילוג על תקציב המדינה – מזה אין תקומה.

4

ביום רביעי יערכו הבחירות לנשיאות המדינה. חברי הכנסת החרדים התכוונו מלכתחילה לתמוך במועמדות של יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג – נכדו של הרב הראשי הראשון במדינה, בנו של הנשיא השישי. הם חשבו שאין ראוי מכך.

משה גפני, מאיר פרוש ויצחק (בוז'י) הרצוג בכנסת, מרץ 2018 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
משה גפני, מאיר פרוש ויצחק (בוז'י) הרצוג בכנסת, מרץ 2018 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

אולם במהלך סוף השבוע, התברר לח"כים החרדים כי כמעט כל הגופים המרכיבים את ממשלת השינוי יתמכו במינוי של הרצוג. והם רוצים להציג את המצב ההפוך. כלומר, הם לא רוצים להצטייר כמי שתמכו בגוש השינוי.

אי לכך, בימים האחרונים נצפו גפני ויעקב ליצמן בהתייעצויות עם רבניהם. יתכן שאחרי אותן פגישות, הם קיבלו אור ירוק לתמוך דווקא במועמדותה של מרים פרץ.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
ביבי ועושי דברו התחילו במסע של איומים והפחדות נגד נפתלי בנט ונגד איילת שקד! בואו נראה לביבי שאנחנו לא מפחדים, שאנחנו לא נרתעים, לא ניכנע לתעמולת הטרור של ביבי! בכל פעם שיש הסתה ואיומ... המשך קריאה

ביבי ועושי דברו התחילו במסע של איומים והפחדות נגד נפתלי בנט ונגד איילת שקד!
בואו נראה לביבי שאנחנו לא מפחדים, שאנחנו לא נרתעים, לא ניכנע לתעמולת הטרור של ביבי!
בכל פעם שיש הסתה ואיומים:
1. תחשפו ותפרסמו את זה פה בטוויטר (בפייסבוק באינסטגרם ובשאר המדיה החברתית)
2. תדווחו למשטרת ישראל ותגישו תלונה ללה"ב 433
בואו נעמוד בצורה איתנה ונחרצת ויחד נגיד "לא" לטרור של ביבי!

ממשלת השינוי תיפטר מהתופעה הפושעת של תרבות הרוע והשקר והנוכלות והאיומים,
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא לחשוף כל אירוע כזה בכלי התקשורת ובמדיה החברתית,
ולדווח למשטרה.

לא נרתע ושום דבר לא יניא אותנו מלעשות את הדבר הנכון בשביל תושבי ישראל!
תמשיכו להביע את התמיכה הבלתי מסויגת בבנט ושקד וסער וכל כוכבי ממשלת השינוי!
באנו חושך לגרש!

בואו נעשה ביחד את כל מה שאפשר כדי להוקיע את ההפחדות האיומים וההסתות, ולעודד ולתמוך במנהיגים האמיצים שרוצים יחד איתנו בשינוי לטובת מדינת ישראל.

גוש השינוי רוצה את הרצוג? זה שביבי תומך בו? איפה השינוי איפה???? העובדה שהרצוג נכדו של.... יפה לסיפורים. הרצוג פוליטיקאי, לא מוצלח במיוחד, שקרא לחברת מפלגתו כלבה. מי שבוחר בו עדיין, כנ... המשך קריאה

גוש השינוי רוצה את הרצוג? זה שביבי תומך בו? איפה השינוי איפה???? העובדה שהרצוג נכדו של…. יפה לסיפורים. הרצוג פוליטיקאי, לא מוצלח במיוחד, שקרא לחברת מפלגתו כלבה.
מי שבוחר בו עדיין, כנראה תומך בסגנון הזה ויהיה חי עצוב שגוש השינוי לא יביא שינוי בעניין הזה.

עוד 605 מילים ו-2 תגובות
סגירה