חנה בוטח מציגה חלק מהאביזרים בחנות שלה בתל אביב (צילום: שושנה סולומון)
שושנה סולומון

חנות סקס "כשרה" בתל אביב מציעה ויברטורים ונרות שבת

"אנשים מתחתנים ונשארים במערכת יחסים לזמן רב. צעצועי מין יכולים לעזור להם לתבל את העניינים ביניהם", מסבירה חנה בוטח, בתו של רב אמריקאי ידוע, שפתחה חנות סקס "כשרה" בלבה של תל אביב

"מה הופך צעצוע מין לכשר?" הייתה השאלה הראשונה שעלתה כאשר קיבלנו את ההזמנה לבקר בחנות הסקס הכשרה שפתחה לאחרונה את שעריה בתל אביב.

מי שפתחה את החנות היא חנה בוטח, בתו של הרב האורתודוקסי הידוע מאמריקה, שמואלי בוטח, שכתב ספרים כמו "סקס כשר: מתכון לתשוקה ואינטימיות" ו"למה אני לא יכול להתאהב: תכנית של 12 צעדים".

החנות, הממוקמת בלב העיר, היא הדבר הכי רחוק ממפוקפק וסליזי. למעשה, כשמתקרבים לחנות, התגובה הראשונית היא בלבול.

על החלון נכתב "סקס כשר" באותיות שחורות וסגולות, אבל במבט ראשון כל מה שאפשר לראות מבחוץ הוא בגדים. "הבגדים עוזרים להקל על הכניסה", אומרת בוטח בת ה-28, כשהיא לבושה בג'ינס שחורים וחולצה ללא שרוולים.

חברתה של חנה, המעצבת כריסטינה דיקנס, תכננה גם היא לפתוח חנות, ושתי הנשים החליטו להקים חנות יחד כדי להקל על לקוחות המחפשים עזרים למין, מסבירה חנה. לכן השם המשותף של החנות: Foreign Denim X Kosher Sex. "הם מסתכלים על הבגדים ואז מציצים" על הדברים האחרים, אומרת בוטח.

ה"דברים האחרים" מוצגים בצניעות על שולחן קפה עגול בצד החנות, ועל מדפים על הקיר. מימין, קרוב יותר לחלון, נמצאים אביזרים כמו כיסוי עיניים, אזיקי קטיפה, נוצות, תכשיטי גוף, נרות, צובטי פטמות, בשמים ושמנים. יש גם משחק בו זוגות זורקים קובייה ומקבלים הוראות מה לעשות.

משמאל אפשר למצוא אביזרים אינטנסיביים יותר, אם כי הם נראים תמימים למראה. צבעי הפסטל הבהירים והקווים העדינים גורמים להם להיראות יותר כמו מוצרים מעוצבים לבית – מלחיות, פותחי בקבוקים ומחזיקי כלי מטבח, למשל.

"יש לנו מגוון רחב של מוצרים ואני מוודאת שהכל בטוח לשימוש וידידותי לסביבה", אומרת בוטח. "שום דבר לא גס. מיניות היא עניין מורכב. כל הדברים האלו ניתנים לשימוש עם הפרטנרים כדי ליצור אינטימיות מוגברת".

בין הפריטים המוצגים נמצא ויברטור מסיליקון המופעל בסוללות הנקרא "זן", ויברטור אצבע הנקרא "הסנפיר" אותו אפשר להטעין באמצעות כבל USB ואשר מלבישים על האצבע, ויברטור נטען ללא צורך בהחזקה ביד – מכשיר בצבע ורוד-בהיר דמוי-ביצה עם זרועות שיכולות לחבק את נקודות העונג, וגם ויברטור נטען בשם "שרביט הקסם". ה-Minamo, גאדג'ט רוטט בצבע תכלת מסיליקון רך, מעוצב כדי להתאים בעדינות לקווי המתאר של הגוף הנשי.

"הייתי בהרבה חנויות סקס קודם לכן", אומרת מירב. "אבל חנה גורמת ללקוחות להרגיש שהם קונים משהו שהם צריכים, בלי הבושה. היא מסבירה לך איך להשתמש בוויברטור כמו שהיא הייתה מסבירה לך איך למרוח קרם על הפנים"

אז, מה הופך צעצוע לכשר? מדובר במטרה של הצעצועים, מסבירה בוטח. לדבריה, אביזרי המין מיועדים "לעזור לזוגות נשואים ליצור אינטימיות במערכת היחסים. אלו דברים שכדאי להשתמש בהם ליצירת אינטימיות מוגברת.

"אנשים מתחתנים ונשארים במערכת יחסים לזמן רב. עזרים יכולים לעזור לאנשים לתבל את העניינים ביניהם. קשה מאוד לשמור על תשוקה וחדשנות במערכת יחסים ארוכות-טווח. צריך לגלות מחדש אינטימיות בין שני אנשים, וכדי לעשות את זה צריך ללמוד משהו חדש כל הזמן, ואלו עזרים שיכולים לעזור בכך".

בוטח אומרת כי היא לא חוששת מתגובות הנגד או מקבלת אישור מרבנים. "אבא שלי רב", היא אומרת וצוחקת. "אני אבקש ממנו אישור". היא מוסיפה כי לאחרונה נכנס רב לחנות שלה ואמר לה שהיא עושה משהו "חשוב מאוד".

"ליהדות יש כל-כך הרבה להציע", היא אומרת. "מיניות היא לא טאבו. היא מדברת על נישואים וקדושה ומה שצריך להיות במערכת יחסים. הגבר מצווה לענג את אשתו. יש כל-כך הרבה תבונה ביהדות", וצריך להפיץ את המסר הזה.

גם ספרי ה"סקס הכשר" של אביה מוצעים למכירה בחנות. מלבדם, בשולחן שלה, בוטח מציגה גם קופסאות קטנות עם נרות שבת, לחלוקה לנשים כדי לעודד אותן להדליק נרות בשישי בערב.

חנות הסקס ה"כשרה" בת"א (צילום: שושנה סולומון)
חנות הסקס ה"כשרה" בת"א (צילום: שושנה סולומון)

החנות, המוכרת מוצרים גם דרך אתר האינטרנט, נפתחה בסוף יוני, ובוטח נמצאת עדיין בתהליך של קבלת האישורים הנדרשים ממשרד הבריאות ומכון התקנים למוצרים שהיא מייבאת.

"יש לי הרבה דברים שאני רוצה להביא", היא אומרת, ביניהם מוצרים העוזרים לנשים בהריון או בגיל הבלות ומוצרים המקלים על הכאב שאנשים מרגישים במהלך יחסי מין. "כל מה שיכול לעזור לאנשים", היא אומרת. בוטח, שעברה לישראל ב-2011, אומרת כי החנות היא חלק מהמשימה בחיים שלה.

"יהדות היא מרכז החיים שלי, אבל אני חיה בעולם מודרני", היא אומרת. "אני רוצה לשלב בין שניהם. זו הדרך שלי להביא את האור של היהדות לעולם".

בזמן שבוטח מדברת, מירב בת ה-42, שמעדיפה לא לחשוף את שמה המלא, נכנסת לחנות. היא אישה חילונית ולקוחה. היא רכשה ויברטור מסוג זן כשהחנות נפתחה, והגיעה שוב כדי להסתכל על עוד דברים.

"הייתי בהרבה חנויות סקס קודם לכן", אומרת מירב. "אבל חנה גורמת ללקוחות להרגיש שהם קונים משהו שהם צריכים, בלי הבושה. היא מסבירה לך איך להשתמש בוויברטור כמו שהיא הייתה מסבירה לך איך למרוח קרם על הפנים".

עוד 687 מילים
סגירה