ממשלת ימין מסוכנת לישראל

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בבית הלבן (צילום: צילום: קובי גדעון, לע"מ)
צילום: קובי גדעון, לע"מ
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בבית הלבן

בימים ואולי בשבועות עד שממשלת שינוי תושבע (אם תושבע) צפו לשמוע שוב ושוב את המנטרה מפי שופרי הליכוד: "הם מקימים ממשלת שמאל מסוכנת לישראל". האסטרטגיה המוכרת רשמה שיא מסויים בסרטון ההיסטרי מהשבוע שעבר בו בנימין נתניהו צולם עם הגב לים בעודו רושף שממשלת שמאל מסוכנת לחיילים, מסוכנת לאזרחים ומסוכנת לציפורים.

טענת הנגד התמקדה בטיעון הרפה משהו שממשלת ה"שינוי" בכלל לא תהיה ממשלת שמאל, בגלל שיש בה את נפתלי בנט וגדעון סער ושות'. אפשר להתווכח על יחסי הכוחות (לדעתי אביגדור ליברמן בשלב זה הוא די שמאל בגלל הנושא החרדי), אבל אכן, אין מדובר בממשלת שמאל במובן הקלאסי.

בימים ואולי בשבועות עד שממשלת שינוי תושבע (אם תושבע) צפו לשמוע שוב ושוב את המנטרה מפי שופרי הליכוד: "מקימים ממשלת שמאל מסוכנת לישראל". האסטרטגיה רשמה שיא בסרטון ההיסטרי משבוע שעבר

הבעיה היא שזהו רק חלק ממה שצריכה להיות מתקפת הנגד, וגם לא החלק העיקרי. הדבר העיקרי שצריך לעשות הוא לבייש בחריפות ובנחישות כל מנוול שיעז לטעון שהשמאל מסוכן. אלה שמכפישים כך את השמאל הם הם מסוכנים, משתי סיבות.

ראשית, לדמגוגיה מסוג זה בדרך כלל אין מקום בדמוקרטיה. כדי שדמוקרטיה תעבוד צריך להתווכח רעיונית, לגופם של עניינים, והמפסיד חייב לדעת להפסיד. הימין החדש ברחבי העולם שכח מה זה להיות דמוקרטי: הם מתייחסים להפסדים בבעתה ומנסים לשבור את הצעצועים על ראשי המנצחים, כמו תינוקות בריונים. זה המצב עם נתניהו, וכך היה עם ידידו דונלד טראמפ, ואם לא נדע להלחם בזה, הם לא יהיו האחרונים. התנהלות זו מהווה בפועל הסתה לאלימות ואף לרצח, כפי שראינו בוושינגטון ב-6 בינואר.

הסיבה השנייה להדוף את הטענה בחריפות ואף בזעם היא שמדובר בשקר מרושע. יתרה מזאת: זהו מקרה נדיר של שקר מושלם לחלוטין – שקר שהוא ההפך המתמטי של האמת. זה מרתק לחזות בשקר מזוקק כל כך.

למרות שלא נעים להחזיר באותו מטבע, האמת היא שהימין מהווה סכנה לישראל, לא השמאל, מהסיבות הבאות:

1

הימין מסבך את ישראל באסון ההתיישבות בשטחים שמקשה מאוד על חלוקת הארץ בעתיד, ובכך מוביל את ישראל לתוצאת מחדל של מדינה אחת שלא יהיה בה רוב יהודי. במילים אחרות, התאבדות לאומית, קץ הציונות, והכל רשום בטאבו על שמו של הימין.

2

הימין נותן כיסוי לאסון המתמשך ביחסי ישראל עם החרדים, בו המדינה מסבסדת בתי ספר שאינם מלמדים מתמטיקה, מדעים או אנגלית, ומשלמת משכורת לכל החיים ל"תלמידי" ישיבות מזדקנים כדי שישתמטו מהצבא. בכך היא מוציאה אותם משוק העבודה, מגדלת פרא ביורוקרטיה דתית עצומה המקיימת עשרות אלפי "משרות" פיקטיביות, וממשיכה בסבסוד המעודד שיעור הילודה מטורף (מעל 7 ילדים לאישה בממוצע), שבקרוב יהפוך את החרדים לרוב וישים קץ למה שנבנה כאן בעמל רב (ולרוב על ידי השמאל).

הטענה הרפה שזו לא ממשלת שמאל, היא החלק השולי במתקפת הנגד הנדרשת. הדבר העיקרי שצריך לעשות הוא לבייש בחריפות כל מנוול שיעז לטעון שהשמאל מסוכן. אלה שמכפישים כך את השמאל הם הם המסוכנים

3

הימין הוא שמרחיק את יהודי אמריקה, שהם עמוד התווך של התמיכה הקריטית של ארה"ב בישראל, בכך שהוא מאפשר לקלפטוקרטיה החרדית לעלוב בהם ולהדירם. זאת על ידי קידום מדיניות אנטי-ליברלית שרובם המכריע מתעבים.

4

הימין הוא שהפר את הכלל הקרדינלי של  שמירת יחסים טובים עם שתי המפלגות בארצות הברית על ידי כריתת ברית פוליטית גסה עם הרפובליקאים ועם דונלד טראמפ – וכעת אנו משלמים את המחיר במתיחות גוברת עם המפלגה הדמוקרטית שהיא כנראה מפלגת הרוב הטבעי בארצות הברית בעתיד.

5

הימין הוא זה שמקרב את אסון הפצצה הגרעינית האיראנית על ידי הפצת השקר המגוחך שהסכם הגרעין מ-2015 איפשר לאיראנים "לדהור לפצצה" בעתיד – כאשר הכוונה הייתה לחדשו ולהאריכו. היה זה דווקא הביטול המטופש של ההסכם על ידי נשיאה הבור של ארה"ב – בלחץ המופקר של נתניהו – שהאיץ מחדש את העשרת האורניום על ידי איראן. הדבר הוא לא רק סכנה לחיילי וציפורי ישראל אלא לכל העולם כולו.

6

הימין התמסר (כמו בתקופות אפלות בעבר, במדינות שהפכו למסוכנות) לסגנון שלטון סמכותני המאופיין בפולחן אישיות של השליט והחלשת מוסדות הדמוקרטיה שמהווים את התשתית למשהו יותר עמוק והוגן מעריצות הרוב. זה ממצב את ישראל בליגה של פולין, הונגריה, טורקיה, הפיליפינים וברזיל, במקום עם קנדה, צרפת או בריטניה. מיצוב מסוכן לישראל.

הימין מקרב את אסון הפצצה. דווקא הביטול המטופש של ההסכם, בלחץ המופקר של נתניהו, האיץ מחדש את העשרת האורניום על ידי איראן. הדבר הוא לא רק סכנה לישראל אלא לעולם כולו

הקטסטרופה המקומית הזו, שממיט הימין הישראלי על המדינה, מתיישרת היטב עם בעיה רחבה יותר של הימין בכל רחבי העולם. בימין העולמי נמצא כמעט את כל מכחישי שינויי אקלים, מכחישי הקורונה, מכחישי המדע, שונאי החינוך הגבוה, ומפיצי תאוריות הקונספירציה. בארה"ב זהו הימין שמתנגד לרפורמה שתמנע סחר חופשי בנשק קטלני (כמו בכל מקום נורמלי בעולם) ותקים קופות חולים לכל האזרחים.

בדיוק כמו בארץ, בימין העולמי מגדלים פוליטיקאים שמחבלים ככל שניתן בעקרונות הדמוקרטיה הליברלית, שהם מקור עוצמת האזרחים מול השלטון ושמירת הזכויות של כל אחד מאיתנו כפרטים. הימין האנטי-ליברלי מסית את ההמון וקורא לכל הקדמה הזאת "אליטה". הימין הזה הוא מסוכן.

השמאל הקיצוני ירד אף הוא מהפסים במקומות מסוימים, במיוחד בארצות הברית. הדיקטטורה המחשבתית של הפרוגרסיבים שם היא ניהיליסטית, לא אידאליסטית, והיא פוגעת קשה בשמאל. אבל זה לא משתווה לרמת הסכנה שמהווה הימין. וזה גם לא באמת משנה את הדיכוטומיה הבסיסית הקיימת בין שמאל לימין כמעט מאז ומתמיד. בית הלל ובית שמאי.

הציניקנים טועים: רוב האנשים טובים במהותם. אך למרבה הצער הם גם צודקים: רבים מדי מושפעים בקלות מהרוע. הרוע פועל כיום במעמד צד אחד בלבד. זו הסיבה שבימין יש כיום רוב בקרב הציבור היהודי בישראל.

הסכנה העיקרית מטעם השמאל היא שהוא לא יודע להחזיר מנה אחת אפיים, עם אש בעיניים וסכין בין השיניים.

הקטסטרופה המקומית שממיט הימין הישראלי על המדינה, מתיישרת היטב עם בעיית הימין בעולם. שם נמצא את רוב מכחישי משבר אקלים, מכחישי הקורונה, מכחישי המדע, שונאי האקדמיה והקונספירטורים

שמאלנים: תפסיקו להתנצל. תפסיקו להעמיד פני "מרכז". תפסיקו למסור את הלחי השנייה. דברו ברור: הימין מסוכן לישראל. חייבים לסכל הקמת ממשלה מסוכנת של הימין.

דן פרי שירת כעורך ראשי של סוכנות איי-פי במזה"ת (מבסיסו בקהיר) לאחר תפקידים דומים באירופה, אפריקה והאיים הקריביים. שימש כיו"ר התאחדות עתונאי החוץ בישראל. איש היי טק ויזמות בעבר ובהווה. עקבו אחריו ב: https://danperry.substack.com

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 893 מילים
סגירה