הביביזם השתלט על החדשות

עמית סגל מפרשן את סיכויי ממשלת השינוי, צילום מסך של "קומי ישראל" מחדשות 12
עמית סגל מפרשן את סיכויי ממשלת השינוי, צילום מסך של "קומי ישראל" מחדשות 12

התקשורת ימנית, ואמש קיבלנו תצוגת תכלית מרשימה על האופן בו הביביזם השתלט לנו על ערוצי החדשות.

בעולם נורמלי, עם תקשורת מאוזנת, היו מציגים לציבור היבטים שונים של הממשלה המסתמנת. היו יכולים להציג דברים חיוביים כמו העובדה שיש בה מספר שיא של נשים (8), שיש בה שר ערבי, שקצוות שונים של הפוליטיקה הישראלית הצליחו למצוא מכנה משותף לעבוד לפיו. אפשר היה לציין את הדרך הארוכה שעשו בנט מחד ועבאס מאידך כדי לגרום לממשלה לקרות. את העבודה המדהימה שלפיד עשה במלאכת הרכבת הממשלה. הם גם היו יכולים לבקר אותה ולאתגר את היכולת של הגוף המורכב הזה לעבוד ולנהל את המדינה או לחלופין את המחיר (הכבד) שכל שותף נאלץ לשלם כדי לשים את טובת המדינה לפני האינטרס המפלגתי הצר.

אבל במה עסקו ערוצי חדשות? בניר אורבך.

בתקשורת מאוזנת אפשר היה להציג היבטים שונים של הממשלה המסתמנת. אפילו לאתגר את היכולת של הגוף המורכב הזה לעבוד. אבל במה עסקו ערוצי החדשות? בניר אורבך

במהלך אינסוף שעות השידור שהוקדשו לו, הובא לראיון אפילו הרב בבית הכנסת שבו מתפלל ניר אורבך, שמספר על לחצים כבדים מנתניהו ואנשיו, מודיע ש"ניר ילד גדול ויכול להחליט מה שהוא רוצה", אבל מסביר שהוא מכיר את אורבך וכי גם הוא יודע שזה "מהלך מסוכן למדינת ישראל".

מדובר בח"כ אנונימי לחלוטין, שלפי הדף המסרים הביביסטי, אם הוא יקרוס, כל הממשלה תקרוס (מה שמספרית כמובן לא נכון כי אפשר להיתמך מבחוץ על ידי מפלגות מהמשותפת). ובאופן כללי שעות ארוכות מאוד הוקדשו לאופנים בהם נתניהו יכול ללחוץ על אותו ח"כ אנונימי כדי להפיל את הממשלה הנרקמת.

כל זאת שבוע אחרי שכל התקשורת עסקה מסביב לשעון בח"כ אנונימי לשעבר אחר, עמיחי שיקלי, שהפך פתאום מאדם שאיש לא הכיר את שמו לאורח חובה בכל מהדורה ובן בית בכל פאנל אפשרי.

כי הרי כל עוד מדברים על ח"כ עמיחי שיקלי או ח"כ ניר אורבך – לא מדברים על החלפת נתניהו, לא מדברים על המציאות שאחרי נתניהו, מדברים רק על איך הממשלה הנרקמת מתפרקת. ביביזם קלאסי.

הרי האינטרס העליון של הביביזם מאז ומעולם הוא שאסור בשום אופן לאפשר לציבור לדמיין מציאות בה ביבי הוא לא ראש הממשלה. עצם הדיון בממשלת השינוי כתוצר מוגמר, כישות פוליטית אמיתית ועצמאית, הוא החטא היסודי ביותר שאפשר לדמיין בכת הביביסטית.

זו הסיבה שנתניהו מחסל כל מועמד בליכוד שעלול להיתפס כמחליפו, זו הסיבה שלביבי אין סגנים, וזו הסיבה שהמפלגה שלו היא אסופת חסרי חוליות שכל מה שהם יודעים לעשות זה לדקלם את דפי המסרים שנשלחים אליהם בוואטסאפ בכל בוקר.

מהנדסי התודעה בערוצים השונים, כלומר פרשנים שהושתלו על ידי נתניהו ומדלקמים את מסריו, התחרפנו אתמול לאור התמונה של בנט לפיד ועבאס חותמים על מסמך "העלה בידי". הם יודעים שתמונה שווה אלף מילים, ולא משנה כמה ספינים על אורבך וסילמן ושקד הם פלטו, התמונה שהוצגה לציבור בשעה 11:27 בלילה הייתה חזקה יותר.

האינטרס העליון של הביביזם מאז ומעולם הוא לא לאפשר לציבור לדמיין מציאות בה ביבי לא רה"מ. עצם הדיון בממשלת השינוי כתוצר מוגמר, כישות פוליטית אמיתית ועצמאית, הוא החטא היסודי ביותר שאפשר לדמיין אצלם

הציבור לא זכה אתמול לראות נרטיב אחר לגבי ממשלת השינוי. הפרשנים הביביסטים עבדו קשה כדי שהציבור לא יראה את המציאות ואת השינוי עוצר הנשימה שהמערכת הפוליטית שלנו עוברת.

נותר רק לקוות שלפיד ובנט לא צופים בחדשות, כי אם הם היו מקשיבים להמלצות השופרות של בלפור באולפנים הם כבר היו מחזירים את המנדט. כי מה העיקרון הראשון של הביביזם? אסור שמישהו אפילו ידמיין שהוא יכול להוציא את נתניהו מבלפור.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 524 מילים
סגירה