בענין דברי הכזב של ראש הממשלה היוצא נגד תנועת הדגלים השחורים

הפגנת מחאה נגד נתניהו (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
הפגנת מחאה נגד נתניהו

לגבי דברי השיסוי הכוזבים מפי ראש הממשלה היוצא נגד תנועת הדגלים השחורים:

לאורך השנים היו מספר איומים נגד ראש הממשלה. זה חמור. זה פסול. זה מקומם. זאת לרבות נאשם שאני מייצג לאחר שאיים על ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו (חשבון שהיו לו עוקבים בודדים. אבל האיום פסול מכל וכל). אגב, לא מדובר בנאשם שהוא איש שמאל. אבל זה לא משנה: איום הוא דבר חמור שיש להוקיע מכל וכל.

לאורך השנים היו כמה איומים נגד רה"מ. זה חמור ופסול. לרבות נאשם שאני מייצג לאחר שאיים על רה"מ בחשבון הטוויטר שלו (חשבון עם עוקבים בודדים, אבל האיום פסול מכל וכל). אגב, לא מדובר בנאשם שהוא איש שמאל

אין מחלוקת שהיו אמירות איומות שכאלה. מעטות, פסולות ומקוממות.

הן לא מתקרבות בחומרתן, בהיקפן, בעוצמתן ובסכנה הטמונה בהן, למכלול האיומים, ההסתה לאלימות, איחולי האונס והרצח והאלימות המילולית כלפי נשים וגברים שכתבו ברשת או נאמו נגד השליט וממשלו המסואב. אבל היו אמירות חמורות גם כלפי ראש הממשלה היוצא.

אלא שמכאן ועד לשיסוי הכוזב של נתניהו במתכונת טראמפ – המרחק אמור להיות מרחק של אלפי גלקסיות. אצל נתניהו, עם זאת, מדובר במרחק קצר במיוחד. שימו לב.

טענתו שלפיה תנועת "הדגלים השחורים" קוראת לרצוח אותו, את רעייתו ואת ילדיו שוב ושוב לאורך שנתיים – היא טענה כוזבת, מסיתה, בדיונית ומחרידה.

מדובר בשקר נורא. בעלילת דם. בהסתה איומה.

תנועת הדגלים השחורים מעולם לא קראה לרצוח איש.

תגועת הדגלים השחורים נוסדה לפני שנה. נתניהו טוען שהסיתה לרצוח אותו ואת משפחתו במשך שנה שלמה לפני שנוסדה בכלל.

המחאה מטעמה הייתה מחאה דמוקרטית וחוקית.

להפך: פעיליה ספגו בשיטתיות מכות, איומים, יריקות, קללות, התזות גז מדמיע ועוד מטעם תומכי נתניהו, תוך שראש הממשלה היוצא מעולם לא קרא לתומכיו להפסיק ומעולם לא טיפל בנושא. להפך: מדובר בהסכמה קבועה שבשתיקה ואף בקריצה שפירושה היתר להמשיך באלימות. יותר מקריצה: הכל נעשה תוך ליבוי היצרים ישירות מבלפור.

להפך: פעילי הדגלים השחורים ספגו בשיטתיות מכות, איומים, יריקות, קללות, התזות גז מדמיע ועוד מטעם תומכי נתניהו, תוך שראש הממשלה היוצא מעולם לא קרא לתומכיו להפסיק ומעולם לא טיפל בנושא

מה לעשות שעשרות אלפי המפגינים (וייתכן שאף מאות אלפים) מטעם תנועת הדגלים השחורים ברחבי המדינה הפגינו שוב ושוב באופן דמוקרטי וחוקי ולא קראו לפגוע באיש?

הטענה הכוזבת שלפיה תנועת הדגלים השחורים קראה לרצוח את ראש הממשלה, רעייתו ובנו, היא כה חמורה, כה מטורללת, כה דמיונית וכה מסוכנת – עד ששוב עולה החשש מפני פגיעה בנפש חלילה. מפני רצח פוליטי של מפגין נגד נתניהו, מוחה נגד ממשלו הרקוב, או פוליטיקאי שמעז לכונן ממשלה ללא נתניהו.

כמו רצח אמיל גרינצוויג. כמו רצח רבין.

רק אדגיש:

מרבית תומכי נתניהו אינם נוהגים באלימות. רחוקים מכך שנות אור. אך ישנם תומכים שנוהגים באלימות חמורה. זו עובדה פשוטה ומובהקת.

כזבי ההסתה של נתניהו עלולים להוליד מעשה זוועה מטעם פלוני או אלמוני.

נקווה שזה לא יקרה. אבל שיח ההסתה והשיסוי הכוזב של נתניהו הוא סכנה לאומית. לכן חשוב מאד שאדם נקלה זה לא יהיה עוד ראש ממשלה. מדובר במפיץ רעל כוזב מהסוג הכי מסוכן. לצערי הוא ימשיך בהפצת הרעל הכוזב גם כיושב ראש האופוזיציה.

ושוב: צריך לצפות בכך כדי להאמין. נתניהו אמר בראיון חנופה בערוץ 20 ש"הדגלים השחורים" קוראים לרצוח אותו, את רעייתו ואת בניו מזה שנתיים. זה מדהים: השקרים הכי מסוכנים בוקעים בטבעיות מפיו של המסית הראשי.

ושוב, צריך לצפות כדי להאמין. נתניהו אמר בראיון חנופה בערוץ 20 ש"הדגלים השחורים" קוראים מזה שנתיים לרצוח אותו, את רעייתו ואת בניו. זה מדהים: השקרים הכי מסוכנים בוקעים בטבעיות מפיו של המסית הראשי

לכך יש להוסיף את הריקבון הבא: צחי הנגבי אמר בשבת ברדיו שרבבות מפגינים עמדו מול המעון בבלפור, הניפו בלונים בצורת אברי מין ו"כתבו לאנוס את אשת ראש הממשלה" כלשונו. איזה שקר חולני. לא היה ולא נברא. מעולם.

כמה טוב שהשקרנים הפתולוגיים והמסוכנים האלה לא יהיו עוד ראש ממשלה וכן שר לענייני צחי הנגבי.

כן, אני מוטרד מאד מחלקים מהרכב ממשלת הימין-מרכז המסתמנת. ליברמן במשרד האוצר זו חרפה גדולה. בנט כראש ממשלה זו בעיה קשה. שקד במשרד הפנים עלולה להתעמר במבקשי מקלט ובפלסטינים בירושלים המזרחית. ואפשר להמשיך.

אבל הידיעה ששקרני הפתולוגיה שמותירים אחריהם אדמה חרוכה של שנאה, הסתה, כזבים ופולחן אישיות, לא יהיו עוד בעלי הכוח – היא ידיעה משמחת.

הם משאירים אדמה חרוכה. ממשל רקוב. שירות ציבורי קורס. שיח רעיל של שנאה. הסתה שיטתיות. שיסוי קבוע. ותרבות כזבים איומה שערערה מהיסוד את המונח "אמת".

מלאכת השיקום תהיה קשה וארוכה. חלק מהנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים. קשה לראות את הממשלה החדשה מרפאת את מכלול החוליים. ובכל זאת, נקווה שהיא תתחיל בריפוי כלשהו. כי המצב הוא בלתי נסבל.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 683 מילים
סגירה