הכרזת העצמאות של בנט

ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט פנה אתמול בנאומו אל ראש הממשלה המיועד לצאת מבלפור ● תשחרר, הוא קרא לנתניהו, תמשיך הלאה ● כמובן שלנתניהו אין שום תוכניות כאלה ● אולם בזמן שהוא קורא לאנשיו "להיכנס בהם", בליכוד כבר חושבים על החיים באופוזציה ודואגים לפנסיה ● וכולם מחכים לקלטות נתניהו-עבאס ● פרשנות

נפתלי בנט נואם בשידור חי, 6 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
נפתלי בנט נואם בשידור חי, 6 ביוני 2021

נפתלי בנט נשא אתמול את נאום ה"שחרר את המדינה" בשידור חי לכל האומה. אבל הוא כיוון לקהל של איש אחד. "מר נתניהו, תרפה, תמשיך הלאה", תבע בנט, ורמז גם שראש הממשלה עומד מאחורי מסע האיומים המתוזמן אחרי חברי הסיעה שלו ושל גדעון סער.

למעשה, זה היה בעיקר נאום השחרור של בנט עצמו מבנימין נתניהו. בפעם הראשונה אחרי שנים ארוכות שבהן  עמד בצלו, בנט מתייצב מול נתניהו ואומר לו: אני כאן במקומך.

למעשה, זה היה בעיקר נאום השחרור של בנט עצמו מבנימין נתניהו. בפעם הראשונה אחרי שנים ארוכות שבהן  עמד בצלו, בנט מתייצב מול נתניהו ואומר לו: אני כאן במקומך

איש ההייטק שבא לפני 15 שנה כדי לסלול את דרכו של נתניהו לראשות הממשלה, ובהמשך חבר הכנסת והשר שעמד בצלו של נתניהו וספג ממנו אינספור הצקות והשפלות, מתחיל את מסע הנקם שלו. בנט מדיח את נתניהו בלי סנטימנטים, מפיל אותו לקרשים ומכה בו גם שם. בסוף מכריז בנט על קץ המונרכיה. מקסימיליאן רובספייר מודל 2021.

בנט עובד נכון, בהשראת יאיר לפיד. הכינוס המצולם של שמונה מנהיגי המפלגות בקואליציה שקדם לנאום שלו היה אירוע תקשורתי חשוב.

מפגש ראשי הסיעות של קואליציית השינוי במלון דיפלומט בתל אביב, 6 ביוני 2021 (צילום: רענן כהן)
מפגש ראשי הסיעות של קואליציית השינוי במלון דיפלומט בתל אביב, 6 ביוני 2021 (צילום: רענן כהן)

הנה, יש ממשלה אלטרנטיבית, השרים רובם ככולם הם אנשים ותיקים ומוכרים בפוליטיקה הישראלית שיושבים לדיון ראשון, והשד החלופי הזה לא נראה כל כך רע. בוודאי שלא ביחס לממשלות הקודמות שידענו, כולל הממשלה הנוכחית של נתניהו. אני לא בטוח שתמונה מקבילה של קואליציית נתניהו, עם אריה דרעי, יעקב ליצמן ובצלאל סמוטריץ', הייתה מרשימה יותר את הצופה הממוצע.

נתניהו נתן נאום מוקדם יותר בישיבת סיעת הליכוד שכינס אתמול בחופזה. המוטיב החוזר היה "ממשלת ההונאה של המאה", אבל נדמה שגם הוא מבין שאין לסחורה הזו הרבה קונים.

נתניהו רצה לראות מאות אלפים ברחובות, ליכודניקים, חרדים ודתיים-לאומיים. אתמול הוא דרש מחברי הסיעה שלו "להיכנס בהם", אבל מה שעניין אותם, כפי שראינו, היה להיכנס להסדרי פנסיה ולוועדות הטובות בכנסת ברגע שהליכוד חותך לאופוזיציה.

נתניהו רצה לראות מאות אלפים ברחובות. אתמול הוא דרש מחברי הסיעה שלו "להיכנס בהם", אבל מה שעניין אותם, כפי שראינו, היה להיכנס להסדרי פנסיה ולוועדות הטובות בכנסת ברגע שהליכוד חותך לאופוזיציה

בכלל, לפעמים קצת קשה להבין את החברים בליכוד. יש שם אנשים מצוינים, בעלי ניסיון, חלקם  בעשור השביעי של חייהם, שעברו הכול וראו הכול. כולם יושבים בסיעה, שומעים את דברי ההבל של נתניהו, אבל אף אחד לא מעז לקום ולומר לו "אדוני, מה אתה רוצה? אין לך ממשלה. המדינה וגם אנחנו לא רוצים ללכת איתך לבחירות חמישיות". או במלים אחרות: שחרר גם אותנו.

אגב, נתניהו רמז במהלך הישיבה כי הוא אולי יעזוב את התפקיד ומישהו אחר יוכל לתפוס את מקומו ולעמוד בראש הליכוד, אבל זה כבר לא יקרה. לכן גם אף אחד בליכוד לא התרגש יותר מדי.

בנט תבע אתמול מיו"ר הכנסת יריב לוין לכנס את הכנסת ולהשביע את הממשלה מחרתיים (רביעי). פירוש הדבר שבנט בטוח שאין לו מרד פנימי וגם חברו הטוב ניר אורבך, שאיש לא הכיר עד היום, לא יהרוס לו את החגיגה.

בנט תבע אתמול מיו"ר הכנסת יריב לוין לכנס את הכנסת ולהשביע את הממשלה מחרתיים (רביעי). פירוש הדבר שבנט בטוח שאין לו מרד פנימי וגם חברו הטוב ניר אורבך, שאיש לא הכיר עד היום, לא יהרוס לו את החגיגה

בינתיים, לוין מסרב. הוא נשמע אומר למירי רגב שהוא לא ממהר לשום מקום. השאלה היא למה ומדוע? בליכוד אומרים כי ממשלת לפיד-בנט היא עובדה מוגמרת. יו"ר הסיעה מיקי זוהר מודה בזה בכל פורום.

לוין יכול לגלות אחריות לאומית ולאפשר לממשלה להישבע מוקדם, וכך גם לקטוע במהירות את מסע הטירוף והאלימות סביב חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה, ואולי גם להציל חיים.

מילה אחרונה על מנסור עבאס. מדינה שלמה שפשפה אתמול את העיניים כאשר ראתה את יו"ר רע"ם, המנהיג הפוליטי של התנועה האסלאמית יושב כתף אל כתף עם צמרת המדינה המיועדת: ראש הממשלה ושרי הביטחון, החוץ והאוצר.

יושב ראש רע"ם, מנסור עבאס, משיב לשאלות עיתונאים בכפר המכבייה ברמת גן, 2 ביוני 2021 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
יושב ראש רע"ם, מנסור עבאס, משיב לשאלות עיתונאים בכפר המכבייה ברמת גן, 2 ביוני 2021 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

זהו אירוע מדהים, בעיקר אם עבאס הופך לשותף מלא של בנט, סער ואביגדור ליברמן – אנשי הימין שפסלו אותו עד לאחרונה. כולם גם מחויבים לשמור על עבאס ולתת לו כל מה שהוא רוצה, כי עליו מבוסס המבנה כולו.

נתניהו, כרגיל, התחייב בנאומו שהוא לא ניהל מעולם מו"מ עם עבאס על כניסה לממשלה, ולא על "אוטונומיה פלסטינית בנגב". בנט פסל את הדברים והבטיח כי האמת עוד תיחשף. עבודתו תהיה קלה. הקלטות משיחות נתניהו-עבאס ייצאו לאור. זה רק עניין של זמן.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 653 מילים ו-2 תגובות
סגירה