לימודי ליב"ה, חוק הגיוס, השקעה בבריאות ובהייטק

לוין הודיע לכנסת שלפיד הצליח להרכיב ממשלה, אך לא מסר מתי תיערך על כך הצבעה במליאה ● הממשלה החדשה תמנה 28 שרים ושישה סגני שרים ● לפיד לתומכיו: "יש המון אנשים בישראל שפוחדים מהממשלה הזו, ואנחנו צריכים להושיט להם יד ולהרגיע. לא צריך עכשיו לקפוץ לבריכה בכיכר ולצעוק 'ניצחנו!'" ● נתניהו מעוניין בפריימריז מהירים לראשות הליכוד; ישראל כ"ץ מתנגד

  • יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, במסדרונות הכנסת, 7 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • הנשיא הנבחר יצחק הרצוג בפגישה עם הנשיא היוצא ראובן ריבלין, 7 ביוני 2021 (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
    מארק ניימן/לע"מ
  • ישיבה של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, 7 ביוני 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
  • יאיר לפיד נושא דברים בישיבת סיעה של יש עתיד, 7 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • מרב מיכאלי נושאת דברים בישיבת סיעה של העבודה בכנסת, 7 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90

השעון לקראת הממשלה החדשה מתקתק: היום צפוי יריב לוין להודיע במליאה כי עלה בידו של לפיד להקים ממשלה. לאחר ההודעה הפורמלית אמור לעבור עד שבוע, ויריב לוין יכול לקבוע ישיבת השבעה ליום רביעי, חמישי וביום שני.

שלמה קרעי ברשת ב': "אין לנו מטרה לאחוז בקרנות המזבח עד השנייה האחרונה. השאלה אם יש עוד אפשרות לשנות את הדינמיקה או שאפסו הסיכויים. לא צריך לעכב את השבעת הממשלה. שעון החול שלה יאזל מהר מאוד וצריך לתת לו להתהפך, זו ממשלת זדון".

בהארץ מדווחים כי בכירי מחוז ירושלים צפויים להיפגש היום עם מארגני מצעד הדגלים כדי לדון בשינוי תוואי המסלול של המצעד, שצפוי להתקיים ביום חמישי. המצעד מתוכנן לעבור דרך שער שכם וברובע המוסלמי לעבר הכותל.

ח"כ איתמר בן גביר כתב אתמול כי "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, בכוונתי להפעיל את חסינותי ולצעוד בשמחה עם דגלים. לא ייתכן כי ממשלת ישראל תיכנע לחמאס והוא זה שיכתיב את סדר היום. זכותו של כל יהודי לצעוד ברחבי ירושלים ובדיוק בשל כך נבחרתי לכנסת, כדי לשמור על זכותו של העם היהודי בארץ ישראל".

אם יאושר המצעד במתווה אחר בכוונת בן גביר לצעוד במתווה המקורי גם ללא אישור המשטרה. בהארץ מדווחים כי במשטרה מתכוונים לאפשר רק לבן גביר לצעוד לבדו, תחת אבטחה כבדה במסגרת חסינותו.

ח"כ שלמה קרעי אמר הבוקר ברשת ב': "לא משנה אם תקום ממשלה או לא ובאיזה יום – בבירתנו צריכים להסתובב בראש מורם. אם חמאס טוען שניצח אותנו ולכן גנץ רוצה לבטל את מצעד הדגלים, אנחנו צריכים לעשות את ההיפך. אני אשתתף במצעד בגאווה גדולה".

יואב קיש מתכתש עם רביב דרוקר על רקע הטור שלו בו כתב שקיש משקר כשהוא אומר שלא היה מו"מ עם עבאס על כניסה לקואליציה.  קיש שומר על הקו שלו וטוען שלא היה שום מו"מ על כניסה לקואליציה ושאם לדרוקר יש הוכחה אז שיציג אותה.

בטור מספר דרוקר "התקשרתי לקיש, והוא הסביר, שהוא צורף למו"מ רק כדי שינסה לגייס תמיכה של עבאס בחוק הבחירה הישירה — ולפיכך אין לו מושג מה קרה בחזית שקשורה לצירוף לקואליציה. ייתכן שכך היה, הודה, אך הוא עצמו אינו מעורה בעניין. שנית, הוא טען שהוא דיבר על מו"מ בנוגע לכניסה לקואליציה, שלא נוהל. רצונות, כוונות? אולי היו, אך מו"מ לא היה. למה זה חשוב? זה לא, אבל כך הוא הסביר את מסע הדיס־אינפורמציה המביך שלו".

בהמשך כתב קיש שאלה מוזרה:

ח"כ מתן כהנא מימינה מכחיש את הפרסום בישראל היום אודות גורמים בגוש השינוי שהודיעו לממשל ביידן רצונם להתחיל במו"מ על מדינה פלסטינית. לדבריו הקואליציה שנרקמה לא תעשה פריצות דרך אידיאולוגיות.

על מכתב הרבנים אמר: "כשאתה מחבר משפטים כמו 'ממשלת שמד' ו'לעשות הכול', בקצה יכול להיות מבולבל אחד שיעשה מעשה אחר. שמח שהרב דרוקמן הבהיר בקולו כמה הוא מתנגד לאלימות".

מתן כהנא (צילום: Yossi Zeliger Flash90)
מתן כהנא (צילום: Yossi Zeliger Flash90)

כהנא אמר שהקמת הממשלה היא כבר עניין חתום. לדבריו "מקווה מאוד שיריב לוין יתנהג בממלכתיות. נתניהו צריך להבין – זה בסדר, יש דבר כזה במדינה דמוקרטית שנקרא חילופי שלטון, זאת לא טרגדיה. כולנו יודעים שהליכוד מנסה למשוך את זה רק כדי שיהיו עוד מהומות, עוד רעש ועוד שנאה".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה