שמירה הוצמדה לסער; בכך עלה ל-5 מספר הח"כים המאובטחים בשל איומים על חייהם

לבד מיושב ראש תקווה חדשה מאובטחים גם בנט, שקד, אורבך וסילמן ● הקבינט דחה את מצעד הדגלים ליום שלישי בשבוע הבא ● ניר אורבך הודיע שיתמוך בממשלת בנט-לפיד ● גפני: בנט רשע, ליצמן: שיוריד את הכיפה; יושב ראש ימינה: ביטויים אלה משקפים אובדן עשתונות ● מזכירות הליכוד אישרה שלושה שריונים ברשימת המפלגה לכנסת ● שלמה קרעי: נקים ממשלת צללים

  • מוחים, המתנגדים לממשלתם של נפתלי בנט ויאיר לפיד, מפגינים ליד ביתו של ניר אורבך בפתח תקווה, 8 ביוני 2021 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
    אבשלום ששוני, פלאש 90
  • יושב ראש דגל התורה, משה גפני, נושא דברים בכינוס של סיעות ש"ס ויהדות התורה בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעז בן צור, בבית המשפט המחוזי בירושלים, 8 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • איתמר בן גביר, ירושלים, 8 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • יושב ראש אגודת ישראל, יעקב ליצמן, בכינוס של סיעות ש"ס ויהדות התורה בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • חברת הכנסת לשעבר פאינה קירשנבאום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, 8 ביוני 2021 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90

נמשכים המאמצים מטעם הליכוד והציונות הדתית לפרק את הקואליציה המסתמנת. בצלאל סמוטריץ' משתף פרסום של עמותת רגבים – תנועה שהוא היה ממייסדיה.

סמוטריץ' גם כועס על השכל שמשתפת פעולה עם ואליד טהאא:

שלמה קרעי הופיע בפני קהל ליד ביתו של ניר אורבך בפ"ת והזהיר שוב מסכנה ליהדות מטעם הקואליציה המסתמנת.

ומה קורה בליכוד? על רקע הפרסומים של חברי ליכוד על רצונם להתמודד יוסי ורטר מציין בטורו בהארץ כי "השיח סביבו הופך עוין ומר בכל יום שחולף. אם היה מודע לעשירית מן הנאמר עליו בחדרים הסגורים, על ידי מרבית בכירי מפלגתו, הפאניקה ואובדן העשתונות שהוא מפגין, היו מכפילים את עצמם עשרת מונים".

בכאן מדווחים כי בדיון הלילי שנערך אמש בראשות נתניהו על מצעד הדגלים, הביעו גורמי ביטחון עמדות שלא לקיים את האירוע בתזמון הנוכחי ובמתכונת שרצו המארגנים.

בדיון השתתפו גנץ, אוחנה ובכירי משטרה. הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס היום ולדון בסוגייה.

חברי הכנסת מאי גולן ואיתמר בן גביר הודיעו כי הם מתכוונים לצעוד בכל מקרה תוך שימוש בחסינותם.

ח"כ בן גביר אמר הבוקר ברשת ב': "ברגע שביהמ"ש בא ואומר שיהודים ישבו בשמעון הצדיק ונכנעים כי חמאס אומר, ואז אומרים לא יהיה מצעד דגלים כי חמאס אומר – נפלנו על הראש? הצעדים האלה רק מעודדים את חמאס לעשות טרור".

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית אמר בגל"צ: "חמאס תוקע אצבע בעין ומזכיר לנו שמבצע 'שומר החומות' לא הושלם – ישראל חייבת לשנות את השוואה הזאת. ריקוד הדגלים הוא פרומו להקמת הממשלה שאנחנו רואים. אחריותו של רה"מ להוציא אותו לפועל תוך התייעצות עם גורמי הביטחון".

הישג דיפלומטי לישראל:

בוואלה מפרסמים כי ראש המוסד היוצא יוסי כהן הודה אתמול כי ההסתמכות על הכסף הקטארי להשגת רגיעה בעזה הייתה שגיאה. לדבריו בהרצאה לאגודת ידידי אוניברסיטת בר-אילן "עד מבצע שומר החומות קיווינו שהמעורבות הקטארית והכסף הקטארי יביאו אותנו להסדרה עם חמאס. אבל זה קצת יצא משליטה".

כראש המוסד היה כהן אחראי על היחסים עם קטאר.

בנימין נתניהו וראש המוסד, יוסי כהן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו וראש המוסד, יוסי כהן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
סגירה