היו בבקשה ממשלה של אקו ולא של אגו

מרב מיכאלי ונפתלי בנט משוחחים במליאה, 2.6.2021 (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)
דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ
מרב מיכאלי ונפתלי בנט משוחחים במליאה, 2.6.2021

המטוטלת נעה הלוך ושוב ומסמנת כי עוד קצת, וממשלת השינוי יוצאת לדרך. במשרדים החדשים יתרווחו שרות ושרים שקיבלו לידיהם תיקים ואחריות גדולה. חלקם לא דימיינו שאי פעם יראו את המשרדים הללו מבפנים כמי שמכהנים בתפקיד הבכיר ביותר.

המטוטלת נעה הלוך ושוב ומסמנת כי עוד קצת, וממשלת השינוי יוצאת לדרך. במשרדים החדשים יתרווחו שרות ושרים שקיבלו לידיהם תיקים ואחריות גדולה. חלקם לא דימיינו שאי פעם יראו את המשרדים הללו מבפנים

כעת שעת המבחן והאחריות כולה עליהם. לאחר שהתרגלנו לראות שמשרד ממשלתי הוא רק פלטפורמה להאדרה עצמית, קידום אינטרסים צרים, סגירת חשבונות עם אלו שלא אוהבים אותם.

באופטימיות הבלתי נלאית שלי, אני מאמינה כי לאחר שתישוך הסערה והעבודה תיכנס לרוטינה, גם תומכי נתניהו ומי שדיקלמו את דף המסרים שלו, יבינו שהגיע זמן שינוי וכי הוא טוב להם. כשמתרגלים לטוב לא רוצים לחזור אחורה.

בנקודת זמן זו, יש לי כמה בקשות מהשרות והשרים. כחיפאית וכאזרחית המדינה.

בקשה משרת החינוך

ראשית אני רוצה לפנות לשרה יפעת שאשא ביטון ולבקש ממנה שתערוך רפורמה עמוקה במערכת החינוך: בהתאמת החינוך לימינו, פתיחת המערכת לחשיבה יצירתית, אישית, רחבה ומעשירה. מורשת יהודית וציונית זה חשוב, אבל זה לא הכל. יש צורך להחזיר לימודי העשרת ידע, הרחבת אופקים ופיתוח כישורים אישיים.

משהו שלדעתי הוא חשוב ביותר: הגיע הזמן להכניס לתכנית הלימודים לימודי ערבית מדוברת מגיל רך. אנו חיים ביחד באותה מדינה והגיע הזמן להפיל חומות של ניכור ושנאה. הערבים דוברים עברית נפלאה שרבים מהיהודים לא מדברים כמותה. היהודים פוחדים משלטים הכתובים בערבית. לא יתכן שהדמוניזציה הזו תמשיך להתפתח ולהעמיק.

הילדים של היום צופנים לנו הפתעות רבות, בעוד שאנו עדיין לומדים את דורות ה-y-z  וכל מה שהם מביאים עימם כנכסים אישיים ויחודיים. הם נולדו למציאות קוסמופוליטית ופתוחה עם הבנה מחודדת שזוהי זכותם לממש את עצמם ואת שאיפותיהם. לשפוט אדם בשל מוצאו, צבעו ודיעותיו זה של הדורות הקודמים. הם חושבים אחרת.

הגיע הזמן להכניס לתכנית הלימודים לימודי ערבית מדוברת מגיל רך. אנו חיים ביחד באותה מדינה והגיע הזמן להפיל חומות של ניכור ושנאה. הערבים דוברים עברית נפלאה שרבים מהיהודים לא מדברים כמותה

מצד שני יש בקרבנו גם הקצנה דתית ופוליטית, המתעקשת לפלוש לתוך מערכת החינוך ולכפות עצמה על הדורות הבאים בתירוצים של זהות יהודית וציונית. ביכולתך – שרת החינוך, ליצור מהלך שיהיה הגורם המשפיע ביותר לשנים הבאות של המדינה והחברה כולה, אם תהפכי את מערכת החינוך לבסיס מכונן ולא תשמרי למדנות אפורה ומשננת, טכנית וצייתנית. פעלי כדי לחדד את יכולתו של הפרט ולא להפוך אותו לחייל של מיצבי"ם וקונפקציה של ציונים. יש מודלים נפלאים בפינלנד וארצות סקנדינביה. הם חושבים אחרת.

אני מקווה שתמגרי את הפוליטיזציה שאיפיינה את המשרד הזה ותהפכי אותו להיות באמת משרד של חינוך. תקדמי מערכת חינוך ממנה צומחת חברה בריאה, יצירתית, בוטחת במדינתה ומנהיגיה ומבקשת להעניק לטובת הציבור כולו את יכולותיה ביצירה שתצמח כאן.

בקשה מהשרה להגנת הסביבה

הפניה השניה שלי היא לשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. פניה ממני כחיפאית וכתושבת המדינה. כחיפאית איני צריכה להסביר לה מה הבעיות הייחודיות של האזור בו מתגוררת אוכלוסייה של למעלה ממיליון נפש. זנדברג עצמה הגיעה בעבר להפגין נגד המפעלים המזהמים וביחד עם דוב חנין, קידמה את תת הועדה לחוו"ד על המפרץ והסכנות הפוטנציאליות.

מהשרה תמר זנדברג אני מבקשת להתניע את המלצות ועדת המנכ"לים, לחבר בין כל הגורמים ולקדם את פינוי המפעלים מוקדם יותר משנת 2030. זאת תוך מציאת חלופות תעסוקתיות וללא התמקדות בבניית נדל"ן אלא בחשיבה סביבתית רחבה על הצפון כולו ומשמעות פינוי המרחב שבו נמצאים המפעלים המזהמים לטובת חיפה והמטרופולין הצפוני.

כמו כן אני מקווה מאוד שתמר זנדברג, כסביבתית וטבעונית, תעצור את המשלוחים החיים בגלל הנזקים הסביבתיים הקשים שלהם. כל שאר המשתמע ממהלך זה הוא בבחינת חסד אלוהי.

פניה ממני כחיפאית וכתושבת המדינה. כחיפאית איני צריכה להסביר לה מה הבעיות הייחודיות של האזור בו מתגוררת אוכלוסייה של למעלה ממיליון נפש. זנדברג עצמה הגיעה בעבר להפגין נגד המפעלים המזהמים

בקשה משרת התחבורה

מהשרה מרב מיכאלי אני מבקשת שתפעל בשיתוף פעולה עם שר האוצר למציאת אופציה לפינוי חזית הים בפרוייקט חישמול הרכבת בחיפה. יש חלופות מסודרות שנהגו על ידי א.נשי הנדסה ותכנון. זוהי הזדמנות בלתי חוזרת של חיפה לשינוי דרמטי בחיבורה לים והפיכתה לעיר חוף אמיתית.

כמו כן אני מבקשת ממך מרב, לפעול למען הפעלת הכרמלית בשבת. הרצון והצורך של הציבור הוא גדול וראש העירייה היא שליחה של הקבוצה הליטאית במפלגת יהדות התורה והשבת ומצייתת לה. אני כולי תקווה שאת תאפשרי את המהלך הזה. הוא משמעותי מאוד לחיים בחיפה בסופי השבוע ותאפשר ויתור המוני על כלי רכב פרטיים. אם נורא חשוב לשמור על השבת בעיר היחידה שיש בה תחבורה ציבורית בשבת, אז יש גם פתרונות הלכתיים שיאפשרו זאת.
וחוץ מזה, חיפה לא צריכה להיות העיר היחידה עם תחב"צ בשבת. זה יכול להיות בכל המדינה ואני מקווה שכך יקרה בתקופתך.

בקשה משרת העליה והקליטה

מהשרה פנינה תמנו שאטה אני מבקשת שתעשה חושבים מחדש סביב פסטיבל העליה ארצה ותפעיל מערכת קליטה והסתגלות לכל מי שנמצאים כבר בה. כמות המתאבדים בקרב העולים לישראל היא ב-30% יותר מחלקם באוכלוסיה. כמות החיילים והחיילות המתאבדים מקרב העולים המשרתים כחיילים בודדים היא מזעזעת. יש הרבה שתיקה סביב הנושא כי אין כמו צילומי חדוות העליה לארץ חמדת אבות. אבל לא פעם אמרו שמדינת ישראל אוהבת את העליה ושונאת את העולים. לצערנו זה כך.

אני מקווה כי תבני מערך תמיכה וקליטה ראוי, תשחררי את רשימות הממתינים לדיור ציבורי של העולים שנמצאות במשרד העליה והקליטה כי הן סבל סיזיפי לקשישים וקשישות שאולי לא יראו דיור משלהם בחייהם. הפעילי קריטריונים נורמטיבים ושיקולי דעת הגיוניים להצעות מגורים לציבור העולים הקשישים שזקוקים להיות קרובים למשפחתם ולשירותים חברתיים. היי יותר קליטה ופחות עליה. אנו צריכים לתקן ולהבריא את היש ולא להעמיס חדשים.

כמות המתאבדים בקרב העולים היא ב-30% יותר מחלקם באוכלוסיה. כמות החיילים והחיילות המתאבדים מקרב העולים המשרתים כחיילים בודדים מזעזעת. יש שתיקה סביב הנושא כי אין כצילומי חדוות העליה לארץ

בקשה משר הבריאות

משר הבריאות ניצן הורוביץ אני מבקשת שיבקר בצפון ובדרום, בפריפריות שרחוקות מהמרכז, ויעשה רפורמה עמוקה בשירותים הגרועים שמקבלים אזרחי פריפריות אלו. פתור את חוסר הזמינות לשירותים ואנשי המקצוע. זה שונה מהחיים שאתה מכיר במרכז, בו תושבי האזור מקבלים שירותי בריאות באיכות גבוהה ובזמינות מיידית.

בקשה מהשר לבטחון פנים

מהשר לבטחון פנים עומר בר לב אני מבקשת לפעול ביד נחושה לאחר ההזנחה וההפקרה שמשאיר אמיר אוחנה. לפעול במהירות כדי להבריא את המשטרה שהפכה זרוע ביביסטית ולהחזיר את האמון בין הציבור לכוחות אכיפת החוק. זה יהיה טוב לכולנו.

בקשה מראש הממשלה

מראש הממשלה נפתלי בנט וממלא מקומו יאיר לפיד אני מבקשת שימשיכו להיות ממלכתיים ואחראים כפי שהראו לנו עד כה. ב-12 השנים האחרונות, מדינת ישראל והחברה הישראלית פגשה את כל מה שיכול להיות רע ומזוהם בפוליטיקה, שהיא גם ככה אינה מיכרה של ממתקים ונעימות. החברה הישראלית על כל קבוצותיה זקוקה למובילי שלטון שיוכיחו כי אזרחי ואזרחיות המדינה בראש מעייניהם, כאלו הפועלים למגר את המצוקות של ההווה ולקדם את המציאות לטובת הדורות הבאים.

מרה"מ בנט ומ"מ לפיד אני מבקשת שימשיכו להיות ממלכתיים ואחראים כפי שהראו עד כה. ב-12 השנים האחרונות, החברה הישראלית פגשה כל מה שרע ומזוהם בפוליטיקה, שגם ככה אינה מיכרה של ממתקים ונעימות

החברה הישראלית כולה זקוקה לריפוי עמוק כדי לשגשג בעתיד. אני כולי תקווה שאתם תובילו הנהגה של אקו ולא של אגו.

גילה לבני זמיר היא חיפאית, יועצת תקשורת ופובליציסטית, מנכלי"ת המרכז הישראלי - דרוזי, מייסדת ושותפה בתכנית "האקווריום-הכשרה פוליטית דמוקרטית". הובילה מאבקים סביבתיים וחברתיים. בוגרת התכנית למנהיגות חברתית במרכז מנדל צפון. בעלת BA בתקשורת, רוח וחברה ועיצוב תקשורת חזותית. נשואה, אם ל-3 וסבתא ל-4.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,087 מילים
סגירה