שופרות-out , הסברה-in

בועז ביסמוט בפאנל ערוץ 12, צילום מסך
בועז ביסמוט בפאנל ערוץ 12, צילום מסך

ממשלה חדשה קמה בישראל, ממשלת שינוי.  ממשלה מגוונת ומורכבת, שתידרש לא אחת להתמודד עם חילוקי הדעות בתוכה ועם תפיסות עולם מנוגדות. לשם כך, ועל מנת להבדיל בינה לבין הממשלה היוצאת, על הממשלה ובעיקר על ראשיה לבנות קשר ישיר, זמין ופתוח עם אזרחיה.

בימים אלה מסתיימות להן 12 שנים של שלטון נתניהו. אך לא רק שלטונו מסתיים. קבוצת השופרות שסבבה ועטפה את נתניהו בלהט רב, תאלץ למצוא סיסמאות חדשות, תנסה לבסס תאוריות עאלכ מדעיות סוציולוגיות  מחדש (ע"ע ישראל הראשונה והשנייה), ובאופן כללי תתמקד במעבר מהגנה להתקפה.

לא רק שלטונו מסתיים. קבוצת השופרות שעטפה את נתניהו בלהט רב תאלץ למצוא סיסמאות חדשות, תנסה לבסס תאוריות עאלכ מדעיות סוציולוגיות  מחדש, ובאופן כללי תתמקד במעבר מהגנה להתקפה

כן, את בלפור לא עוזבים רק המשפחה (כך התכנון, לפחות). יחד עימם אנו נזכה להחשף פחות לקבוצת אנשים מטעם ומקורבי חצר מתמידים מהעולם הפוליטי (אמסלם, רגב אוחנה ושות') והתקשורתי (ביסמוט ושות'). אותם התרגלנו לפגוש מידי ערב בתפקידם כפרשניו ומגיניו של נתניהו, בעיקשות ובהתמדה, מתוך אמונה שאין בילתו ואין מדינה בלעדיו.

נבחרת מגיני נתניהו העניקה לו שירות בלתי אמצעי וללא הפסקה, בימי חול וסופי שבוע. אך באותה נשימה עשתה שירות רע לכל מי שהוא חבר ממשלה שאינו ביבי, והתעלמה, כמעט לחלוטין, מפועלה של הממשלה היוצאת ושל אלה שקדמו לה.

זהו לא מקרה שנעשה בשוגג. יד מכוון ברורה הנהיגה את השיטה הזאת כדי להאדיר את השליט, ולהקטין ככל האפשר את היתר. כי הרי מי הם, ומי אנחנו, בלעדיו.

כתוצאה מכך, גם מעט הדברים הטובים שנעשו בשנה האחרונה במשרדי הממשלה לא זכו כמעט לשום יחס ותהודה, והותירו טעם מר הן אצל חברי הממשלה והן אצל ישראלים רבים. מפתיע? לא בטוח. הרי ידוע ששופר יכול להשמיע קול אחד בלבד בכל פעם.

את השיעור הזה חייבים ללמוד חברי הממשלה הנכנסת. על אחת כמה וכמה כשמדובר בממשלה המורכבת מ-8 סיעות שונות ומגוונות: מחסידי השוק החופשי וליברטאנים מחד, וסוציאל דמוקרטים מאידך. ממיר אורבך ועד מנסור עאבס.  ממעודדי פסקת ההתגברות ומנגד מאלה הרואים עצמם מגיני מערכת המשפט, מהמאמינים ביישוב הארץ וממירב מיכאלי וניצן הורביץ בצד השני.

גם מעט הדברים הטובים שנעשו בשנה האחרונה במשרדי הממשלה לא זכו כמעט לשום תהודה, והותירו טעם מר. מפתיע? לא בטוח. הרי ידוע ששופר יכול להשמיע קול אחד בלבד בכל פעם

עליכם לדעת שכשם שעיגנתם בהסכמים והבטחתם לחזק בעיקר את המשותף ביניכם ולאפשר לכל שר או שרה להתמקד במשרד שלהם, כך בדיוק עליכם לזהות מראש את ניסיונותיו של יו"ר האופוזציה החדש וחבריו המנוסים לפגוע במרקם העדין גם כך שבניתם, לזהות ולהגיב בהתאם ומהר.

איך עושים זאת? פשוט מאוד, בונים מערך הסברתי מאוחד ומקצועי (הכולל, אגב גם חברי כנסת ושרים מכלל הסיעות)  שישלח לכל מהדורות החדשות וימצא זמין ברשתות החברתיות ובכלל בכל אמצעי המדיה השונים וידברר בסבלנות ובעקביות את פעולות הממשלה.

הרוח הטובה והאמונה בצדקת הדרך של כלל מפלגות הקואליציה עימן הקמתם את הממשלה הזאת, חייבות להמשיך בכל הכוח וביתר שאת גם עכשיו לתוך הקדנציה. בשונה מההליכה העיוורת שהיתה נהוגה כאן קודם, זה עשוי להיות שינוי מרענן.

מאיר מישאל. פעיל חברתי, עוסק בדוברות וייעוץ תקשורתי לגופים חברתיים. דתי וסוציאל-דמוקרט שמאמין בערכי שלום שיוויון וצדק בכלכלה אנושית וביהדות מקרבת. פועל בכדי להציג יהדות מתונה שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 453 מילים
סגירה