אלפים השתתפו במצעד הדגלים, חלקם צעקו 'מוות לערבים'

לפיד: "בלתי נתפס שמחזיקים דגל וצועקים מוות לערבים באותו הזמן" ● מינויים ראשונים של בנט: טל גן צבי ראש הסגל, מתן סידי דובר ושמרית מאיר יועצת מדינית ● 20 שריפות פרצו בעוטף עזה ● תנועת מטוסים לנתב"ג הוסטה למסלול חלופי ● מנסור עבאס: "היה צריך לבטל את המצעד"

בצלאל סמוטריץ' נישא על ידי ההמון בצעדת הדגלים ליד שער שכם, 15 ביוני 2021 (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
נתי שוחט/פלאש90
בצלאל סמוטריץ' נישא על ידי ההמון בצעדת הדגלים ליד שער שכם, 15 ביוני 2021

גם היום העיניים נשואות לירושלים, אבל הפעם עקב מצעד הדגלים הנפיץ שיצעד ברחובות העיר. אלפי שוטרים יתפרסו בעיר ובערי ישראל המעורבות ובצה"ל נערכים לאפשרות של הפרות סדר בגדר עזה ולירי רקטי.

במשטרת ירושלים נערכים לכ-5,000 צועדים שישתתפו במצעד. כ-2,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יאבטחו את הצועדים לכל אורך המסלול.

השר חילי טרופר אמר בגל"צ "מצאנו את המתווה הנכון בהתאם להערכות המצב. נכון שלא צריך להיחשף לרעשים מיותרים ולהדליק מדורות שלא מזמן כבו, מאמין שכוחות הביטחון ימצאו את המתווה המדויק ביותר. להגיד שלא יוכלו לצעוד אנשים עם דגלי ישראל זה בעייתי"

חילי טרופר (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
חילי טרופר (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

אלון שוורצר מתנועת אם תרצו, ממארגני ומקדמי המצעד הביע בגל"צ שביעות רצון מהשר לביטחון פנים החדש ואמר "בר-לב ממשיך את דרכם של רבין ובן גוריון ואת המסורת של מפלגת העבודה. זכותם של אזרחי ישראל לצעוד בירושלים ולא לחשוש מארגון טרור – לא צריך להוריד ראש כל פעם שמאיימים עלינו באלימות".

האלוף במיל' גיורא איילנד התריע בגל"צ: "יש סיכוי לא קטן למהומות בירושלים או ירי מעזה. המצעד מכניס ממשלה שהושבעה לפני יומיים למצב בו האירועים מנהלים אותה ולא להפך. להכניס לצלחת הזו עניינים ביטחוניים – מטופש ומיותר".

אתמול הזהיר משרד החוץ האמריקאי את אזרחי ארה"ב לא להיות בעיר העתיקה בירושלים, ואסרה על עובדי השגרירות לשהות באזור.

חבר הליכוד ומי שהיה ראש השב"כ אבי דיכטר הסביר הבוקר ברשת ב' כי לא נכון להסתכל על איומי חמאס לגבי מצעד הדגלים הערב כאירוע יחידי אלא כחלק מהאסטרטגיה החדשה של חמאס מאז ההיערכות לבחירות ברשו כשקרא לרשימה שלו – "נפגשים בירושלים".

על פי דיכטר החמאס מתכוון להוביל את המאבק ולקשר בינו לבין ירושלים ועל כן הוא, דיכטר, שמח שמקיימים את המצעד. הוא מוסיף "המסלול לא קדוש – הדגל הוא המקודש. בשום פנים ואופן לישראל אין אינטרס לא לעשות מצעד. ישראל היא הריבון נקודה". דיכטר מוסיף כי "הייתה טעות לבטל את המועד אז שנתן תחושת ניצחון חלקית לחמאס. "היו קולות פה גם בקרב חברי כנסת ערבים לבטל בכלל. אנחנו שרים "להיות עם חופשי בארצנו" – לא סתם", ציין.

דיכטר אמר על השר החדש לביטחון פנים עמר בר-לב "הוא חבר אישי שלי, הייתי מפקד הצוות שלו אנחנו יודעים לעשות יחד דברים ואם הוא היה צריך את העצה שלי הוא קיבל אותה. וודאי ששוחחנו".

אבי דיכטר (צילום: פלאש 90)
אבי דיכטר (צילום: פלאש 90)

על החפיפה של בנט ונתניהו אמר דיכטר "קשה לומר שחצי שעה חפיפה זה מספק אבל אני משאיר את זה לבנט ונתניהו. בנט יעשה טוב מאוד אם יפנה ויקבל תשובות. לנתניהו אין מה להסתיר. צריך לאחל הצלחה לממשלה החדשה. יחד עם זאת כל אחד מבין את הביקורת שלנו על הרכבה. נעשה הכל כדי שימיה יהיו קצרים".

דיכטר הוסיף סיפור קצת מוזר לפיו "כשמוניתי לראש השב"כ תפסתי חבר כנסת ערבי בכנסת, והוא אמר לי 'אני מאחל לך הצלחה אבל לא יותר מדי'".

לגבי הפריימריז בליכוד חזר דיכטר על דבריו לפיהם הוא  "מתכוון להתמודד על רשות הליכוד ומשם על ראשות הממשלה".

נראה שדיכטר מעדיף שהפריימריז בליכוד לא יתקימו כעת אך אך לא ענה קונקרטית לשאלה.

חיים פוגל, אביו של אודי שנרצח עם משפחתו באיתמר זעם על השימוש בתמונות המשפחה בזמן המחאה בכנסת של סיעת הציונות הדתית.

"אנחנו במשפחה לא מתערבים בוויכוחים פוליטיים. גם אודי ורותי היו כאלה, באיזה זכות חברי כנסת עושים בתמונה של הבן שלי, של כלתי ושל הנכדים שימוש לקמפיין בצורה בוטה "לעשות שימוש בילדים שלי לקרב פוליטי זה מזעזע", הוא אמר לעיתון ידיעות אחרונות.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מוצא מהמליאה בפתח ישיבת השבעת ממשלת לפיד-בנט, 13 ביוני 2021 (צילום: דוברות הכנסת / נועם מושקוביץ)
ח"כ בצלאל סמוטריץ' מוצא מהמליאה בפתח ישיבת השבעת ממשלת לפיד-בנט, 13 ביוני 2021 (צילום: דוברות הכנסת / נועם מושקוביץ)

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "הצגת התמונות בוצעה לאור בקשת פורום המשפחות השכולות. צר לנו מאוד אם בוצעה שגגה בנוגע למשפחת פוגל".

הציונות הדתית ככל הנראה מתכוונים לפורום בוחרים בחיים של אם תרצו ולא לפורום המשפחות השכולות – מארגני טקס הזיכרון המשותף.

בכאן מדווחים כי הקואליציה החליטה שלא תעלה הצעות חוק פרטיות במשך חודש, כדי לצמצם מחלוקות ועימותים.

עוד הוחלט לצמצם את מספר החברים בוועדות הכנסת המרכזיות, כדי להקל על מצוקת כוח האדם של הקואליציה שמונה 61 ח"כים בלבד – רבים מהם משמשים שרים וסגני שרים.

הממשלה ה-36 עם נשיא המדינה ראובן ריבלין (14.6.2021) (צילום: אבי אוחיון לע"מ)
הממשלה ה-36 עם נשיא המדינה ראובן ריבלין (14.6.2021) (צילום: אבי אוחיון לע"מ)

השר אלקין הבוקר ברשת ב': "החלת הריבונות לא תקרה בשנים הקרובות, כי נתניהו התחייב על כך לממשל טראמפ. תוכנית העבודה של הממשלה כוללת לא מעט דברים שתקווה חדשה כמפלגת ימין מאמינה בהם, למרות שלא השגנו כל מה שרצינו – כמו שבממשלות קודמות לא הצלחנו להשיג הכול".

סגירה