עכשיו צריך לבנות, גם אם האדמה חרוכה

הנשיא ריבלין לוחץ את ידיהם של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בצילום המסורתי של חברי הממשלה, 14.6.2021 (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)
Yonatan Sindel/FLASH90
הנשיא ריבלין לוחץ את ידיהם של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בצילום המסורתי של חברי הממשלה, 14.6.2021

סירוב רה"מ לשעבר לערוך חפיפה ראויה למחליפו, סירובו לערוך טקס חילופי שלטון ראוי, דברי הבלע המגעילים של שרים לשעבר בטקסי החלפתם בידי מחליפיהם (ליצמן ודרעי כמובן), דברי הרעל של יושב ראש האופוזיציה החדש והרע בנאומו הדוחה בכנסת, הזלזול המוחלט שלו בכל מי שאינו מתכופף ומתמקם תחתיו, הכזבים הפתולוגיים שבוקעים מפיו בקביעות, וההתנפלות המבישה והעילגת של ראשי המפלגות החרדיות על הממשלה החדשה –

כל ההיבטים הללו אינם רק בבחינת חוסר נימוס או העדר התנהגות מכובדת.

סירוב רה"מ לשעבר לערוך חפיפה ראויה למחליפו, סירובו לערוך טקס חילופי שלטון ראוי, דברי הבלע המגעילים של שרים לשעבר (ליצמן ודרעי) בטקסי החלפתם ועוד, אינם רק בבחינת חוסר נימוס

מדובר בסירוב נרקיסיסטי רעיל ומסוכן של מי שפעל לחיסול שיטת המשטר הדמוקרטית לטובת שלטון יחיד בגיבויים של עסקנים חרדים שפוגעים אנושות בציבור בכלל ובציבור החרדי בפרט, ובגיבויין של דמויות שמונו לתפקידי מפתח רק מפני שהתחנפו והפכו עצמן לשטיחוני ניגוב רגליים של השקרן הפתולוגי.

חלקם מונו במובהק כדי להחריב: אוחנה במשרדי המשפטים וביטחון הפנים למשל.

נתניהו הציע לבנט וגם לסער רוטציה משולשת עם 6 מנדטים כל אחד ועכשיו הוא שולח את מדברריו העילגים לספר שרה"מ עם 6 מנדטים אינו לגיטימי. מינויו של בנט מדאיג אותי מאד. מדובר במי שפעל לאורך שנים לביצור אפרטהייד בגדה. אבל נתניהו הוא האחרון שיכול בכלל לפצות את פיו הרעיל בנושא הזה.

הוא חיזר אחרי רע"ם ואף שכנע את גדולי הגזענים מקרב הרבנים הכי חשוכים להצהיר שממשלה שנשענת על הימנעות רע"ם היא לגיטימית (באמת תודה, הרב טאו. תגיד, ממשלה שנשענת על להט"ב היא גם לגיטימית?) ועכשיו מסביר שמדובר בממשלה שבה יש אסלאם קיצוני.

הוא ניסה לפתות את ראשי העבודה המצטמקת לאורך כל שנות כהונתו להיכנס לממשלתו תמורת התיקים הכי בכירים (גם כשהיו לעבודה בראשות גבאי 6 מנדטים), ניפח ממשלה לממדים גרוטסקיים, שיחד חברי כנסת כדי שיערקו אחרי שגנבו קולות (השרה לקידום אורלי לוי), הפעיל מערך סחיטה באיומים נגד חברי ימינה כדי שלא יסייעו בהחלפתו, שיעבד מדינה שלמה כדי להימלט ממשפטו, גרר אותנו ל-4 מערכות בחירות רק כדי לכונן ממשלה בראשותו שתתנקש בשלטון החוק למען צרכיו הנרקיסיסטיים, החתים את גנץ על הסכם רוטציה רק כדי להפר אותו כמובן חצי דקה לאחר מכן, לא העביר תקציב מדינה רק כדי לא לקיים את הסכם הרוטציה, וברגע האחרון והנואש הציע לגנץ שיחליף אותו ממש עכשיו ויכהן 3 שנים כרה"מ (כי ר"מ עם 8 מנדטים שיפר את כל התחייבויותיו לבוחריו לטובת נוכל פתולוגי זה כן לגיטימי). למעשה, הוא הרגיל אותנו למודל דמוקטטורי שבו ייתכן שחבר כנסת כלשהו ישוחד ויעשה סיבוב פרסה ולכן עלינו להיות דרוכים עד הרגע האחרון.

נתניהו חיזר אחרי רע"ם ואף שכנע את גדולי הגזענים מקרב הרבנים להצהיר שממשלה שנשענת על הימנעות רע"ם היא לגיטימית, ועכשיו מסביר שמדובר בממשלה שבה יש אסלאם קיצוני

ובכן, האיש שאחראי להשחתה המסוכנת הזו (ותיארתי אותה בתמצית שבתמצית) מתעקש לשלוח את מדברריו כדי לדבר על ממשלת הונאה (הנרקיסיסטיים והמתקרבנים הם הכי מסוכנים, כך למדתי ב-21 שנותיי כסנגור פלילי), לטפטף כל הזמן שמדובר בממשלה מסוכנת ולקשקש על הפרות הבטחות מהצד השני.

הוא הכשיר את אנשי תורת הגזע רק כדי לשרוד בשלטון (ואז קיבל מהם בהפוכה כשסירבו להישען על רע"ם בגזענותם האינסופית). הוא שיקר באובססיה פתולוגית, והפך עצמו לאדם שאיש במערכת הפוליטית אינו מאמין למילה שיוצאת מפיו (ולכן בנט, סער וגנץ דחו את הצעותיו ההיסטריות לרוטציה שכונתה בפיו הרעיל "מוטציה" במערכת הבחירות, שבמהלכה התחייב להקים ממשלה ללא רוטציה). ואחרי שזלזל בכל מי שאיננו הוא, ואחרי שהחריב את מושג האמת ושטף מוחם של רבים, מצחיק לחשוב שהמגלומן הזה משווה עצמו לצ'רציל. המקסימום שניתן להשוות אותו אליו הוא טראמפ הנלעג. והמודלים האמיתיים שלו הם כמובן הרודנים פוטין, אורבן, בולסונרו וארדואן שנוא נפשו.

מדינת ישראל כה חשובה לו עד שהוא טרח לבצע חפיפה בת 30 דקות למחליפו. פרס, להזכיר לכולנו, הגיע למשרד ראש הממשלה כדי לחפוף את נתניהו לאורך שבועות.

והכי מביש: האיש שכל פועלו מכוון למנוע אזרחות וכן זכויות אזרח ממליוני פלסטינים, האיש ששולל זכויות אדם ממליוני פלסטינים (היי, גדעון לוי. אתה צודק שיש אפרטהייד בגדה. אבל קצת שכחת שנתניהו הוא האחראי לכך), האיש שסיכול מדינה פלסטינית עומד בראש מעייניו לאורך שנים, האיש שאחראי להעמקת וביצור משטר צבאי מפלה שבו 2 מערכות חוק שונות בהתאם למוצא אתני, האיש שחונק 2 מיליון פלסטינים בעזה מחד ומחזק את חמאס מאידך ובמקביל משפיל את הרשות הפלסטינית שהעניקה לו שנות שקט יחסיות בגדה ("אסון אוסלו"), האיש שקידם חקיקה נגד ארגוני זכויות אדם, חוקי התעמרות במבקשי מקלט ופליטים (הסיבה היחידה שגזענית נבערת כמאי גולן נבחרה לכנסת ברשימת הליכוד היא רדיפת מבקשי מקלט ופליטים שחורים) וחוק לאום גזעני – האיש הזה מתבכיין לנו על הפרת זכויותיו בידי המשטרה והפרקליטות.

מצחיק לחשוב שהמגלומן הזה משווה עצמו לצ'רציל. המקסימום שניתן להשוות אותו אליו הוא טראמפ הנלעג. והמודלים האמיתיים שלו הם כמובן הרודנים פוטין, אורבן, בולסונרו וארדואן שנוא נפשו

כמובן שזכויות חשודים ונאשמים מעניינות אותו כקליפת השום. רק זכויות היתר של נתניהו עומדות לנגד עיני נתניהו. הרי הוא שאחראי להפרות זכויות אדם של פלסטינים במערכת המשפט הצבאי בגדה בכל יום. הוא שאחראי על החרבת בתים של חפים מפשע בגדה. והוא שאחראי לאורך 12 שנים לתחלואים רבים במערכת אכיפת החוק בישראל. מובן שהוא לא חולם לתקן את המערכת הלקויה אלא מבקש להחריב אותה. כשם שאינו חולם להיאבק בלקויות הרבות של המשטר הישראלי אלא להפך: להחריב את ההיבטים הדמוקרטיים שנותרו בו כדי להיחלץ ממשפטו. כי רק נתניהו מעניין את נתניהו.

לבי כבד כשאני צופה בממשלה החדשה. ראש הממשלה בנט, שרת הפנים שקד, שר האוצר ליברמן ושר השיכון אלקין, מעוררים בי חשש עמוק.

אבל כמה חשוב שנפטרנו משלטונו הרעיל והמחריב של נתניהו. איש האדמה החרוכה. הוא באמת משוכנע שמדינת ישראל תושמד בלעדיו. ובכן, הפוך: הסיכוי להתחיל לשקם את מדינת ישראל טמון אך ורק במניעת שובו של הנאשם לכס השלטון.

זהו תנאי ראשון והכרחי לכל ניסיון החלמה. תנאי שאיננו מספיק. אבל זהו התנאי הראשון. תנאי בלעדיו אין. כי ישנם עוד תנאים רבים ובראשם סיום שליטתנו הצבאית המחרידה בגדה. מה שכמובן לא יבוצע בידי הממשלה הקרובה.

בכל מקרה, עכשיו צריך להתחיל לבנות. זה יהיה קשה. זה יהיה קשה מאד. כי קשה מאד להתחיל לבנות משהו על אדמה חרוכה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 929 מילים
סגירה