אם יורקים עליכם, אל תגידו שיורד גשם

מוחמד שתייה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
Nasser Ishtayeh/Flash90
מוחמד שתייה

לפני שנים רבות, כאשר מיכאל איתן היה שר המדע, ניהלתי בחסותו פרוייקט של שיתוף פעולה בתחום ההייטק בין חברות ישראליות ופלסטיניות. יום אחד הייתה פגישה בלשכתו של מיכאל איתן. הוא היה מרוצה ואמר כי ידווח לרשות הפלסטינית על הפרוייקט. כל הפלסטינים קמו מייד על רגליהם וצעקו: לא, לא – אל תגידו להם דבר. כל הפרוייקט הזה היה מתחת למכ"ם של מוחמד שתייה, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית היום, ומי שהיה אז מנהל פקדאר, הגוף הכלכלי העליון של הרשות הפלסטינית.

הפלסטינים קמו מייד על רגליהם וצעקו: לא, לא – אל תגידו להם דבר. כל הפרוייקט הזה היה מתחת למכ"ם של מוחמד שתייה, מנהל הגוף הכלכלי העליון של הרשות הפלסטינית

למה אני מספר זאת? כי אש"ף, עוד בתוניס, ערב כניסתו לשטחים, החליט שלא לשתף פעולה עם ישראל בתחום הכלכלה, החברה והתרבות, וסוכנות פקדאר בניהולו של שתייה הייתה אמונה על ביצוע התוכנית הזאת.

הרשות הפלסטינית נקטה שורה של תכסיסים כדי להסתיר אמת מרה זאת מעיני הישראלים שוחרי הטוב, ומעיני האירופים שמדיניותם הייתה הפוכה למדיניות הפלסטינית.

מי שמכיר את שתייה ואת עמדותיו לא היה צריך להיות מופתע מהחזרת חיסוני הקורונה בידי הרשות הפלסטינית, ומן הדרך המעליבה שבה זה נעשה.

כאשר סין שלחה לרשות חיסונים בכמות סמלית – כלי התקשורת הפלסטינים לא הפסיקו לשבח את סין מפה עד הודעה חדשה, אבל כאשר ישראל שלחה להם כמות משמעותית של החיסון הטוב ביותר הנמצא, החיסון של פייזר, גם החזירו אותו וגם העליבו אותנו ששלחנו להם חיסון שפג תוקפו.

זאת למרות שמאה אלף חיסונים תקפים עד לסוף יוני 2021 לחיסון דחוף של האוכלוסיה, וכל היתר, מיליון ומאה אלף חיסונים, תקפים עד סוף יולי 2021.

מי שמכיר את שתייה ואת עמדותיו לא היה צריך להיות מופתע מהחזרת חיסוני הקורונה בידי הרשות הפלסטינית, ומן הדרך המעליבה שבה זה נעשה

הלקח לכל שוחרי הטוב שלנו: תמשיכו להיות אנשים טובים, אבל אם יורקים עליכם – אל תגידו שיורד גשם.

פנחס ענברי הוא חוקר בכיר של מזרח התיכון, עיתונאי, סופר, תסריטאי ומשורר. שימש שנים רבות חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. חיבר ספרי עיון על בבעיה הפלסטינית. הרומנים שחיבר יחד עם אשתו אביבה הם: "על גב סופה" - על אתגרי הקהילות הנוצריות בגליל המערבי בימי המנדט הבריטי מול האסלאם הרדיקלי ומעמד האישה, ו"שומר השאול" עוסק בשחיתות הישראלית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 288 מילים
סגירה