פיגוע ירי בבית כנסת בקליפורניה: הרוגה ו-3 פצועים

אדם פרץ לבית הכנסת אתמול ב-11:30 לפני הצהריים ופתח באש על המתפללים ● ההרוגה היא לורי גילברט קיי, בת 60 ● היורה שנעצר הוא ג'ון ארנסט, סטודנט לסיעוד בן 19

אישה נהרגה ושלושה נפצעו בפיגוע ירי קטלני שהתרחש אתמול בבית כנסת של חב"ד בקליפורניה. הנרצחת היא לורי גילברט קיי, בת 60. היורה הוא ג'ון ארנסט, סטודנט לסיעוד בן 19 מסן דייגו. המחבל נעצר והמשטרה מסרה כי הוא נחקר  בחודש שעבר בחשד למעורבות בהצתת מסגד.

הירי התרחש אתמול בסביבות השעה 11:30 לפני הצהריים, כאשר בבית הכנסת נערך אירוע חגיגי לרגל שביעי של פסח. היורה פתח באש ונמלט ברכבו, ככל הנראה לאחר שאירעה תקלה ברובה הסער שלו. אחד הפצועים הוא רב בית הכנסת, ישראל גולדשטיין. כמו כן, נפצעו נויה דהן בת ה-8, והדוד שלה, אלמוג פרץ בן 34, שניהם היגרו לארה"ב משדרות.

ההתקפה התרחשה בדיוק 6 חודשים לאחר הפיגוע שבו נהרגו 11 אנשים בירי על בית כנסת בפיטסבורג. הנשיא טראמפ אמר כי זהו פשע שנאה והביע הזדהות עם הקהילה היהודית. "אנו מגנים בחריפות את רשע האנטישמיות", אמר הנשיא. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם קונסול ישראל בסן דייגו, אבנר סבן וקיבל ממנו עדכונים על האירוע.

השריף של סן דייגו ביל גור, אמר מחוץ לבית הכנסת כי המשטרה חוקרת את ההתבטאויות של היורה ברשתות החברתיות. לדברי השריף, שוטר שלא היה בתפקיד, ירה לעבר המחבל כאשר הוא ניסה להימלט מהזירה, אך לא פגע בו. התוקף נעצר בהמשך על ידי שוטר אחר, כשהוא יוצא מרכבו ומרים ידיים.

עוד 199 מילים
סגירה